Jump to content
IGNORERAD

Kostnader kläder kvinna vs man?


Navanan

Recommended Posts

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev rolba:

 

Hur funkar det att prova när frugan handlar?

:rotfl:😎🤣

Då provar man hemma och passar det inte så byter hon nästa dag :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Navanan

    16

  • andrejsdenruskige

    13

  • Soengsang

    12

  • Boa52

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Köper inte kläder så ofta men när det blir så får det kosta ,väljer alltid kvalite före kvantitet .Men aldrig jeans för 5000 ,brukar ligga strax över 1000 lappen..Har även gjort fynd när det gäller märkeskläder i Thailand på rea.

Pojken är ju ett riktigt modelejon ,allt ska vara märkeskläder för den bortskämmda lilla typen,hm liten o liten är 1.86 och har växt färdigt på längden iallafall så nu kan han ju behålla kläderna ett tag.

 

När det kommer till frugan så är det lite mer komplicerat,vinterkläder får man nästan tvinga henne att köpa nytt och då är det inte det billigaste hon väljer.Sommarkläder köper hon massvis av i Thailand och då i småbutiker i  shopingcenter,inte billigt men betydligt billigare än i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter



Fast å andra sidan så kostar ju ett par gympadojor i klass med ett par finare skor, även om det inte finns några övre gränser på de senare nämnda.
Sockiplast.nu

För oss prismedvetna.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste jeansen blev ett par Levis och köptes för två år sedan för halva priset på nätet och gick då på 1250 spänn. Ser likadana ut nu som

då eftersom dem används väldigt sparsamt. Innan dess hade inga jeans inhandlats på ett tiotal år då Uniqlos butik i London hade en deal

på deras demim-jeans. Har för mig ett par gick på 39 pund så det fick bli två. Ett par blå och ett par svarta. Som hittat! Mycket bra kvalitet

på dem och används fortfarande ganska flitigt.

 

Är inte så intresserad av dyra designermärken annars och 5000 har jag nog aldrig varit i närheten av. Beror på hur man räknar förstås.

De som upplevts som mest exklusiva är antagligen Evisu-jeansen som inhandlades på ett av modevaruhusen på Oxford Street 1998.

Var ett hett märke då och gick nog på 130 pund vad nu det kan bli omräknat i dagens penningvärde🤔 Minns att jag kände mig som 

en kung när jag bar dem tills nån påstod att jag hade fiskmåsar i röven🙂

 

Levis Vintage Clothing 1944 501 Jeans

 

levis-vintage-clothing-1944-501-jeans-44501-0068-rigid-74720.jpg.26abfd2c5cf793df385e8a5766520436.jpg

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

Senaste jeansen blev ett par Levis och köptes för två år sedan för halva priset på nätet och gick då på 1250 spänn. Ser likadana ut nu som

då eftersom dem används väldigt sparsamt. Innan dess hade inga jeans inhandlats på ett tiotal år då Uniqlos butik i London hade en deal

på deras demim-jeans. Har för mig ett par gick på 39 pund så det fick bli två. Ett par blå och ett par svarta. Som hittat! Mycket bra kvalitet

på dem och används fortfarande ganska flitigt.

 

Är inte så intresserad av dyra designermärken annars och 5000 har jag nog aldrig varit i närheten av. Beror på hur man räknar förstås.

De som upplevts som mest exklusiva är antagligen Evisu-jeansen som inhandlades på ett av modevaruhusen på Oxford Street 1998.

Var ett hett märke då och gick nog på 130 pund vad nu det kan bli omräknat i dagens penningvärde🤔 Minns att jag kände mig som 

en kung när jag bar dem tills nån påstod att jag hade fiskmåsar i röven🙂

 

Levis Vintage Clothing 1944 501 Jeans

 

levis-vintage-clothing-1944-501-jeans-44501-0068-rigid-74720.jpg.26abfd2c5cf793df385e8a5766520436.jpg

 

 

Evisu med målarfärg i hela röven har man haft :) 

Vill minnas att det var designern på Evisu som startade Ijin. Bästa japanska jeansen jag har haft är nog ändå Edwin, finns i alla prisklasser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Whisky Bird

Lägger nog 5k i månaden på sneakers och kläder, ibland mer. Stora lasset är sneakers.

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan la man ju några tusen i månaden på att tjejerna skulle ta av sig kläderna. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-29 at 16:22, skrev Navanan:

Som kvinna tycker jag mycket om kläder. Fina kläder, men de behöver inte vara dyra.

