Jump to content
IGNORERAD

Songkran 2019- som vi har längtat!


spooncreek

Recommended Posts

En tråd för de som vill posta om årets upplevelser av Thailands största högtid. 

 

För egen del kommer jag detta år att inleda med ett par dagar i Hua Hin för att därefter vända åter mot Sin City och det stora firandet den 19 april.

 

I Pattaya är det ju i delar av stan igång sedan ett par dagar.  Idag plastade jag nogsamt in både telefon och dator innan avfärd mot kontoret, men klarade mig helskinnad. Värre lär det väl bli så småningom.

 

Bilden nedan är några år gammal, men det är ungefär såhär det brukar se ut varje år...traditioner är kul, och för egen del föredrar jag detta framför Kalle Anka på julafton 😉

 

Håll i hatten gubbar och gummor, nu kör vi! :dance:

 

Image may contain: 3 people, people standing

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Stefan

    5

  • Esspe

    5

  • Atom

    3

  • rolba

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är lungt i jomtien just nu. Inget ens i barerna. Får se hur det artar sig imorgon. Traditionen säger ju att sluta vid 18.00 typ.......

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen lika laglöst som vanligt runt soi 7 och 8 i Pattaya

 

 

image.png.01285c23a42094bd4738394645842c3f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Uppenbarligen lika laglöst som vanligt runt soi 7 och 8 i Pattaya

 

 

image.png.01285c23a42094bd4738394645842c3f.png

Det här var inte vad jag ville se av denna helgen :) Om det vore 0 när det gäller faranger vore det bra:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har dom stängt för trafik vid soi 6 och det står ganska stilla. Verkar som dom skickar upp dom via 6/1 och den är ju inte så bred :) Var dom skickar dom sen vet jag inte det är ju vänstersväng som gäller.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, spooncreek said:

En tråd för de som vill posta om årets upplevelser av Thailands största högtid. 

 

För egen del kommer jag detta år att inleda med ett par dagar i Hua Hin för att därefter vända åter mot Sin City och det stora firandet den 19 april.

 

I Pattaya är det ju i delar av stan igång sedan ett par dagar.  Idag plastade jag nogsamt in både telefon och dator innan avfärd mot kontoret, men klarade mig helskinnad. Värre lär det väl bli så småningom.

 

Bilden nedan är några år gammal, men det är ungefär såhär det brukar se ut varje år...traditioner är kul, och för egen del föredrar jag detta framför Kalle Anka på julafton 😉

 

Håll i hatten gubbar och gummor, nu kör vi! :dance:

 

Image may contain: 3 people, people standing

Kom hem från Kina sent i går kväll och på Suvvan var det som vanligt runt Songkran; ont om taxibilar då de flesta chaufförer åkt hem till Isaan. På väg hem till byn idag stannade vi på Central för att proviantera och där var det som vanligt i Bkk runt Songkran; ont om folk.

 

Ut från Bkk var det inte så farligt med trafik men väl på Chonburi Highway var det rätt tjockt och sedan på 304:an kom vi sällan upp i mer än 30 km/h. Såg bara ett ”vattenstånd” vid Toyota Baan Pho, förmodligen några stackars arbetare som ska jobba när det drar igång på allvar. 

 

Här i byn är det helt dött men så har det varit den 13-14 senaste åren. När vi bodde här på heltid för 10 år sedan brukade det trummas igång redan på kvällen den 12:e men det har blivit en demografisk skift här och de som var tonåringar då är nu stillsamma småbarnsföräldrar och de nya tonåringarna är färre och verkar föredra att sitta hemma och leka med sina telefoner. Den 15:e är det dock fortfarande fullt ös.

 

Här är det faktiskt så dött att jag fick ta en thailändsk kambodjansk-IPA med namnet A Go Go för att liva upp det hela.

 

Den 18:e bär det av ned till Bang Saray. Kanske vi skulle kunna dra ihop en liten MPR-Songkranträff på Harrys framåt eftermiddagen den 19:e verkar ju vara en del MPR’are i stan då.

