Jump to content
IGNORERAD

Fri statlig sjukvård för farang gift med statligt anställd t


Jive

Recommended Posts

Nu har jag fått ett 13-siffrigt id-nr, som innebär att jag är beviljad fri sjukvård på alla statliga sjukhus i alla Thailands 76(77) provinser. Det finns ingen grundavgift för mig vid betalning och heller ingen övre gräns för ersättning. Jag måste dock personligen åka till Petchabun för att hämta ut plastkortet med namn och id-nr.

 På minussidan:

1. Vissa särskilt dyra mediciner ersätts inte fullt ut, utan där måste jag betala en viss del själv.

2. Skulle min maka avlida, så upphör förmånen att gälla.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Undrar om det kommer att bli business att statsanställda thailändskor kommer att skengifta sig med faranger mot en billigare peng än en försäkring kostar?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Undrar om det kommer att bli business att statsanställda thailändskor kommer att skengifta sig med faranger mot en billigare peng än en försäkring kostar?

Nu underskattar du de statligt anställda thailändskorna. Naturligtvis vill de ha lika mycket som deras ej statligt anställda medsystrar + vad försäkringen kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Fredman:

Undrar om det kommer att bli business att statsanställda thailändskor kommer att skengifta sig med faranger mot en billigare peng än en försäkring kostar?

Kanske jag skulle ta och byta ut frugan mot svågerns ex?

Hon jobbar statligt (nåt med gruvdrift) och kan ta lååånga luncher, speciellt när avdelningschefen är på tjänsteresor!

 

Hon är rätt söt ock!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 minuter sedan, skrev Tommy:

Kanske jag skulle ta och byta ut frugan mot svågerns ex?

Hon jobbar statligt (nåt med gruvdrift) och kan ta lååånga luncher, speciellt när avdelningschefen är på tjänsteresor!

 

Hon är rätt söt ock!

 

MVH

Kolla gymnastikbetyget och är det bra, slå till! 😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har jag fått mitt kort. 

Baksidan:

received_1146343078880702.jpeg.d3b048c44d693e89a2fee5ea77151c9b.jpegFrugans översättning:

 Civil servant welfare card

Provided that the person holding this card is the person in the family of eligible person who can exercize the right in the disbursement system.

 

Issued 9 of april 2019

Expiration date 8 of april 2027

 

 

 

Kortets framsida, som jag inte vill lägga ut här, innehåller mitt foto, namn, 13-siffrigt id nr och signerad myndighetsstämpel..

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...