Jump to content
IGNORERAD

Ändrade mobilabb hos AIS


Esspe

Recommended Posts

Verkar som det var för bra med obegränsad surf 6 Mbit 6 mån för 1800 baht. Nu verkar man ha GB begränsat alla sina internet top-ups. Hur ser det ut hos True och Dtac?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    9

  • gst

    6

  • stjp8729

    3

  • samet

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Verkar som det var för bra med obegränsad surf 6 Mbit 6 mån för 1800 baht. Nu verkar man ha GB begränsat alla sina internet top-ups. Hur ser det ut hos True och Dtac?

För prepaid...

1698815961_Skarmavbild2019-04-06kl_23_01_18.png.23440bfac818f2f2f01b8259589caa2f.png

 

332934136_Skarmavbild2019-04-06kl_23_01_03.png.6f38da64851d917d4991649a4245374e.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Verkar som det var för bra med obegränsad surf 6 Mbit 6 mån för 1800 baht. Nu verkar man ha GB begränsat alla sina internet top-ups. Hur ser det ut hos True och Dtac?

Ska stämma. Kör alltid med 1 mbps 6 månader unlimited för 600 baht och aldrig haft problem. Får 1 mbps. Borde ju vara samma om man väljer 6 Mbps.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Ska stämma. Kör alltid med 1 mbps 6 månader unlimited för 600 baht och aldrig haft problem. Får 1 mbps. Borde ju vara samma om man väljer 6 Mbps.

Inga problem. Dom har ändrat från fri surf till max 25 Gb för 6 mån 1800 baht. Lägre hastighet - lägre mängd.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Esspe:

Inga problem. Dom har ändrat från fri surf till max 25 Gb för 6 mån 1800 baht. Lägre hastighet - lägre mängd.

Står inget om det i deras app, och det är den jag använder för att beställa. Står bara unlimited

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Inga problem. Dom har ändrat från fri surf till max 25 Gb för 6 mån 1800 baht. Lägre hastighet - lägre mängd.

Hej Esspe :)

 

Konstigt.. Jag betalar 1499 Baht för fri surf och max fart, desutom med AIS Super WiFi.

 

1898413907_Screenshot_20190407-101137_myAIS.jpg.619610a71d8452d755bad7eebf223233.jpg

 

Du får nog bråka en gång till :)

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej Esspe :)

 

Konstigt.. Jag betalar 1499 Baht för fri surf och max fart, desutom med AIS Super WiFi.

 

1898413907_Screenshot_20190407-101137_myAIS.jpg.619610a71d8452d755bad7eebf223233.jpg

 

Du får nog bråka en gång till :)

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Det där är ju per månad.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Står inget om det i deras app, och det är den jag använder för att beställa. Står bara unlimited

Jo med max speed upp till en viss GB gräns, därefter 128kbps unlimited. Använder också appen, det paket jag har går bara att beställa i appen. Skulle du köpa ditt nu så har du 7,5 Gb fritt per månad med maxhastighet. Dom har ändrat det nyligen, jag hade också äkta unlimited 6Mbps tidigare men nu är det maxat till 25 Gb/månad.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser nu när jag klickar mig vidare i appen att de genomfört förändringar. Numera 7,5 GB på mitt abonnemang om jag tecknar igen, 25 GB per månad för ditt, dvs inte 25 GB för sex månader. Nog lär du väl klara dig på 25 GB per månad?

 

Edit: Såg att du svarat medan Jag skrev

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

För prepaid...

1698815961_Skarmavbild2019-04-06kl_23_01_18.png.23440bfac818f2f2f01b8259589caa2f.png

 

332934136_Skarmavbild2019-04-06kl_23_01_03.png.6f38da64851d917d4991649a4245374e.png

Tror AIS har liknande paket men det blir ju betydligt dyrare. 6Mbps i sex månader äkta unlimited för 1800 var ju ett riktigt klipp. Tydligen för bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev gst:

Ser nu när jag klickar mig vidare i appen att de genomfört förändringar. Numera 7,5 GB på mitt abonnemang om jag tecknar igen, 25 GB per månad för ditt, dvs inte 25 GB för sex månader. Nog lär du väl klara dig på 25 GB per månad?

 

Edit: Såg att du svarat medan Jag skrev

Vi kör all internet via mobilen så det blir nog lite problem när vi bor i Korat. Tittar på en del film och mycket fotboll och det kommer nog inte att räcka. När vi är ute på tur så går det ju betydligt mindre. 

 

Har funderat på att dra in BB men dom kräver 12 månaders bindning. Behöver 100/100 och det går på 790 Bht/månad. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Vi kör all internet via mobilen så det blir nog lite problem när vi bor i Korat. Tittar på en del film och mycket fotboll och det kommer nog inte att räcka. När vi är ute på tur så går det ju betydligt mindre. 

 

Har funderat på att dra in BB men dom kräver 12 månaders bindning. Behöver 100/100 och det går på 790 Bht/månad. 

Vi har fiber hemma, så för mig räcker det definitivt. Det jag använder när vi är på resa är FB, MPR och epost. Kan iof lagga lite när jag vill se kamerorna hemma.

 

Billigt med 790 baht för 100/100, det betalar jag före moms för 50/20, har ju inget större behov av fart upp. Vi vill ju också ha internet hela året pga kamerorna

 

Ingår ju även TV i vårt abonnemang med True.

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

@Esspe har rätt. De nya paketen har en volymbegränsning, dock svår att komma upp till om man inte tittar på mycket video eller TV. 

 

De gamla däremot funkar som vanligt. Därför man skall behålla de gamla koderna. 

 

Prova någon av dessa.

