Jump to content
IGNORERAD

MPR-utflykt till Koh Kred den 20 april


NiceBeaver

Recommended Posts

Det fanns önskemål om en träff någonstans i Bangkok helgen efter Songkran så vi kan träna svenska inför sommaren. Gäller även mig så jag kände mig manad. Mitt förslag är att vi gör en tur till det helt fantastiska bryggeriet Chit Beer på Koh Kred. Dom har 10-15 egentillverkade öler i olika smaker. Då deras öppettider endast är 12-21 lördag och söndag så får vi anpassa oss. Detta ställe blir man kvar på några timmar och bara njuter. Då det dessutom blir fullt framemot eftermiddagen gäller det att vara ute i god tid. Förslaget ser ut som följer:
Lördagen den 20 april. Samling klockan 13 i varuhuset Esplanade på Ngamwongwan i Nonthaburi. Direkt innanför till höger finns en McDonalds där vi syns. När alla är samlade tar vi taxi några kilometer till templet där båten till ön avgår. Sedan blir det en liten promenad till stället.

 

Obligatorisk anmälan för er som kommer till Esplanade så vi kan räkna in deltagare. Vill någon åka direkt eller ansluta senare är det bara att dyka upp.

 

Anledningen att vi träffas på Esplanade är att det finns flera alternativ med kollektivtrafik. Antingen buss 134 från Mo Chit mot Bang Yai som stannar på andra sidan gatan. Den går i stort sett direkt.

Tunnelbana/skytrain: MRT, på biljettmaskinen klicka på Purple Line i vänstra hörnet. När linjen kommer upp välj station Nonthaburi Civic Center så har du biljett hela vägen. Ta tunnelbanan till sista hållplatsen Tao Poon. Där måste man byta tåg. Följ strömmen till rulltrappan och åk en våning upp. På Nonthaburi Civic Center går du av i bakre utgången och sedan ut på den vänstra sidan. På bron över vägen ser du en stor Tescoskylt en bit bort till höger, bakåt i tågets färdriktning. Gå till den så är Esplanade huset som ligger precis bakom den.

För att beräkna tiden så tar det 1 timme från station Sukhumwit.

 

Vore kul om vi blir några stycken. Det är ett trevligt utflyktsmål och Chit Beer måste upplevas. 

Väl mött.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade några bilder jag tog när jag var där med en tidigare kollega för två månader sedan.

MPH11.jpg.b7e4b3eac436a63f0888911ed5757fe4.jpg

 

MPH12.jpg.24f037a2fdf2e03fa5bb1f276b83de83.jpg

 

MPH13.png.2bd49d80e2bba027a411b070c31ae364.png

 

MPH14.png.8d9d1f398ef5f32ac8e224c03f1e07de.png

 

MPH16.jpg.23924abc89b1d91530002376bb653e94.jpg

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt initiativ och jag hade tveklöst kommit om jag varit hemma. Även Nick har ju rekat stället och han får väl ses som en av MPR’s verkliga konnässörer på ölområdet. Vi åker ned till Pattaya den helgen för att leka Songkran den 19:e. 

 

Om ingen dyker upp så gör gärna ett nytt försök senare.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ingen har anmält sig till den gemensamma färden till Koh Kred i morgon så är den härmed inställd.

Men det hindrar ju inte att det blir ett spontanbesök där i morgon eftermiddag.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...