Jump to content
IGNORERAD

Varför Thailand?


Guest jlh66

Recommended Posts

Guest jlh66

Vad är det som har varit avgörande för er del att det blev just Thailand? För min egen del var det en slump som kom att avgöra att det blev just så. Givetvis va det en tjej inblandad i det hela,men hon och jag gick skilda vägar. Men det var starten till att jag idag är gift med en thailändska och har starka band till landet som jag egentligen aldrig va så intresserad av. Hur och vad avgjorde ert val??

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    6

  • edvardpop

    3

  • Galten

    3

  • Soengsang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag gjorde mitt ex-arbete i Botswana 96 och det var mitt Shangri La; storbystade mörka universitetsbrudar som var lätta att få i säng. När jag och polaren gjorde vår länge planerade roadtrip i Kalifornien 97 så var han helt begeistrad av alla Asiatiskor medans jag inte alls kunde förstå vad han såg i de likbleka, taniga och tråkiga tjejerna. Slutet av 97 var jag i Taiwan på min första business trip och jag var inte imponerad av brudarna men tanken på att flytta till Afrika framstod som allt mer utopisk så när min traineetid var över vid jul så sade jag till min chef "jag flyttar till Taiwan ett år eller så säger jag upp mig". Jag hade räknat med ett nej, då företaget gick dåligt, men han sade "bevisa fram till sommaren att du är värd chansen så ger jag dig ett år". Jag jobbade 7 dagar i veckan men min lön var fortfarande rätt dålig och efter ett kundbesök i Rayong våren 98 så förslog jag istället att flytta till Bangkok för att sänka mina kostnader. Chefen sade "OK" och nu är jag inne på mitt 21:a år.

 

Bor man i Thailand så är givetvis det naturliga att man förr eller senare träffar en thailändska och numera tycker jag nog thailändskor i allmänhet är rätt snygga. Eller rättare sagt, genomsnittsthailändskan ser rätt bra ut. Tycker dock fortfarande en riktigt snygg negress, sydeuropeiska eller svenska är klart snyggare än en riktigt snygg thailändska.

 

Nu är jag kvar här för att mitt jobb är i Asien, livet är enkelt och jag kan ge min dotter en utbildning hon inte skulle kunna få i Sverige. Om 5 år blir det dock en sommarstuga och 3-4 månader om året någonstans vid Vänerns eller Vätterns strand.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Atom:

Jag gjorde mitt ex-arbete i Botswana 96 och det var mitt Shangri La; storbystade mörka universitetsbrudar som var lätta att få i säng. När jag och polaren gjorde vår länge planerade roadtrip i Kalifornien 97 så var han helt begeistrad av alla Asiatiskor medans jag inte alls kunde förstå vad han såg i de likbleka, taniga och tråkiga tjejerna. Slutet av 97 var jag i Taiwan på min första business trip och jag var inte imponerad av brudarna men tanken på att flytta till Afrika framstod som allt mer utopisk så när min traineetid var över vid jul så sade jag till min chef "jag flyttar till Taiwan ett år eller så säger jag upp mig". Jag hade räknat med ett nej, då företaget gick dåligt, men han sade "bevisa fram till sommaren att du är värd chansen så ger jag dig ett år". Jag jobbade 7 dagar i veckan men min lön var fortfarande rätt dålig och efter ett kundbesök i Rayong våren 98 så förslog jag istället att flytta till Bangkok för att sänka mina kostnader. Chefen sade "OK" och nu är jag inne på mitt 21:a år.

 

Bor man i Thailand så är givetvis det naturliga att man förr eller senare träffar en thailändska och numera tycker jag nog thailändskor i allmänhet är rätt snygga. Eller rättare sagt, genomsnittsthailändskan ser rätt bra ut. Tycker dock fortfarande en riktigt snygg negress, sydeuropeiska eller svenska är klart snyggare än en riktigt snygg thailändska.

 

Nu är jag kvar här för att mitt jobb är i Asien, livet är enkelt och jag kan ge min dotter en utbildning hon inte skulle kunna få i Sverige. Om 5 år blir det dock en sommarstuga och 3-4 månader om året någonstans vid Vänerns eller Vätterns strand.