20190212_161145.jpg.bd5d3ece9e4928181da6cf614a93ef8a.jpg

 

@stjp8729 du kör var post-paid? Därtilö är su Serenade så du har lite andra möjligheter. Var Serenade under 2017 och fick då flera erbjudanden om paket som var betydligt bättre än standard. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

@Esspe har rätt. De nya paketen har en volymbegränsning, dock svår att komma upp till om man inte tittar på mycket video eller TV. 

 

De gamla däremot funkar som vanligt. Därför man skall behålla de gamla koderna. 

 

Prova någon av dessa.

20190212_161145.jpg.bd5d3ece9e4928181da6cf614a93ef8a.jpg

 

@stjp8729 du kör var post-paid? Därtilö är su Serenade så du har lite andra möjligheter. Var Serenade under 2017 och fick då flera erbjudanden om paket som var betydligt bättre än standard. 

 

En fotbollsmatch drar ungefär 1,5-2 Gb. En helg ser jag nog iaf 3 matcher från PL och till det kommer lite filmer under veckan samt allt annat surfande. Är det dessutom veckomatcher så blir det några till.  Då räcker det inte med 25 Gb när vi är hemma i Korat. Det var därför det gamla paketet var så suveränt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

 

En fotbollsmatch drar ungefär 1,5-2 Gb. En helg ser jag nog iaf 3 matcher från PL och till det kommer lite filmer under veckan samt allt annat surfande. Är det dessutom veckomatcher så blir det några till.  Då räcker det inte med 25 Gb när vi är hemma i Korat. Det var därför det gamla paketet var så suveränt. 

 

Jo. Streamar man TV går det fort. Jag gör detsamma.

 

Prova någon av koderna på min bild. De funkade för mig förra månaden utan begränsning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Vi har fiber hemma, så för mig räcker det definitivt. Det jag använder när vi är på resa är FB, MPR och epost. Kan iof lagga lite när jag vill se kamerorna hemma.

 

Billigt med 790 baht för 100/100, det betalar jag före moms för 50/20, har ju inget större behov av fart upp. Vi vill ju också ha internet hela året pga kamerorna

 

Ingår ju även TV i vårt abonnemang med True.

Gick in på 3BB hemsida nu och det verkar som om dom sänkt 100/100 till 590/månad nu. Kanske kan bli aktuellt när vi kommer tillbaka i september då :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev samet:

 

Jo. Streamar man TV går det fort. Jag gör detsamma.

 

Prova någon av koderna på min bild. De funkade för mig förra månaden utan begränsning. 

Mitt 6 mån gick ut i mars så jag har redan lagt på 6 Mbps med 25 Gb för april. Hoppas det kommit något annat och bättre när vi kommer tillbaka. Det jag hade var ju iofs nästan för bra för att vara sant :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

@Esspe har rätt. De nya paketen har en volymbegränsning, dock svår att komma upp till om man inte tittar på mycket video eller TV. 

 

De gamla däremot funkar som vanligt. Därför man skall behålla de gamla koderna. 

 

Prova någon av dessa.

20190212_161145.jpg.bd5d3ece9e4928181da6cf614a93ef8a.jpg

 

@stjp8729 du kör var post-paid? Därtilö är su Serenade så du har lite andra möjligheter. Var Serenade under 2017 och fick då flera erbjudanden om paket som var betydligt bättre än standard. 

Hej Samet :)

 

Ja, post paid, och är ett gammalt abonnemang sedan 10 år tillbaka.

 

Ha en kanonbra dag:)

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju rena fan, trodde också det fanns kvar riktig obegränsat innan jag klickade mig vidare i appen.... Läste nånstans att gamla ABB/simkort skulle ha kvar obegränsat.

Stort tack@samet för gamla koder skall ha dem på nån av mina 11 000 bilder i telefonen så.det. är ju lätt att hitta.

Har du testat att köra dem i botten eller kommer den att strypa efter XX GB ändå tro? Jag åker ner imorgon så jag kommer att testa.

Kör ett 10 år gammalt pre paid!

Återkommer med resultat om

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev apknug:

Det var ju rena fan, trodde också det fanns kvar riktig obegränsat innan jag klickade mig vidare i appen.... Läste nånstans att gamla ABB/simkort skulle ha kvar obegränsat.

Stort tack@samet för gamla koder skall ha dem på nån av mina 11 000 bilder i telefonen så.det. är ju lätt att hitta.

Har du testat att köra dem i botten eller kommer den att strypa efter XX GB ändå tro? Jag åker ner imorgon så jag kommer att testa.

Kör ett 10 år gammalt pre paid!

Återkommer med resultat om

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

I början av mars körde jag 1 veckas rejält i botten. De nya är begränsade vid 9GB. Jag kollade Viaplay på VPN i säkert 2-3 timmar varje dag plus allt annat man gör. Så minst 15GB körde jag då. Det funkade fint hela tiden... men man kan ju undra hur länge AIS tillåter gamla koder. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte mitt senast abonnemang i februari, och jag har fortfarande unlimited, åtminstone står det så :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt värre om det inte går att köpa unlimited längre. Jag har kört med nedanstående de senaste resorna men nu när jag tittar på deras sida finns det bara "non-stop" med begränsad data mängd.

 

AISNonStop.PNG

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett unlimited SIM kort (typ 1 Mbps) på köpet av True när vi skaffade fiber. 

 

1496 baht/mån för 200/100 internet, True Visions och ett unlimited SIM kort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag matat in koden som @samet tipsade om ovan, 650 baht för 30 dagar drar den nu och det verkar som att det blir riktigt unlimited. 95713574550f344baebd50ac222199c5.jpg

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...