Jump to content
IGNORERAD

Träff på Harrys 19:e april


Atom

Recommended Posts

Nu har inte jag varit så aktiv senaste 2 veckorna så det kanske redan finns en liknande tråd, men jag försöker i alla fall. Jag antar att vi är några som ska leka Songkran i Fiskebyn den 19:e. Oavsett om man vill leka hela dagen, eller nöjer sig med en halvdag, så kan det ju vara bra med ett depåstopp vid klockan 14 för lite köttbullar och energidryck. Vad sägs om Harrys vid 14? Om en eller flera anmäler sig så är jag där.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    11

  • Fritz

    4

  • Esspe

    4

  • spooncreek

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vattenlekar kan väl vara ok, men isvatten är fanimej inte ok. Även om jag nu har ett welfare card, så känns det onödigt att testa det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkran utan isvatten är som en hora utan fetta,  men griniga gubbar finns ju 24/7/365:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Vattenlekar kan väl vara ok, men isvatten är fanimej inte ok. Även om jag nu har ett welfare card, så känns det onödigt att testa det.

Taxi till och från Harrys, ingen bath taxi utan meter. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev hamnoi:

Songkran utan isvatten är som en hora utan fetta,  men griniga gubbar finns ju 24/7/365:)

Isvatten är ju för att djävlas. Tvärtemot ursprungliga andemeningen med jippot.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haloj! Den 19e har Harrys staffparty och det blir bbq och thaimat sålänge lagret räcker. Harrys kök kommer att vara stängt hela dagen, precis som förra året. Det blir en jäkla bra fest, alla är välkomna i vattenyran!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, Jive said:

Vattenlekar kan väl vara ok, men isvatten är fanimej inte ok. Även om jag nu har ett welfare card, så känns det onödigt att testa det.

För er som bor i Pattaya kan jag förstå att man helt tröttnar på Songkran; det blir bara för mycket. Vi har varit nere den 19e några gånger de senaste åren och det tycker jag är rätt kul. Man ger sig ned på Beach Road och leker några timmar och när man känner sig färdig så drar man sig tillbaka till ett säkert ställe. Just den dagen tycker jag det är OK att få lite isvatten över mig men jag skulle bli rätt förbannad om det hände någon annan dag.

 

Så.....är det någon som dyker upp på Harrys?

 

Bilder från 

photo 5 (3).JPG

photo 6 (3).JPG

photo 7 (3).JPG

photo 8 (3).JPG

photo 9 (2).JPG

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dyker upp för ett depåstopp vid 14-tiden. Kan bli "thai time" beroende på hur många slag som måste utkämpas på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer förmodligen att fly Pattaya och dra till Bangkok. Har fått nog av både vanligt vatten och isvatten nu, ffa isvatten. Dom kör runt och säljer stora isblock att dumpa i vattentunnorna.

 

Var ut till Jomtien idag, inte en droppe på mig. På hemvägen tog jag skydd av bilar när jag såg dom stod där med hinkar och gevär. Kryssade fram som Stenmark, trafiken stod ju nästan stilla. Klarade hela second utan en droppe, vred ner på fyran och måste hålla till vänster eftersom jag ska in på femman. Nog fan fick jag en hink över mig då :) Hade nog varit världsrekord annars.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spektaklet undviker jag helst, sist så fick jag en hink med vatten kastad på mig när jag körde i ca 80 km/t på Sukhumwit, livsfarligt..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Bananen:

Det spektaklet undviker jag helst, sist så fick jag en hink med vatten kastad på mig när jag körde i ca 80 km/t på Sukhumwit, livsfarligt..

 

Var med om samma sak en gång under Songkran ett år när jag körde moppe norrut från Chiang Rai. Hade dessutom ganska bråttom och

hade följaktligen fått upp rejält hög fart när det plötsligt kanske en mil utanför staden dyker upp en ensam farang brevid en tunna och skickar

iväg en hink vatten. Höll på att ta en ända med förskräckelse men som ett under lyckades jag parera den efterföljande sladden.

Klart att den thailändska trafiken givit upphov till en och annan svordom genom åren men som jag svor då har jag inte varit i närheten av

varken förr eller senare. Det som störde mig mest var nu när jag motvillig tänker tillbaks på händelsen var att han såg så jävla glad och dum ut. 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Klarade mig från soi 5 till Leng Kee fram och tillbaka utan att få en droppe på mig. Finns hopp om livet så kanske jag dyker upp den 19:e.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Klarade mig från soi 5 till Leng Kee fram och tillbaka utan att få en droppe på mig. Finns hopp om livet så kanske jag dyker upp den 19:e.

Efter solnedgång slutar man med vattenkrig, de som vill vara torra kommer fram vid mörkrets inbrott!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ragson:

Efter solnedgång slutar man med vattenkrig, de som vill vara torra kommer fram vid mörkrets inbrott!

