Jump to content
IGNORERAD

We shall overcome

broder tuk tuk

Recommended Posts

Nu tycker jag att vi glömmer allt gammalt groll och alla oförätter och försöker få in forumet på rätt spår igen.

Det vill säga trådar och ämnen som behandlar Thailand och det thailändska.

Riktar mig särskilt till följande medlemmar:

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

För det är i huvudsak dessa figurer som driver på den forumfejd som tyvärr uppstått.

Det är inte fruktbart för forumets existens att negativism och personliga påhopp ska uppta större delen av forumet.  Folk som läser trådar och inlägg härinne kan ju tro att dom hamnat mitt i en skolkorridor bestående av bråkiga femteklassare uppdelade i olika läger och vissa medlemmar är ständigt utsatta för mobbing från ett drev som i huvudsak består av uppräknade nick.

Lägg ner detta nu för forumets skull.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Nu tycker jag att vi glömmer allt gammalt groll och alla oförätter och försöker få in forumet på rätt spår igen.

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

För det är i huvudsak dessa figurer som driver på den forumfejd som tyvärr uppstått.

Det är inte fruktbart för forumets existens att negativism och personliga påhopp ska uppta större delen av forumet.  Folk som läser trådar och inlägg härinne kan ju tro att dom hamnat mitt i en skolkorridor bestående av bråkiga femteklassare uppdelade i olika läger och vissa medlemmar är ständigt utsatta för mobbing från ett drev som i huvudsak består av uppräknade nick.

BTT

Nej fy fan vad tråkigt det skulle bli med allt gullande, bättre med folk som visar sitt rätta jag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

48 minutes ago, broder tuk tuk said:

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

BTT

Jag brukar aldrig kommentera eller svara på dina inlägg/trådar.

Men ett tips är ju att du vem du än är går i första ledet och startar någon form av bildtråd så vi slipper allt tjat om att du har varit i Thailand/är den äkta BTT m.m m.m

Det du håller på med på MPR......vem du nu är......... är jävligt långt under en 5-klassares nivå. Snarare sandlådenivå.

Så upp till bevis!!!  Så har du hjälpt till en del för att få MPR på rätt nivå!

Alla jävla löjliga påhopp,s.k mobbing är fanimej upp till dom som är moderatorer att stävja. 

Det fanns en tid då detta var ett s.k forum med inlägg framför allt om Thailand med trevliga bild-trådar, nya medlemmar som sökte information om Thailand.

Jag själv som ny medlem för några år sedan lärde mig mycket av äldre medlemmar.

Förstår att MPR aldrig kan bli som för men nu är det ett forum som jag aldrig rekommenderar mina vänner att besöka.

På ren Svenska ett helt makalöst jävligt dåligt s.k forum om Thailand.

OM moderatorerna tog tag i att rensa upp,ge varningar,stänga av några dagar så givetvis försvinner det mesta av påhopp,mobbing m.m TYVÄRR tror jag

det är försent!!!  Kanske har ägaren ledsnat.

Vore mycket intressant att veta vad Petteris tankar är om MPR just nu och dess ev. framtid?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

BTT

Fast Soensang gör väl sällan en fluga förnär. Men övriga nämnda är nog födda till att provocera,. :-)

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev ReKa:

Fast Soensang gör väl sällan en fluga förnär. Men övriga nämnda är nog födda till att provocera,. :-)

Har nog inte alltid vart helt trevlig...

Men har svårt för troll som har en massa åsikter och tyckande baserat på bilder och info från forumet, samtidigt som de sjäv inte bidrar med något själva.

Även svårt för dem som använder info från tex FB till en massa kommentarer här.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

Har nog inte alltid vart helt trevlig...

Men har svårt för troll som har en massa åsikter och tyckande baserat på bilder och info från forumet, samtidigt som de sjäv inte bidrar med något själva.

Även svårt för dem som använder info från tex FB till en massa kommentarer här.

Så du menar att en självupplevd berättelse från en händelse som inträffat i Thailand utan bildbevis inte kan kallas för bidrag?

Då skulle man kunna påstå att alla historiska händelser som hände innan kameran uppfanns nån gång på 1800 talet inte är bevis för att något är sant?

Vad är det som gör att du är så besatt vid just bilder?

En självupplevd sann historia är lika mycket bevis som vilken bild som helst.

Ögonvittnesskildringar ex.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Jag brukar aldrig kommentera eller svara på dina inlägg/trådar.

Men ett tips är ju att du vem du än är går i första ledet och startar någon form av bildtråd så vi slipper allt tjat om att du har varit i Thailand/är den äkta BTT m.m m.m

Det du håller på med på MPR......vem du nu är......... är jävligt långt under en 5-klassares nivå. Snarare sandlådenivå.

Så upp till bevis!!!  Så har du hjälpt till en del för att få MPR på rätt nivå!