Jag har inget behov av att visa upp kläder med ett speciellt märke osv.

Garderoben är välfylld och jag handlar nog kläder ungefär vid 1 tillfälle varje månad.

Skulle tro att det blir ca 1000 kronor/månad.

 

Min man däremot handlar mycket dyrare kläder. Fina skjortor, jeans, skor, kavajer osv.

Han handlar nog för ungefär 5000 kronor/månad.

 

Hur har ni det hemma hos Er? Är det mannen eller kvinnan som spenderar mest på klädkontot?

En enkel person som en annan har blygsamma inköp.
År 2018: Jeans 450 kr (Dressman), skärp 149 kr (Dressman)
År 2017: Tennisskor 89 kr (Wish), t-shirt 59 kr (Wish)

År 2016: Jeans 350 kr (Tradera)
Ytterplagg har jag inte köpt på 20 år. Får sådant från jobbet.

 

Hustrun däremot spenderar åtskilliga tusen på kläder per månad.

Men dyrast är de märkesväskor hon köper, t.ex. Michael Kors.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar inte att att räkna efter vad klädkontot har varit det senaste 1,5 åren. Dels för att jag har gått ner så mycket i vikt att jag har fått köpt nya kläder varje månad. Givetvis så har det blivit roligare med kläder nu när de sitter som de ska och så fick jag en kvinna i mitt liv som jag känner att jag vill se attraktiv inför. En av mina bästa vänner är mycket duktig på att klä sig och ser väldigt välklädd ut på ett naturligt sätt. När han började att prata om vilka färger man skulle ha på kläder och bälten till vissa skor, så märkte han min förvirring. Så han tog med mig på ett antal shoppingrundor och satte ihop en garderob till mig. Jag får lov att säga att jag känner mig mera bekväm och får lite bättre självförtroende nu. Jag ser att jag får lite uppmärksamhet ifrån en del kvinnor och jag tycker om när min tjej säger att jag är stilig. Jag har varit så obekväm i min kropp och känt mig osynlig och ointressant i så många år. Fast att jag inte vill erkänna det så blir jag glad för den lilla uppmärksamhet som jag får. Det är lite av samma känsla nu när jag orkar att träna, huvud motivationen är inte att se snygg ut. Men jag njuter av att känna att min kondition och kroppsstyrka ökar hela tiden. Förr blev jag andfådd fort jag rörde mig och jag hade svårt att böja mig. Nu orkar jag att springa en mil utan problem. 

 

Jag har varit lite så att jag har tänkt att man inte ska göra sig till och sett det som ett snobberi. Men har tänkt om en hel del. Jag känner att man ska lägga ner sig för att för att må så bra som möjlig och försöka att bjuda till för att hålla sig attraktiv för sin partner. Att inte sluta att utvecklas. En fördel när man rör på sig är att man känner sig friskare, får mera ork och mera lust. Man sover bättre och blir starkare mentalt. Man känner sig mera attraktiv, vilket också andra kommer att känna av. Kläderna sitter bättre vilket gör att man sträcker på sig och får bättre hållning. Tror att man ska försöka att lära sig nya saker som gör att man känner att man växer, man får nya saker att prata om med sin partner. Ge sin partner utrymme och uppmuntran att också hitta saker saker som gör henne lycklig. Så att man inte bara blir sittande i soffan framför tv och märker till slut att man inte har något att prata om längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev ReKa:

En enkel person som en annan har blygsamma inköp.
År 2018: Jeans 450 kr (Dressman), skärp 149 kr (Dressman)
År 2017: Tennisskor 89 kr (Wish), t-shirt 59 kr (Wish)

År 2016: Jeans 350 kr (Tradera)
Ytterplagg har jag inte köpt på 20 år. Får sådant från jobbet.

 

Hustrun däremot spenderar åtskilliga tusen på kläder per månad.

Men dyrast är de märkesväskor hon köper, t.ex. Michael Kors.