Föreslår vänern mellan de två alternativen då Vätterns vatten är svinkall året runt.

Drömmer också om en stuga vid vänern men det blir nog bara en dröm.

Vid havsbandet är allt svindyrt. 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Galten said:

Föreslår vänern mellan de två alternativen då Vätterns vatten är svinkall året runt.

Drömmer också om en stuga vid vänern men det blir nog bara en dröm.

Vid havsbandet är allt svindyrt. 

Jag är ju från Tibro så både Hjo och Karlsborg, vid Vättern, är bara 20-30 km bort. Mariestad och Lidköping, vid Vänern, är dock bara 50 km bort och det är ju heller inget avstånd. Finns också flera halvstora sjöar typ Viken och Bottensjön i området och där är priserna på sommarstugor ännu lägre. Det är naturskönt och relativt billigt, i mitt fall nära släktingar och vänner, samt nära Skövde och X2000 till Stockholm eller Göteborg; helt enkelt underskattat.

 

Vänern på Karlstadssidan är också vackert men där känner jag ingen och dessutom skulle jag tro att närheten till Norge har dragit upp priserna. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Atom:

Jag är ju från Tibro så både Hjo och Karlsborg, vid Vättern, är bara 20-30 km bort. Mariestad och Lidköping, vid Vänern, är dock bara 50 km bort och det är ju heller inget avstånd. Finns också flera halvstora sjöar typ Viken och Bottensjön i området och där är priserna på sommarstugor ännu lägre. Det är naturskönt och relativt billigt, i mitt fall nära släktingar och vänner, samt nära Skövde och X2000 till Stockholm eller Göteborg; helt enkelt underskattat.

 

Vänern på Karlstadssidan är också vackert men där känner jag ingen och dessutom skulle jag tro att närheten till Norge har dragit upp priserna. 

Uppväxt i Skövde och vikens fiskevatten är inte och glömma. Skall hälsa på en kompis i påsk som har en sommarstuga där.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 
Var en restresa för 6000 :- 14 dagar 
Har varit här till och från 8 år 
Har kostat mig ca 3 miljoner i dags läget 
Har en dotter som mitt ex leker runt med här nere !!
Har varit här nere nu 3.5 månader för att få hem min dotter 
Men har inte lyckats !!
Är på G hem till Sverige snart och ger upp !!!!
Vad ska man annars göra ?????

Ändrades av Wolf
Link to comment
Dela på andra sajter

Att ta dykarcert var inledningsvis den primära anledningen till att resa dit men jag hade även en del kompisar som talat

sig varma om landet. Efter att dykningen var avklarad(har inte dykt sedan dess) hamnar man numera där mest av gammal

vana eftersom man lärt känna landet hyfsat bra efter otaliga resor dit, det har blivit som ens andra hem. Det är ett säkert

kort att åka dit. Man vet vad man har att förvänta sig så som ett behagligt klimat, god mat, billig sex, roligare fest, trevliga

människor, bra fotografi. Oftast i alla fall... För att det inte ska bli allt för förutsägbart har jag dock försökt lägga in en avstickare

till ngn annan destination än Thailand under de senaste resorna.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde mitt ex-arbete i Botswana 96 och det var mitt Shangri La; storbystade mörka universitetsbrudar som var lätta att få i säng. När jag och polaren gjorde vår länge planerade roadtrip i Kalifornien 97 så var han helt begeistrad av alla Asiatiskor medans jag inte alls kunde förstå vad han såg i de likbleka, taniga och tråkiga tjejerna. Slutet av 97 var jag i Taiwan på min första business trip och jag var inte imponerad av brudarna men tanken på att flytta till Afrika framstod som allt mer utopisk så när min traineetid var över vid jul så sade jag till min chef "jag flyttar till Taiwan ett år eller så säger jag upp mig". Jag hade räknat med ett nej, då företaget gick dåligt, men han sade "bevisa fram till sommaren att du är värd chansen så ger jag dig ett år". Jag jobbade 7 dagar i veckan men min lön var fortfarande rätt dålig och efter ett kundbesök i Rayong våren 98 så förslog jag istället att flytta till Bangkok för att sänka mina kostnader. Chefen sade "OK" och nu är jag inne på mitt 21:a år.
 
