Jump to content
IGNORERAD

"Husfest" i Byn


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    13

  • lars60

    5

  • noBuzz

    3

  • Kim

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Surin.[br]Härlig kåk  :great: Verkligen  :clapping: [br][br]Nerike skrev[br]

Quote

Fast denna måste vara Thailands största hits genom tiderna snacka om att den spelades överallt
[br]Bird Tongchai är min absoluta favorit.[br]Jag har biljett till hans konsert på Impact Arena den 2:a Augusti.  :clapping::clapping::clapping: [br]

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med bilder från husfesten! Och kul hus.

Ser väldigt speciellt ut. Det ser ut som att de har en källarvåning.

Vem är arkitekten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag huset ser för jävla anskrämligt ut. Allt från färgval till planlösning ser ju heltokigt ut. Med kanske det är riktigt trivsamt inuti?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att garaget ser ganska klent ut. Men ventilationen kanske är bra.

Huset i övrigt ser ganska spännande ut, lite ovanligt. Får man lov att se bilder från interiörerna kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

tjusigt hus, speciellt "groggverandan".

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det ser ut som att arkitekten tagit en planlösning för ett vanligt hus och helt sonika "lyft upp" på

stolpar man sedan till viss del klätt in med väggar. Eller så har man en källare till hälften nergrävd.

Skulle vara kul att se mer bilder. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ni hur hård jag jobbade för de där två bilderna?!?!?

Jag fick köra 33.3km, stiga ur bilen, stå på sandig mark, ta fram kameran, plåta, gå flera meter, plåta igen.

För att sedan, väl hemma, ladda upp bilderna i datorn och lägga upp dem på forumet.

Men, OK... jag ska göra om detta igen en vacker dag.

Ang. mina tankar om huset så håller jag delvis med Kim, men vågar inte säga det högt.

Verandan är bland de finaste och mysigaste jag suttit på, just med trätaket. Får en riktigt trevlig känsla.

Plus att det är tillräckligt högt för att slippa myggorna.

Källaren är antingen för hög eller för låg. Som Thai funkar den som vanligt, som farang så är det riktigt svalt när man väl krupit in där. Men man får akta sig om man dricker ett par öl för mycket väl där. För man slår garanterat i huvet på flera ställen på väg ut därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Märkligt hus,först tyckte jag som Kim att det ser ju förjäkligt ut.Men nu när man tittat lite mer på det så ser det ju inte så tokigt ut.Speciellt bild 2 vyn,med ett annat färgval kunde det ju bli riktigt bra ju  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker att garaget ser ganska klent ut.

"Garaget" är ca 7 år gammalt, men har på de senaste åren åldrats fruktansvärt mycket. Snart dags att tacka för den tid som gått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar med iver på att få gå på denna husfest i vår by... Huset ligger ca 300 meter ifrån frugans syrras hus.

14489_69d0f47b564522fc015ac3438e714c63a0

14488_52d78af3174069ba41b4be420a40b1c1d3

14489_69d0f47b564522fc015ac3438e714c63a0

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Toppen Surin både huset Snyggt o festen hoppas det går bra för er :crazy::dance1::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Dessa hus gillar jag...

Speciellt den cirkulära promenaden mellan de tre husen. Skulle man kunna få se lite närmare bilder på detta?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är mer min melodi med!

Det finns en Svensk arkitekt som byggt ett hus på den västindiska ön Mystique. (http://www.mustique-island.com)

Huset heter "Shogun" och är det största huset på ön där bara de rikaste av celebriteter har råd att bo.

"Shogun" är ett trähus som består av ett antal rum som är byggda som öar. Varje del är separerat från

de andra via broar och gemensamma verandor mellan rummen. Väggarna i rummen kan öppnas helt varpå

man får en helt öppen atmosfär. Sjukt vackert och härligt och huset i Surins stad bygger väl på

en liknande ide. Ön mystique och ögruppen Grenadinerna är f.ö väldigt vacker och klart värd ett besök.

För den som vill uppleva något lite annorlunda kan Shogun hyras för den nätta summan av ca 300 000 SEK per vecka.

http://www.mustique-...on/villa_48.php

Håller på att rita på ett hus till mig själv och det kommer att gå i samma stil. Fördelen är ju att

man kan bygga i sektioner och alltså bygga på allteftersom man håvar in sina lottovinster. :)

http://images.google...F-8&sa=N&tab=wi

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl boka in ett studiebesök och ta mera bilder.

Budgeten har omreviderats ett antal gånger för huset. Senast hade de passerat 10 milj Baht... Och huset är bara halvklart. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...