Jump to content
IGNORERAD

Parterapi


Pontus

Recommended Posts

Hej,

 

Efter många år är det så dags att jag och frun behöver reda ut en hel del saker. Hon har under åren prioriterat att jobba framför att lära sig språket och min Thailändska slutade efter 3 år på Medborgarskolan. (har glömt det mesta). Vi har dom senaste åren försökt kommunicera men det går dåligt. Frun förstår inte fast hon ger sken av det och när hon inte kan uttrycka sig så att jag förstår blir det mest sura miner och samtalet tar slut. Nu börjar det närma sig att vi går skilda vägar om vi inte kan få bukt med detta dilemmat.

 

Vi skulle behöva komma i kontakt med en parterapeut i Stockholm och det kommer behöva översättas från båda håll som jag känner.

 

Har försökt Googla mig fram men verkar inte finnas någon som har Thailändska med på CV:n.

 

Är det så att vi kanske behöver söka tid hos en parterapeut med tolk?

 

Alla tips emottages tacksamt.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att vi fick tolk över telefon när min fru hade fött vårt första barn (från BB)
Så det borde gå att ordna på det sättet, men i Stockholm borde det ju finnas tolkar att "hyra in"
Viktigt att ha tolk tror jag så att alla "nyanser" i språken kan översättas på rätt sätt

 

Hoppas det löser sig, och jag tror att ni gör klokt i att ta hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

@Magrood med sina Thai och Svenska-kunskaper samt nätverk kanske känner till någon.

 

/ Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...