Bor man i Thailand så är givetvis det naturliga att man förr eller senare träffar en thailändska och numera tycker jag nog thailändskor i allmänhet är rätt snygga. Eller rättare sagt, genomsnittsthailändskan ser rätt bra ut. Tycker dock fortfarande en riktigt snygg negress, sydeuropeiska eller svenska är klart snyggare än en riktigt snygg thailändska.
 
Nu är jag kvar här för att mitt jobb är i Asien, livet är enkelt och jag kan ge min dotter en utbildning hon inte skulle kunna få i Sverige. Om 5 år blir det dock en sommarstuga och 3-4 månader om året någonstans vid Vänerns eller Vätterns strand.

Var på jobb i Botswana 1990. Som du säger fanns det gott om fina tjejer men minns inte om de hade stora lökar. Hade väl otur som vanligt. Dessutom skördade aids en massa dödsoffer i Botswana och i omkringliggande länder så jag vågade inte.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Polaren sa innan jul år 1989 att vi ska åka till Bali o surfa, men först ska vi åka förbi kossa muui det är en ö i Thailand. Enkelbiljetter med Aeroflot 14 januari 1990 för ca 2 500 kr och sen satt man ett antal timmar senare på Kaoh Sarn road med en curry o en Singha och det första jag kände då var, här har man inte varit för sista gången!

 

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Inte lätt.. Försöker skriva snabbt sammanfattat. 

 

Satt i Colorado Aspen och jobbade vintern 1997 och fick ett telefonsamtal från en högre chef som ifrågasatte varför jag inte hade sökt ett par tjänster som fanns lediga på företaget. Det fanns lite olika länder att välja på, och då jag aldrig hade varit i Japan så informerade vid samtalet att Japan eller inget och fick en vecka på mig att bestämma mig,. Dock så ringde jag tillbaka efter 15 minuter och meddelade jag tar tjänsten i Japan. Sen var det Japan (Tokyo) 1998 - 1999, väl tillbaka till Sverige så började företaget i Japan direkt att klaga till huvudkontoret och ville ha tillbaka mig omgående, så efter mycket slit från Japan var jag tillbaka 2001 och stannade till 15 augusti 2004. 

 

Var tillbaka i Sverige i ett helt år, sen "skickades" jag iväg till Malaysia 2005 och jobbade samtidigt med hela Asien från "basen" i Kuala Lumpur. Kommer ihåg att 2006 - 2007 så spenderade jag 50% av tiden i Bangkok mestadels körande bil från Kuala Lumpur till Bangkok, så fick en bra smak för Thailand. 2008 tyckte dock företaget att jag skulle flytta till Shanghell (Kina) och det fanns inget val förutom Sverige, 2008 - 2010 vantrivdes jag i Shanghell, och fick ett erbjudande av en kund att ta en position i Bangkok.. Sagt och gjort så sa upp mig och flyttade till Thailand 2010. 2012 augusti då blev det att åka tillbaka till samma företag i Sverige efter ett erbjudande som inte gick säga nej till.  

 

Sverige varade i två och ett halvt år, sen blev det Shanghell igen (mest beroende på att frun inte trivdes i Sverige). Och 2016 blev vi var överlyckliga över att företaget erbjöd oss att flytta till Thailand igen, så vi var tillbaka i Bangkok december 2016.

 

Thailand har dock inte varit det självklara, hade någon frågat mig Kuala Lumpur eller Tokyo som val istället för Bangkok så hade definitivt Bangkok inte varit det självklara. Men nu sitter man här som lokal anställd vilket gör livet enklare istället för alla Exapt kontrakt, som normalt varar i 2 - 3 år.  

