Jump to content
IGNORERAD

Minneskort


knifetown

Recommended Posts

:wai:

Jag har ett minneskort till kameran som har "låst sig"

Det går inte att se bilderna i kameran,kortläsare eller i datorn

Kan man lämna in kortet någonstans och få tillbaka bilderna?

Hur gör ni när ni är ute och reser?

Hur sparar och lagrar ni era bilder?

Jag reser utan dator och brukar ha 4-5 minneskort.

Om jag har många bilder på ett kort brukar jag lämna in det och få ut bilderna på en dvd

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har ett minneskort till kameran som har "låst sig"

Det går inte att se bilderna i kameran,kortläsare eller i datorn

Är ju omöjligt att ge nåt svar med så lite information, fungerar kortet alls, ser du filnamnen tex?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur gör ni när ni är ute och reser?

Hur sparar och lagrar ni era bilder?

Brukar tömma över bilderna på ett USB-minne.

Funkade bra fram till senaste resan då jag blev av med både minnet och kameran  :ledsen:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är ju omöjligt att ge nåt svar med så lite information, fungerar kortet alls, ser du filnamnen tex?

Om jag stoppar in kortet i kameran står det att det ej går att skapa mapp

och att det inte finns några bilder

Kortet är inte formaterat

När jag lämnade in ett annat kort för överföring till dvd så försvann bilderna från kortet.

Dom bilderna går inte att se på i kameran men syns när man använder kortläsare och dator

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När jag lämnade in ett annat kort för överföring till dvd så försvann bilderna från kortet.

Dom bilderna går inte att se på i kameran men syns när man använder kortläsare och dator

I det fallet låter ju som nåt hänt med kortet, kanske nåt fel i FAT eller bara fel i namnet, går kortet att läsa och man inte lagt till nån ny information så är själva bilderna vanligtvis kvar och ett räddningsprogram plockar antagligen fram bilderna igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I det fallet låter ju som nåt hänt med kortet, kanske nåt fel i FAT eller bara fel i namnet, går kortet att läsa och man inte lagt till nån ny information så är själva bilderna vanligtvis kvar och ett räddningsprogram plockar antagligen fram bilderna igen.

Vem ska man vända sig till?

Fotobutiker , fotolabb ?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är möjligt att ett "file recovery" program kan hjälpa. Jag råkade radera alla bilder en gång, men ett sådant program för $10 räddade alla 250 bilder på kortet. Enda haken var att jag inte kunde köpa programmet från Thailand, utan fick vänta tills jag var tillbaka i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...