Skulle du inte tycka att det vore trevligt att någon gång klä upp dig och verkligen se fin ut inför bl.a. din fru?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev AnTove:

Vågar inte att att räkna efter vad klädkontot har varit det senaste 1,5 åren. Dels för att jag har gått ner så mycket i vikt att jag har fått köpt nya kläder varje månad. Givetvis så har det blivit roligare med kläder nu när de sitter som de ska och så fick jag en kvinna i mitt liv som jag känner att jag vill se attraktiv inför. En av mina bästa vänner är mycket duktig på att klä sig och ser väldigt välklädd ut på ett naturligt sätt. När han började att prata om vilka färger man skulle ha på kläder och bälten till vissa skor, så märkte han min förvirring. Så han tog med mig på ett antal shoppingrundor och satte ihop en garderob till mig. Jag får lov att säga att jag känner mig mera bekväm och får lite bättre självförtroende nu. Jag ser att jag får lite uppmärksamhet ifrån en del kvinnor och jag tycker om när min tjej säger att jag är stilig. Jag har varit så obekväm i min kropp och känt mig osynlig och ointressant i så många år. Fast att jag inte vill erkänna det så blir jag glad för den lilla uppmärksamhet som jag får. Det är lite av samma känsla nu när jag orkar att träna, huvud motivationen är inte att se snygg ut. Men jag njuter av att känna att min kondition och kroppsstyrka ökar hela tiden. Förr blev jag andfådd fort jag rörde mig och jag hade svårt att böja mig. Nu orkar jag att springa en mil utan problem. 

 

Jag har varit lite så att jag har tänkt att man inte ska göra sig till och sett det som ett snobberi. Men har tänkt om en hel del. Jag känner att man ska lägga ner sig för att för att må så bra som möjlig och försöka att bjuda till för att hålla sig attraktiv för sin partner. Att inte sluta att utvecklas. En fördel när man rör på sig är att man känner sig friskare, får mera ork och mera lust. Man sover bättre och blir starkare mentalt. Man känner sig mera attraktiv, vilket också andra kommer att känna av. Kläderna sitter bättre vilket gör att man sträcker på sig och får bättre hållning. Tror att man ska försöka att lära sig nya saker som gör att man känner att man växer, man får nya saker att prata om med sin partner. Ge sin partner utrymme och uppmuntran att också hitta saker saker som gör henne lycklig. Så att man inte bara blir sittande i soffan framför tv och märker till slut att man inte har något att prata om längre. 

Härlig inställning!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Navanan:

Skulle du inte tycka att det vore trevligt att någon gång klä upp dig och verkligen se fin ut inför bl.a. din fru?

Vi är alla olika. Men för egen del behåller jag inte prislappen på byxorna, så när jag klär upp mig tycker min fru att jag ser bra ut trots att byxorna är betydligt billigare än 5000 sek.

 

Och det är ju självklart upp till var och en vad man spenderar stora pengar på. Dock tror jag att ni tillhör en minoritet där mannen spenderar betydligt mer pengar på kläder etc, men som sagt, jag lägger ingen värdering i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Navanan:

Skulle du inte tycka att det vore trevligt att någon gång klä upp dig och verkligen se fin ut inför bl.a. din fru?

Nä, jag har inget större intresse för mode och kläder. Iofs fick jag ett infall en sommar och uppgraderade garderoben med dyra kläder. Men jag kände bara ågren över att ha köpt onödigt dyra kläder.

Vill tillägga att jag inte lufsar runt i trasiga eller fula kläder bara för att dom är billiga. Jag försöker möta pris mot kvalitét, dvs så bra kvalité till så bra pris som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Skulle du inte tycka att det vore trevligt att någon gång klä upp dig och verkligen se fin ut inför bl.a. din fru?


Du menar lalla runt i vardagsrummet eller titta på TV iklädd smoking?

Nu var det inte jag som fick frågan, men jag tror nog frun skulle undra vad som var fel på mig om jag klädde upp mig.

Vettiga vardagskläder duger väl till det mesta förutom kyrkligt bröllop.

Kanske är min aversion mot finkläder grundad i att det bodde allt för många finska zigenare i staden där jag växte upp.

Nåja, finklädda var dom åtminstone.
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Du menar lalla runt i vardagsrummet eller titta på TV iklädd smoking?

Nu var det inte jag som fick frågan, men jag tror nog frun skulle undra vad som var fel på mig om jag klädde upp mig.

Vettiga vardagskläder duger väl till det mesta förutom kyrkligt bröllop.

Kanske är min aversion mot finkläder grundad i att det bodde allt för många finska zigenare i staden där jag växte upp.

Nåja, finklädda var dom åtminstone.

 

Nu anser ju jag att det finns något emellan t-shirt och smoking. 