 

PS. Till skillnad från Atom som tydligen älskar mygg och annan kreatur vid Vättern/Värnen och som dessutom har konstigt brunt vatten, så har jag kvar huset på Bästkusten, som jag aldrig säljer. Perfekt ställe att spendera senvåren och sommaren på den dagen man förhoppningsvis blir pensionär.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag gjorde mitt ex-arbete i Botswana 96 och det var mitt Shangri La; storbystade mörka universitetsbrudar som var lätta att få i säng. När jag och polaren gjorde vår länge planerade roadtrip i Kalifornien 97 så var han helt begeistrad av alla Asiatiskor medans jag inte alls kunde förstå vad han såg i de likbleka, taniga och tråkiga tjejerna. Slutet av 97 var jag i Taiwan på min första business trip och jag var inte imponerad av brudarna men tanken på att flytta till Afrika framstod som allt mer utopisk så när min traineetid var över vid jul så sade jag till min chef "jag flyttar till Taiwan ett år eller så säger jag upp mig". Jag hade räknat med ett nej, då företaget gick dåligt, men han sade "bevisa fram till sommaren att du är värd chansen så ger jag dig ett år". Jag jobbade 7 dagar i veckan men min lön var fortfarande rätt dålig och efter ett kundbesök i Rayong våren 98 så förslog jag istället att flytta till Bangkok för att sänka mina kostnader. Chefen sade "OK" och nu är jag inne på mitt 21:a år.

 

Bor man i Thailand så är givetvis det naturliga att man förr eller senare träffar en thailändska och numera tycker jag nog thailändskor i allmänhet är rätt snygga. Eller rättare sagt, genomsnittsthailändskan ser rätt bra ut. Tycker dock fortfarande en riktigt snygg negress, sydeuropeiska eller svenska är klart snyggare än en riktigt snygg thailändska.

 

Nu är jag kvar här för att mitt jobb är i Asien, livet är enkelt och jag kan ge min dotter en utbildning hon inte skulle kunna få i Sverige. Om 5 år blir det dock en sommarstuga och 3-4 månader om året någonstans vid Vänerns eller Vätterns strand.

 

I helvete heller! Mycket vettigt har jag läst från dig under alla år men det där håller jag inte alls med om...😄😉

 

1575510818_18815056_10155251497649827_2184756647068708628_ocopy.jpg.d70e9a165a10981af03c1d1a47c7edd0.jpg

 

 

1181680244_18815228_10155254738229827_8222845754794271342_ocopy.jpg.f042f0e25d2c95fb6679be74c2a5c221.jpg

 

 

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, stjp8729 said:

PS. Till skillnad från Atom som tydligen älskar mygg och annan kreatur vid Vättern/Värnen och som dessutom har konstigt brunt vatten, så har jag kvar huset på Bästkusten, som jag aldrig säljer. Perfekt ställe att spendera senvåren och sommaren på den dagen man förhoppningsvis blir pensionär.

Strömstad är fint och även de där små holmarna utanför Götet vore helt OK. Känns dock lite som engelsmännens uppfattning om Frankrike: "France would be nice if it wasn't for all the French" 😀

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

2001 åkte jag på tjänsteresa till Bangkok och Chang Mai. Efter det var jag såld och framförallt fick jag gula febern och den har inte avtaget sedan dess.

Sedan en tid tillbaka så reser jag inte så mycket internationellt i tjänsten längre. Det har gjort semestrarna lite enahanda då det är landet eller Thailand och hade jag inte haft thailändsk flickvän hade jag nog tillbringat mer tid runt medelhavet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, edvardpop said:

 

I helvete heller! Mycket vettigt har jag läst från dig under alla år men det där håller jag inte alls med om...😄😉

 

1575510818_18815056_10155251497649827_2184756647068708628_ocopy.jpg.d70e9a165a10981af03c1d1a47c7edd0.jpg

 

 

1181680244_18815228_10155254738229827_8222845754794271342_ocopy.jpg.f042f0e25d2c95fb6679be74c2a5c221.jpg

 

 

 

 

 

 

Fan Edvard; ge en random white trash gymnasiebrud i Hjo en flaska Kir och 200 spänn så kan du få bättre bilder.

