Jump to content
IGNORERAD

Norwegian vårkampanj och nya regler!


Soengsang

Recommended Posts

Läste just om Norwegians vårkampanj...

 

Samt att nya regler/anmaningar till passagerare  som var ska införas.

 

Men miljötänkandet tycker jag har gått för långt i detta fallet. Att påtvinga flygpassagerare kontrollerade toa besök innan boarding på flygplatser är väl att gå för långt. Även om minskad vikt på sådär ett kilo per passagerare sänker ju bränsleförbrukning. Om nödvändigt icke föreligger rekommenderas inköp av micro lavemang. Den eventuella kostnaden ingår ej i biljettpriset. Att ens föreslå sådana skitsaker, märkligt och kränkande kan man tycka .

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är först i morgon det är 1:a April i Sverige och Thailand.

Tidstudiemannen Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Soengsang:

Läste just om Norwegians vårkampanj...

 

Samt att nya regler/anmaningar till passagerare  som var ska införas.

 

Men miljötänkandet tycker jag har gått för långt i detta fallet. Att påtvinga flygpassagerare kontrollerade toa besök innan boarding på flygplatser är väl att gå för långt. Även om minskad vikt på sådär ett kilo per passagerare sänker ju bränsleförbrukning. Om nödvändigt icke föreligger rekommenderas inköp av micro lavemang. Den eventuella kostnaden ingår ej i biljettpriset. Att ens föreslå sådana skitsaker, märkligt och kränkande kan man tycka .

Det är en timme klockan skall ställas fram  - inte en dag !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Läste just om Norwegians vårkampanj...

 

Samt att nya regler/anmaningar till passagerare  som var ska införas.

 

Men miljötänkandet tycker jag har gått för långt i detta fallet. Att påtvinga flygpassagerare kontrollerade toa besök innan boarding på flygplatser är väl att gå för långt. Även om minskad vikt på sådär ett kilo per passagerare sänker ju bränsleförbrukning. Om nödvändigt icke föreligger rekommenderas inköp av micro lavemang. Den eventuella kostnaden ingår ej i biljettpriset. Att ens föreslå sådana skitsaker, märkligt och kränkande kan man tycka .

Kränkande? Bor du på Södermalm😆?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Kenneth4618

Med tanke på vad som händer med nya plan så känns det säkrare med gamla beprövade plan 😉

 

20 år på flygplan är ingen ålder.  Se bara på Buffalo Air 😀

https://www.buffaloairways.com

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Leni:

Norwegian sätter in 20 år gamla flygplan på sina avgångar – passagerare informeras inte

 

https://samnytt.se/norwegian-satter-in-20-ar-gamla-flygplan-pa-sina-avgangar-passagerare-informeras-inte/

 

57 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Med tanke på vad som händer med nya plan så känns det säkrare med gamla beprövade plan 😉

 

20 år på flygplan är ingen ålder.  Se bara på Buffalo Air 😀

https://www.buffaloairways.com

Det är inga problem med gamla plan. De underhålls regelbundet delar byts ut efter flugna timmar.

Ett 20 år gammal plan är som nytt. Det finns tydliga regler på hur och när delar skal bytas ut.

Det finns 50 år gamla flygplan som är som nya och helt felfria.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...