58E270C0-0C27-462A-811B-36C6333B0D4A.jpeg

E27D46BF-FA13-44A3-A852-30F81C35D629.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul en dag eller två, sen blir det en pina.

 

20190413_140720.jpg.943723df0c375b9f76c98fb4d0c20ade.jpg

 

Gick genom soi 6 idag och det var fullt drag där. Hann inte ens in på soien förrän man var dränkt. 

 

20190413_145105.jpg.7d9c53dee1704c0057e1ade242eb2e1f.jpg

 

Vet inte om dom släppte på trafiken igen på Beach Rd efter processionen. 

 

20190413_151758.jpg.a2578ece4611d124e4fc89b3c5d6d98f.jpg20190413_151837.jpg.86ac00996f23c3bf9f03a3e28d0559b4.jpg20190413_151919.jpg.05662d594773127afdeb2ce749f66a42.jpg20190413_151954.jpg.29dc1b3ccef05e7afba9989c3706ed36.jpg

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

555, är fortfarande torr efter diverse taktiska omgrupperingar!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddade batteriet i min gopro i veckan för att fota och filma allt elände. Drog igång kameran i morse och möttes av "memorycard full"

Men nästa år, då jäklar....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Laddade batteriet i min gopro i veckan för att fota och filma allt elände. Drog igång kameran i morse och möttes av "memorycard full"

Men nästa år, då jäklar....

Hmmm inte bara en annan variant på "batteriet tog slut"?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkran är jättetrevligt här i byn, synd att den är förstörd av faranger på turistställena. Begriper inte det roliga med att vara dyngsur och ha talk i ögonen 1-2 veckor. Mitt sista Songkran i Pattaya 1993 får räcka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Esspe:

Hmmm inte bara en annan variant på "batteriet tog slut"?

Nä, grymt besviken. Men jag har många vackra bilder kvar bara jag blundar och tänker tillbaka. Men de går tyvärr inte att delge er. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom regnet hit, norr om ubon.

Första regnet jag sett efter varit i Thailand 3 veckor nu.

Regnet ska komma till songkran så det är timing.

Blev genast uthärdlig temperatur ute.


Här om natten blixtrade det uppe i himlen så det stod härliga till men inte en droppe kom ner då.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick just förbi soi 6  och det verkar som om kl 18 respekteras, nästan iaf. Polisen var där innan och barerna verkar följa lagen. Var bara en del förvirrade koreaner som försökte hålla i gång kriget.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon händer det inte ett skit före 11 ,taxi till galoppen o förlorade pengar,vart full,hem för stödvila,vaknade nu,är inte så uppskäftig,livet kan vara hårt👍😊

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Pust

Galoppen är för härlig. Så jävla bra. Vann i flera lopp. Brukar räcka till taxin in till staden och lite mat. När vi är på plats är vi där varje söndag

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev pust:

I Udon händer det inte ett skit före 11 ,taxi till galoppen o förlorade pengar,vart full,hem för stödvila,vaknade nu,är inte så uppskäftig,livet kan vara hårt👍😊

Är inte spel om pengar förbjudet i detta land? Men nu är det väl militären som äger galoppbanorna har jag för mig och då gäller andra lagar. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

Är inte spel om pengar förbjudet i detta land? Men nu är det väl militären som äger galoppbanorna har jag för mig och då gäller andra lagar. ;)

Officiellt tror jag nog de drivs privat, har väl varit undantagit förbundet ang spel/betting väldigt många år.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Soengsang:

Officiellt tror jag nog de drivs privat, har väl varit undantagit förbundet ang spel/betting väldigt många år.

Har du nån aning om varför spel om pengar på just galopptävlingar är tillåtna? 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Har du nån aning om varför spel om pengar på just galopptävlingar är tillåtna? 

Nej, men är man intresserad så är det nog snabbgooglat, personligen så tänker jag nog bara TIT.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...