 

Nej, jag har varit på Tesco Lotus i byn idag och snittet är helt OK; ser dock fler snygga brudar en sommardag på ICA i Tibro 😀

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

För 20-år sedan åkte jag till Thailand. Träffade denna kvinna. Åkte hem och bokade ny biljett efter 3 dagar.  Sedan dess har vi varit ihop.

phen3.jpg.fb1269488197715fe5f854ef8644560c.jpg

phen1.jpg.042b7a27b7068130687694d746c4e848.jpg

phen4.jpg.85d2cd6a0c2553f0779855024f79a18b.jpg

 

 

Så allt är givetvis hennes fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Fan Edvard; ge en random white trash gymnasiebrud i Hjo en flaska Kir och 200 spänn så kan du få bättre bilder.

 

Nej, jag har varit på Tesco Lotus i byn idag och snittet är helt OK; ser dock fler snygga brudar en sommardag på ICA i Tibro 😀

 

Ska beakta ditt råd avseende den där gymnasietjejen även om det just nu känns rätt avlägset att jag skulle göra något dylikt.

Rätt trevligt att fantisera om inte annat får jag erkänna... Blondin, brunett, hasip/hasip? Hade hon nöjt sig med 200 spänn?

Gillar hon Kir eller hade hon hellre föredragit ett alkoholfritt alternativ? Kanske hade hon haft några snygga kompisar som också

ville vara med? Hade jag fått fotografera henne med kläder på såväl som utan? Och sist men inte minst viktigt. Hade jag kunnat

hålla händerna i styr under fotosessionen... Om inte, skulle hon ringt polisen då? Nu var det plötsligt inte så trevligt längre. 

Tur att det bara var en fantasi😏 

 

Att bilderna på en av de klart snyggaste tjejerna jag träffat under senare år inte nådde upp till den sedvanligt mycket höga kvalitet

som mina fotografier brukar uppvisa beror först och främst på att systemkameran aldrig tas med vid div gogobars-besök...

 

Angående snygga brudar på ICA i Tibro... Misstänker faktiskt, hur konstigt det än låter, att jag kanske varit av en liknande uppfattning

om jag som du tillbringade större delen av året i Asien och bara besökte Sverige under kortare perioder. Fast det är ganska 

stor skillnad att gå in på ICA en varm sommardag mot att göra det mitt i smällkalla vintern. Fast visst händer det att man kollar in

ett och annat butiksbiträde ibland vid besöken i deras butiker oavsett tid på året. 

 

 

 

 

 

 

Ps. Hör väl inte hit egentligen men när jag nu ändå kom in på ICA:s butiksbiträden... Avskyr ju oftast att handla mat i div livsmedelsaffärer

men det hände en rätt kul grej för ett par år sedan när jag frågade ett butiksbiträde efter klister. Hon bad mig vänta medan hon gick ut på

lagret och kollade. Efter en stund kommer hon tillbaka och låter då meddela: "Krister är inte här. Han har gått hem."

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade gått ut gymnasiet och lyckats få ett första jobb som skulle vara i 6 månader då brorsan ringde och sa att han och en polare skulle dra till Thailand. Va fan är det svarade jag. Ett land som ligger i asien, ska du med?

Kan jag väl svarade jag. Blev en enkelbiljett med Aeroflot våren -88, 19 år gammal. Firade min 20-årsdag i Sydney och kom tillbaka till Sverige efter en 9,5 månader lång orgie av sprit och brudar,det blev många resor. Träffade en thailändska på internet som studerade teknisk fysik på Umeå uni vilket ledde till att vi flyttade ihop i Göteborg och var tillsammans 1998-2005.. Flyttade dock inte till Bangkok förrän 2005, ensam. Levde drömmen några år, bl.a.. i exets lägenhet med devisen att aldrig vakna upp ensam vilket jag höll i stora drag mha både fasta och lösa förbindelser.  

