Jump to content
IGNORERAD

Prata Svenska i Bangkok!?


stjp8729

Recommended Posts

Hej! :)

 

Jag behöver öva mig på Svenska, så undrar om det är några som skulle kunna lära mig Svenska? 

Nu är jag dock inte den trevligaste att umgås med så ett stort tålamod krävs, vad jag frågar efter är en Bangkoks träff typ en en vecka efter Songkran.

 

Själv är jag ingen initiativtagare, så smyger mig in om det mot förmodan skulle bli en en Bangkokträff.

 

Ha en kanonbra F1 kväll!

:wai: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte svenska din modersmål?

Det glömmer man aldrig.

Jag är 100 säkert på det.

Vet att många uppblåsta människor åker till USA en eller två månader. När de kommer tillbaka till Sverige så var annat ord är på svengelska med grov amerikansk brytning.

Annars är det alltid roligt att träffa landsmän och kvinnor på halva vägen till andra sidan jorden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker till Bangkok nu på torsdag. Men förhoppningsvis hem till Phuket igen samma dag. Blir inte mycket till träff.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev rolba:

Jag åker till Bangkok nu på torsdag. Men förhoppningsvis hem till Phuket igen samma dag. Blir inte mycket till träff.

Nana Plaza lockar?

Eller är det nåt ställe runt hörnet som pockar?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej! :)

Jag behöver öva mig på Svenska, så undrar om det är några som skulle kunna lära mig Svenska?  

:wai: 

Första lektionen : svenska stavas med litet s.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Nana Plaza lockar?

Eller är det nåt ställe runt hörnet som pockar?

 

MVH

VFS

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej! :)

 

Jag behöver öva mig på Svenska, så undrar om det är några som skulle kunna lära mig Svenska? 

Nu är jag dock inte den trevligaste att umgås med så ett stort tålamod krävs, vad jag frågar efter är en Bangkoks träff typ en en vecka efter Songkran.

 

Själv är jag ingen initiativtagare, så smyger mig in om det mot förmodan skulle bli en en Bangkokträff.

 

Ha en kanonbra F1 kväll!

:wai: 

Volvo-_Jag Rullar

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev JJC:

Är inte svenska din modersmål?

Det glömmer man aldrig.

Jag är 100 säkert på det.

Vet att många uppblåsta människor åker till USA en eller två månader. När de kommer tillbaka till Sverige så var annat ord är på svengelska med grov amerikansk brytning.

Annars är det alltid roligt att träffa landsmän och kvinnor på halva vägen till andra sidan jorden. 

April,April

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej! :)

 

Jag behöver öva mig på Svenska, så undrar om det är några som skulle kunna lära mig Svenska? 

Nu är jag dock inte den trevligaste att umgås med så ett stort tålamod krävs, vad jag frågar efter är en Bangkoks träff typ en en vecka efter Songkran.

 

Själv är jag ingen initiativtagare, så smyger mig in om det mot förmodan skulle bli en en Bangkokträff.

 

Ha en kanonbra F1 kväll!

:wai: 

Eftersom du försökte lura ut alla till din förort senast kan jag komma med ett förslag åt mitt håll.

På ön Koh Kred här i Nonthaburi finns ett halvt illegalt ölbryggeri som har 8-10 egna sorter för en rimlig peng. Det är bara öppet lördag och söndag 12-21. Finns väl en tråd om denna här på MPR som heter typ När ölen är resan, eller sök på Chit Beer på t.ex. fejjan. Värt vilken omväg som helst.

Det är mitt förslag.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Eftersom du försökte lura ut alla till din förort senast kan jag komma med ett förslag åt mitt håll.

På ön Koh Kred här i Nonthaburi finns ett halvt illegalt ölbryggeri som har 8-10 egna sorter för en rimlig peng. Det är bara öppet lördag och söndag 12-21. Finns väl en tråd om denna här på MPR som heter typ När ölen är resan, eller sök på Chit Beer på t.ex. fejjan. Värt vilken omväg som helst.

Det är mitt förslag.

Skapa en Bangkok träff så anmäler jag mig - hur åker man dit och hem (är det smidigt eller komplicerat), frågar eftersom vi var några stycken som var ute förra helgen och slutade i chinatown innan vi skulle vidare, en thai kille som var med försökte att få tag i en taxi till ekamai men ingen ville köra dit (dom kör tydligen bara inom chinatown området) så vi gick i rask takt i en timme innan vi fick tag i en taxi (thaisnubben stoppade nog 25st taxi under tiden vi gick - phuuuu).

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krafta:

Skapa en Bangkok träff så anmäler jag mig - hur åker man dit och hem (är det smidigt eller komplicerat), frågar eftersom vi var några stycken som var ute förra helgen och slutade i chinatown innan vi skulle vidare, en thai kille som var med försökte att få tag i en taxi till ekamai men ingen ville köra dit (dom kör tydligen bara inom chinatown området) så vi gick i rask takt i en timme innan vi fick tag i en taxi (thaisnubben stoppade nog 25st taxi under tiden vi gick - phuuuu).

Jag har ett upplägg på gång, hade hoppats på att den gode @stjp8729 skulle komma upp med ett lämpligt datum. Vi måste träffas hyfsat tidigt, kanske redan vid 13, då stället är fullt snabbt och stänger klockan 21. Sådan här öl ska ta tid att dricka.

Vi träffas vid en station på Lila Skytrain och tar taxi tillsammans dit. Det är några kilometer. Därifrån brukar lösa sig.

Hur är det med @svampen ? Är du kvar i Thailand, detta blir ju på vår hemmaplan.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...