Jump to content
IGNORERAD

Om man flyttar till Asien, vilket land har lugn trafik?


audirs2

Recommended Posts

Som frågan lyder, till vilket land skall man då flytta till? 

För i Thailand kör man som idi*ter!

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    5

  • audirs2

    4

  • stefan5300

    3

  • Tommy

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tyckte att trafiken i Vietnam var mycket lugnare, inga onödiga omkörningar, och de flesta höll hastigheten med vad jag åkt där.

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Indien eller Filipinerna i alla fall... Bhutan,kanske?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev FF:

Tyckte att trafiken i Vietnam var mycket lugnare, inga onödiga omkörningar, och de flesta höll hastigheten med vad jag åkt där.

 

  FF

Inte i Saigon tyckte jagmen det var kanske mest trafikflödet som var så fascinerande där. Nu gick det kanske inte att köra så fort där men motorcyklarna är värre än i Thailand. Däremot minns jag när vi åkte från Da Nang till Hoi An i hotelltaxin. Inte en bil till på vägen men han låg och puttrade som en 90 årig gammal tant. Samma på lite utflykter vi gjorde, det gick enerverande långsamt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dem här jävlen har inte en chans!

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brunei, fast inte om du är bög...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket land som är bättre... Frågan är lite underligt ställd tycker jag iaf. Ungefär som i Sverige, Stockholm vs Gällivare mkt lugnare i norr, i Thailand jämföra Bkk med tex Songkhla är ju som dag å natt.

I Vietnam är medelhastigheten löjligt låg,hektiskt i Hmc men lugnt i Hanoi,osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berliz träffade huvudet på spiken.

Kommer man från landet och hamnar i storstadens trafik, typ Stockholm eller Göteborg och inte hittar kan det var ett helvete.

Samma i Thailand, när man hittar och blivit van vid trafiken (för den är otvivelaktigt "ganska" annorlunda) är det inga större problem.

Hastigheten kan synas vara hög men egentligen kör folk ganska sakta, just p.g.a. att trafikflödet är högt, inte minst då i större städer.

Längre ut i periferin kör en del kanske "lite" fort men det är blandningen som kan ställa till "lite" problem.

Kan ge ett litet exempel på Essingeleden (hastighetsgräns 70), där kör folk inte sällan både 90 och 100 eller mer (om det går), avstånd mellan bilarna understiger då och då 5 meter.

När det är kö är oftast oftast UNDER 5 meter, just för att ingen ska kunna tränga sig emellan.

Samma är det även i Bangkok, skillnaden är att där måste man ta hänsyn till alla djävla moppar.

Och blinkers - vad är det för något?

Skulle folk springa runt bland svenska biltrafikanter som turisterna gör på Thailändska semesterorter skulle det i Sverige säkert vara minst lika många olyckor om inte mer.

Är man "bara" liten vaken är det inga större problem att gå över varken second eller third road i Pattaya, bilförarna väjer oftast de decimetrar som just behövs för att inte köra över turisten.

Själv tycker jag dock att thaifolk inte sällan kör lite väl ryckigt och fegar ur eller bestämmer sig väl sent vid omkörningar. m.a.o. de kör orytmiskt, ibland lite hårt.

Har åkt taxi några gånger mellan Bangkok och Pattaya, taxiföraren kan inte sällan då pendla mellan 80 till 120 utan någon som helst orsak.

Dra på, köra upp till 120 för att köra om, för att några km senare bara köra i 80 och bli passerad av flera av de bilar som han nyss kört om.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Singapore kör dom som normala människor, använder blinkers, och tutar inte hela jävla tiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cypern kanske har lugn trafik, jag har inte varit där men morsan och farsan trivdes jätte bra där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Cypern kanske har lugn trafik, jag har inte varit där men morsan och farsan trivdes jätte bra där.

Cypern ligger i medelhavet for fan

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommendera att prova att köra i Japan. Bortsätt från att de kör på fel sida så är trafiken underbart lugn och flyttar på hur bra och enkelt som helst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Cypern ligger i medelhavet for fan

Geografiskt sett så ligger Cypern i Asien, Medelhavet är ett hav och inte en världsdel för helvete.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev stefan5300:

Geografiskt sett så ligger Cypern i Asien, Medelhavet är ett hav och inte en världsdel för helvete.

Fick det här svaret av wiki.

Screenshot_20190404-120914_Google.jpg.bd1cc2d9fa11affed1fb7ac72268b163.jpg

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Broskan:

Fick det här svaret av wiki.

Screenshot_20190404-120914_Google.jpg.bd1cc2d9fa11affed1fb7ac72268b163.jpg

 

 

Cypern (grekiska: Κύπρος, Kýpros; turkiska: Kıbrıs, formellt Republiken Cypern,[2] (grekiska: Κυπριακή Δημοκρατία, Kypriakī́ Dīmokratía; turkiska: Kıbrıs Cumhuriyeti), är en östat i östra Medelhavet, öster om Grekland, söder om Turkiet, väster om Syrien och norr om Egypten. Det är den tredje största ön i Medelhavet och räknas geografiskt till Asien men politiskt oftast till Europa.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Cypern (grekiska: Κύπρος, Kýpros; turkiska: Kıbrıs, formellt Republiken Cypern,[2] (grekiska: Κυπριακή Δημοκρατία, Kypriakī́ Dīmokratía; turkiska: Kıbrıs Cumhuriyeti), är en östat i östra Medelhavet, öster om Grekland, söder om Turkiet, väster om Syrien och norr om Egypten. Det är den tredje största ön i Medelhavet och räknas geografiskt till Asien men politiskt oftast till Europa.

Kan då Sverige snart räknas etniskt till Asien?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Alarik:

Kan då Sverige snart räknas etniskt till Asien?

Mellan Östern och det Otomanska Riket😁😁😁

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 timmar sedan, skrev Broskan:

Fick det här svaret av wiki.

Screenshot_20190404-120914_Google.jpg.bd1cc2d9fa11affed1fb7ac72268b163.jpg

 

Dumma wiki. Jag visste inte att mellanöstern var en kontinent. Och om Cypern är närmare Asien än Europa, var ligger det då? I en del av världen som inte tillhör någon kontinent?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Kalla Cypern for asiatiskt land , inte mycket asiatiskt där bara ..engelsmän och engelsktalande araber några turkar greker.

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Kan då Sverige snart räknas etniskt till Asien?

Nej,vi är en blandning av Mellanöstern o Afrika befolkningsmässigt😁👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...