Blev en karusell av party varvat med jobb som kraschade 2007, avgiftning och 28 dagars rehab på svenska västkusten. Sa upp mitt hyreskontrakt i Bkk, sparkade ut dåvarande flickvännen i "Din daeng" flyttade till exets lägenhet i norra Bangkok, hon bor kvar i Sverige,.rätade upp mig och gav långfingret åt sponken och nattliv vilket ledde till en dejt med den första och enda tjej jag någonsin velat gå hela vägen med. Konstigt nog svarade hon 2009 ja på min fråga och vi lever nu ett stillsamt familjeliv i en av bangkoks förorter.  Hehe jag är den där trista medelålderssnubben som inte hajar det roliga med gogotjejer, soapies vid Ratchada eller fylla, älskar livet som nörd.  

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle egentligen till Turkiet...

 

1995 var jag på en charterresa till Turkiet och träffade en brud från Malmö som jag  kärade ner mig i. Jag bodde då i Helsingborg så det var ju inga problem och vi blev ett par. Vi var så kallat särbos innan det blev trendigt.

 

Våren 1997 så jobbade jag lite extra med att köra taxi på nätterna medan jag studerade för att vi skulle kunna åka iväg på en semesterresa tillsammans - till Turkiet igen hade jag tänka mig. Men efter  midsommar dumpar hon mig...

 

Bitch!

 

Vad fan ska jag göra nu med de extra pengar jag slitit ihopas till vår semester?  Skit i henne, jag åker helt enkelt till Turkiet och njuter själv! 

 

På forntiden som 1997 var så fanns det annonser i tidningen med restplatser på resor och där hade jag sett en annons med 14 dagar i Turkiet för typ 5995 kronor. Taget tänkte jag.

 

Stegar in på första bästa resebyrå jag hittar - vilket visar sig vara Resepunkten på Knutpunkten i Helsingborg. Där möts jag av en leende och charmig kvinna vid namn Vilhelmina. Nej inte Kristina från Vilhelmina utan en asiatisk skönhet.

 

Hon berättade för mig att de inte sålde resor till Turkiet där men jag kanske kunde tänka mig att åka till asien istället? Hon var ju både snygg och vänlig men nog fan skulle det bli jävligt dyrt?

 

Thai Airways hade en kampanj så 14 dagar med 12 dagar i Phuket  och 2 i Bangkok på Karon Villa i Phuket och Narai hotel i Bangkok skulle kosta 7495. Bara 1500 mer än Turkiet tänkte jag och Thailand skulle ju vara billigt nu i den asiatiska finanskrisens spår.

 

Sen var ju Vilhelmina hemskt vacker också så jag slog till och resten är en helt annan historia.... Kommer kanske senare i tråden?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Efter några resor till Thailand så hade gula febern slagit rot i kroppen. Många hade pratat om en stad som kallades Ankeborg och en resa dit blev ett måste.

Incheckad och klar i en liten lägenhet bakom poolen på Diana Inn var det dags att göra byn osäker och bara några timmar senare så hade jag råkat på en

stackars ensamstående mor som jag förbarmade mig över.  På den vägen är det fortfarande efter 17 år. 😍

Phat2002.jpg.d6bfc4c456a4bf6d7e3c3245a37c0bdd.jpg

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobb, sport, kärringjävel och felbokning, är det bara jag som är seriös, efter idogt studerande av Lektyr, Fibban och Aktuelt Rapport så blev det en resa till Thailand och Filippinerna 1988, efter 8 års resande vid många olika tillfällen så tog frugan mig i örat och nu är jag fast här.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sade upp mig, sålde allt jag ägde och flyttade till Amerika. För likt Sverige. 

 

Tog ett flyg till Asien. Inte alls likt Sverige. 

Så jag blev kvar här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

f*tta var inte huvudanledningen till första resan, men blev väl det rätt snabbt....

Också Aeroflot första resan, rev returbiljetten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En dag som denna, när det är 39 grader och drygt 90% luftfuktighet, så frågar man sig verkligen "Varför Thailand?????"

 

Ser att det är 3 grader och sol i Tibro. Lite väl kallt men fan vet om det inte är bättre än 39 grader. Börjar dock åska i gränslandet mot Kambodja och vinden börjar vakna till liv så kanske att det svalnar av lite inför kvällens Songkrangrillande med släktingarna; då gillar jag Thailand igen. Vilket jag för övrigt också gjorde på min morgonpromenad klockan 6 i morse.

IMG_8296.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...