:fie:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev ragson:

Efter solnedgång slutar man med vattenkrig, de som vill vara torra kommer fram vid mörkrets inbrott!

Har jag aldrig varit med om, men vore kanon om det kunde efterlevas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju sagt så men i Pattaya brukar man ju inte bry sig så mycket om vad som sägs. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, Atom said:

För er som bor i Pattaya kan jag förstå att man helt tröttnar på Songkran; det blir bara för mycket. Vi har varit nere den 19e några gånger de senaste åren och det tycker jag är rätt kul. Man ger sig ned på Beach Road och leker några timmar och när man känner sig färdig så drar man sig tillbaka till ett säkert ställe. Just den dagen tycker jag det är OK att få lite isvatten över mig men jag skulle bli rätt förbannad om det hände någon annan dag.

 

Så.....är det någon som dyker upp på Harrys?

 

Bilder från 

photo 5 (3).JPG

photo 6 (3).JPG

photo 7 (3).JPG

photo 8 (3).JPG

photo 9 (2).JPG

Jag dyker upp vid 1400, men säger som Spooncreek, Thai-time gäller...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ragson:

Efter solnedgång slutar man med vattenkrig, de som vill vara torra kommer fram vid mörkrets inbrott!

Nej, dårarna slutar inte vid solnedgång. På soi diana inn höll man på till 22 i går kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev möljis:

Nej, dårarna slutar inte vid solnedgång. På soi diana inn höll man på till 22 i går kväll

Illa det....brukar efterföljas hyfsat. Kanske värre i år då....

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev ragson:

Illa det....brukar efterföljas hyfsat. Kanske värre i år då....

Soi 6 var det lugnt efter 18. Förmodligen för att polisen stod där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ragson:

Illa det....brukar efterföljas hyfsat. Kanske värre i år då....

Förbud mot att spruta vatten efter 18.00 har knappast efterföljts tidigare heller.

Men det är mer "civiliserat" i år, inga pick-uper får åka runt med vattentunnor på flaket 

och spruta på allt som rör sig, och man börjar senare på dagen nu.

Kanske man kan hoppas på att det om några år bara kastas vatten i två dagar i Pattaya också?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev möljis:

Förbud mot att spruta vatten efter 18.00 har knappast efterföljts tidigare heller.

Men det är mer "civiliserat" i år, inga pick-uper får åka runt med vattentunnor på flaket 

och spruta på allt som rör sig, och man börjar senare på dagen nu.

Kanske man kan hoppas på att det om några år bara kastas vatten i två dagar i Pattaya också?

Det  här antalet dagar i Pattaya har tillkommit genom att de har delat upp pattayaområdet i olika zoner -Naklua, Nong Prue, Jomtien, Pattaya, etc med 2 dagar i varje och sedan blir det en enda zon i verkligheten med 9 dagar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kryckar mig förbi vid 14 rycket, kommer troligen vara helt dränkt, Går man långsamt och på kryckor är man ett lätt mål.

 

Igår kväll på väg hem ifrån LK Metro så var man helt torr tills man kom förbi Pisstopp-bar. då står några idi*tengelsmän där och ska hälla isvatten på mig. Ber dom snällt att låta bli och 2 av dom respekterar det och backar undan. Den minsta av dom måste ju visa sig på styva linan och öser en hink isvatten över mig. det skulle han inte ha gjort...Han reste sig dock upp efter 2-3 minuter efter ha fått min ena krycka i solarplexus....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev HajKaj:

jag kryckar mig förbi vid 14 rycket, kommer troligen vara helt dränkt, Går man långsamt och på kryckor är man ett lätt mål.

 

Igår kväll på väg hem ifrån LK Metro så var man helt torr tills man kom förbi Pisstopp-bar. då står några idi*tengelsmän där och ska hälla isvatten på mig. Ber dom snällt att låta bli och 2 av dom respekterar det och backar undan. Den minsta av dom måste ju visa sig på styva linan och öser en hink isvatten över mig. det skulle han inte ha gjort...Han reste sig dock upp efter 2-3 minuter efter ha fått min ena krycka i solarplexus....

🤗

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/15/2019 at 1:17 PM, HajKaj said:

jag kryckar mig förbi vid 14 rycket, kommer troligen vara helt dränkt, Går man långsamt och på kryckor är man ett lätt mål.

 

Igår kväll på väg hem ifrån LK Metro så var man helt torr tills man kom förbi Pisstopp-bar. då står några idi*tengelsmän där och ska hälla isvatten på mig. Ber dom snällt att låta bli och 2 av dom respekterar det och backar undan. Den minsta av dom måste ju visa sig på styva linan och öser en hink isvatten över mig. det skulle han inte ha gjort...Han reste sig dock upp efter 2-3 minuter efter ha fått min ena krycka i solarplexus....

Då kör vi helröret då!!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...