Jump to content
IGNORERAD

Re-entry permit på Suvarnabhumi


Surin P3

Recommended Posts

Jo, ska ju till Sverige nu på måndag. Stängt på Immigration.

Går det lätt att skaffa ett re-entry permit på Suvarnabhumi Airport numera?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få ett inresetillstånd på Suvarnabhumi Airport måste du söka på den lilla bås som de har satt upp för ändamålet. Du hittar detta i slutet av flygplatsen (på höger sida om du står inför byggnadens framsida), men det finns stora skyltar som visar dig där, så det är lätt att hitta. 

 

 1 200 baht och,  liksom fotokopior av fototiden på ditt pass och fotokopior av sidan där din nuvarande visum är. Behövs oftast bara en men ibland kan de kräva två

Du behöver också ett passfotograferat fotografi, och du måste ha ditt boardingkort.

Räkna också med att det kan ta lång tid = kom m.a.o. i GOD tid

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Alternativt tar du bilen ner till Cap Choeng idag och

köper reentryn där

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var redan till Kap Choeng.

15 minuter och en massa glada gubbar och tjejer, så var det klart.

1000 Baht kostade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Fan, du är smartare än vad jag trodde när jag  svarade!

 

Har du också kommit till det stadiet att du tar för givet att folk är ointelligenta, tills de bevisat motsatsen? Istället för tvärt om... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
6 minuter sedan, skrev Surin P3:

Har du också kommit till det stadiet att du tar för givet att folk är ointelligenta, tills de bevisat motsatsen? Istället för tvärt om... :D 

Nej, men i detta fall eftersom du frågade när svaret var enkelt 555

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Nej, men i detta fall eftersom du frågade när svaret var enkelt 555

 

Alla svar är enkla för dem som vet. :)

Ville liksom bara kolla snabbt om någon svarade att det är superlätt på flygplatsen, så hade jag valt det alternativet framför Kap Choeng eftersom jag hade en hel del att göra idag.

 

Har aldrig gjort ett re-entry permit förut, därav frågan.

Och nätet i övrigt hade mest luddig, oviss eller gammal info.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev evert 1:

För att få ett inresetillstånd på Suvarnabhumi Airport måste du söka på den lilla bås som de har satt upp för ändamålet. Du hittar detta i slutet av flygplatsen (på höger sida om du står inför byggnadens framsida), men det finns stora skyltar som visar dig där, så det är lätt att hitta. 

 

 1 200 baht och,  liksom fotokopior av fototiden på ditt pass och fotokopior av sidan där din nuvarande visum är. Behövs oftast bara en men ibland kan de kräva två

Du behöver också ett passfotograferat fotografi, och du måste ha ditt boardingkort.

Räkna också med att det kan ta lång tid = kom m.a.o. i GOD tid

 

Ja tidigare låg det där, nu är det VAT som gäller där och man måste checka in och passera  säkerhetskontrollen.

Jag tänkte själv gjort det där för någon månad sedan men det fick bli immigration Samut Prakan då jag inte skulle resa ut ur landet den dagen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få ett inresetillstånd på Suvarnabhumi Airport måste du söka på den lilla bås som de har satt upp för ändamålet. Du hittar detta i slutet av flygplatsen (på höger sida om du står inför byggnadens framsida), men det finns stora skyltar som visar dig där, så det är lätt att hitta. 
 
 1 200 baht och,  liksom fotokopior av fototiden på ditt pass och fotokopior av sidan där din nuvarande visum är. Behövs oftast bara en men ibland kan de kräva två
Du behöver också ett passfotograferat fotografi, och du måste ha ditt boardingkort.
Räkna också med att det kan ta lång tid = kom m.a.o. i GOD tid
 
Ja tidigare låg det där, nu är det VAT som gäller där och man måste checka in och passera  säkerhetskontrollen.
Jag tänkte själv gjort det där för någon månad sedan men det fick bli immigration Samut Prakan då jag inte skulle resa ut ur landet den dagen.
 
/ SatanG
Ja det här lilla båset för de entry permit ligger väl sedan många år precis innan immigrations diskarna nedanför rulltrappa från säkerhetskontrollen?

Nån moderator kan eventuellt ta radera felaktig info om det mot förmodan sprids fejk news här.?

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...