Alla jävla löjliga påhopp,s.k mobbing är fanimej upp till dom som är moderatorer att stävja. 

Det fanns en tid då detta var ett s.k forum med inlägg framför allt om Thailand med trevliga bild-trådar, nya medlemmar som sökte information om Thailand.

Jag själv som ny medlem för några år sedan lärde mig mycket av äldre medlemmar.

Förstår att MPR aldrig kan bli som för men nu är det ett forum som jag aldrig rekommenderar mina vänner att besöka.

På ren Svenska ett helt makalöst jävligt dåligt s.k forum om Thailand.

OM moderatorerna tog tag i att rensa upp,ge varningar,stänga av några dagar så givetvis försvinner det mesta av påhopp,mobbing m.m TYVÄRR tror jag

det är försent!!!  Kanske har ägaren ledsnat.

Vore mycket intressant att veta vad Petteris tankar är om MPR just nu och dess ev. framtid?

Ja du kunde väl starta en ocensurerad bild och resetråd från Pattaya eller något annat trevligt resemål. Den kunde ju heta "Det som händer innanför 50-skylrarna stannar där"😎:17:😀.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Så du menar att en självupplevd berättelse från en händelse som inträffat i Thailand utan bildbevis inte kan kallas för bidrag?

Då skulle man kunna påstå att alla historiska händelser som hände innan kameran uppfanns nån gång på 1800 talet inte är bevis för att något är sant?

BTT

Ja det är ju just det där med självupplevd som eventuellt misstas för självgooglad som kan greppas lite fel kanske :-)

Ett annat kan ju även vara att du i flera år tjatat om att du ska lägga in bildbevis men proppen ur kommer aldrig. Du har ju t.o.m. startat trådar om det som lyckats visa nada.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

BTT

Du startar ju trådar för att provocera tjafs.

-Dina alla träfftrådar, alla vet att det är trollande.

-Tex, din grattistråd till Maitan, börja med att betala din skuld....var en tråd bara för att skapa tjafs, då han knappast är din vän!

Sen din patetiska svans av groupies, tjuter om drev o mobbning😂😂😂😂😂😂

Etc etc.

Tyvärr faller man ibland in och bidrar till tjafset i dina trolltrådar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

33 minutes ago, stefan5300 said:

Ja du kunde väl starta en ocensurerad bild och resetråd från Pattaya eller något annat trevligt resemål. Den kunde ju heta "Det som händer innanför 50-skylrarna stannar där"😎:17:😀.

Jag har nog startat trådar om det mesta jag har upplevt här i Thailand men det som har hänt på mina resor med mina polare till Pattaya,PhnomPenh,Changmai m.m Stannar innanför 50-skyltarna på varje ställe. Men enbart för din skull kan jag visa en bild från våra kultur-resor innanför 50-skyltarna.

resa.jpg.9a4120554f259ccf4581001f81603b6f.jpg

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

BTT

För det första så glömde du ditt eget namn på listan + några till.

Skulle forumet bara få handla om Thailand skulle det nog  bli rätt trist och enkelspårigt.

Finns ju många underbara bildtrådar från resor runt om i världen från till exempel Samet, HC och L64 med flera

Lite märkligt är det att en som kallar sig Thailandsveteran och har varit i Thailand 20 - 30 år inte kan visa en enda bild därifrån utan hänvisar till Clirre 😁

Din trovärdighet är = 0

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

BTT

Ja, ett par, tre av de ovan nämnda har i alla fall en härlig humor.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Stein 

Mankan

Soensang

Kenneth4618

Broskan

Bibben

BTT

Jag skiter i vad du tycker jag delar ju med mig fler och egna rese bilder än du någonsing kommer att göra. 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Broskan:

Jag skiter i vad du tycker jag delar ju med mig fler och egna rese bilder än du någonsing kommer att göra. 

//Broskan

Det säger ju inte så mycket med tanke på BTTs troliga "bildfrekvens" framledes.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Det säger ju inte så mycket med tanke på BTTs troliga "bildfrekvens" framledes.

Just det.

Det kommer att läggas in massor av bilder framöver.

Ska bara lära mig fotografins konst.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Just det.

BTT

Raka horizonter, rätt nivå av suddighet och överdriven HDR-redigering, så är du i mål.

Dela på andra sajter

Just det.

BTT

1. Ta fram kamera.

2. Slå på ström

3. Rikta kameran mot motivet.

4. Håll kameran stilla och tryck avtryckaren.

Klart.

80 åriga tanter utan någon utbildning alls i Thailand springer med smartphone tar bilder har line och facebook. Och du påstår att du behöver lära dig ta bilder.

Du är ett skämt.

Apropå läggas in massor med bilder, hur många gånger har du lovat det? Du skulle även lägga dina gamla bilder.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...