Smoking eller kostym är ”uppklädd”, medans en snygg skjorta, tröja och jeans ”bara” helt enkelt ser stiligt ut, med andra ord: Välklädd.

Jag måste säga att jag inte skulle uppskatta om min man inte brydde sig om hur han klär sig.

Jag får ofta kommentarer av mina thailändska bekanta om hur välklädd han är osv.

Nu bryr jag mig inte ett smack om vad andra tycker, han är perfekt för mig oavsett klädsel.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Navanan:

Nu anser ju jag att det finns något emellan t-shirt och smoking. 

Smoking eller kostym är ”uppklädd”, medans en snygg skjorta, tröja och jeans ”bara” helt enkelt ser stiligt ut, med andra ord: Välklädd.

Jag måste säga att jag inte skulle uppskatta om min man inte brydde sig om hur han klär sig.

Jag får ofta kommentarer av mina thailändska bekanta om hur välklädd han är osv.

Nu bryr jag mig inte ett smack om vad andra tycker, han är perfekt för mig oavsett klädsel.

 

Jag vill ha min fru helst utan kläder. 

Vad andra tycker om oss ger jag blank fan i.

Det spelar ingen roll om du köper dyrt, märkes eller billigt folk kommer alltid att snacka skit om dig.

Därför Vi köper det vi trivs i och skiter blank vad andra gör bara de är rena och goda människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle vara intressant att ta del av forumets klädsnobbar, Clion och Bibben, tankar runt budget för kläder 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu anser ju jag att det finns något emellan t-shirt och smoking. 
Smoking eller kostym är ”uppklädd”, medans en snygg skjorta, tröja och jeans ”bara” helt enkelt ser stiligt ut, med andra ord: Välklädd.
Jag måste säga att jag inte skulle uppskatta om min man inte brydde sig om hur han klär sig.
Jag får ofta kommentarer av mina thailändska bekanta om hur välklädd han är osv.
Nu bryr jag mig inte ett smack om vad andra tycker, han är perfekt för mig oavsett klädsel.
 


Nu kallar jag inte snygg tröja och jeans för att klä upp sig.
Men är det så enkelt, så kan nog till och med jag leta fram något vettigt.

På mitt jobb är det en salig blandning av alla möjliga kläder och är jag offshore så har vi dresscode. -Overall.

Då jag egentligen är en detaljnisse och innerst inne både en pryl- och märkesbög (får man säga så?) så anser jag ändå det värsta är när folk går i kostym på jobbet och sedan sitter det en Armaniklocka på handleden.
Ska man nu vara så fin så är det bättre att man lämnar Armaniklockan till några skogsaktiviteter.
Link to comment
Dela på andra sajter



Du menar lalla runt i vardagsrummet eller titta på TV iklädd smoking?

Nu var det inte jag som fick frågan, men jag tror nog frun skulle undra vad som var fel på mig om jag klädde upp mig.

Vettiga vardagskläder duger väl till det mesta förutom kyrkligt bröllop.

Kanske är min aversion mot finkläder grundad i att det bodde allt för många finska zigenare i staden där jag växte upp.

Nåja, finklädda var dom åtminstone.
Svarta blankslitna plast-brallor typ stuprör.
Da shit.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag är sjukt svag för spanska såpor så sträck såg såklart gallerias velvet på Netflix som handlar om ett modehus.

Givetvis vill jag också ha lika många kostymer som Raúl de la Riva.
Blir närmast förbannad när jag tänker på alla dagar man slasat runt.
En dag utan utan kostym är en förlorad dag.
b6a7333c34c9b96ad5e2af42ec74afcd.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Skorna som jag cirkulerar mellan, som oftast.
Hittar jag något som passar mina fötter så gör jag inte så stora avsteg från dessa.

Billigast är nog mina ”finskor” längst in i hörnet. Används inte allt för ofta.
Kanske blir att köpa ett par jeans i dagarna.
Utbudet är inte det största här, men långt mycket bättre än i Haparanda [emoji6]

77f790143e77c1a5c5f0e5d478f7b022.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Skorna som jag cirkulerar mellan, som oftast.
Hittar jag något som passar mina fötter så gör jag inte så stora avsteg från dessa.

Billigast är nog mina ”finskor” längst in i hörnet. Används inte allt för ofta.
Kanske blir att köpa ett par jeans i dagarna.
Utbudet är inte det största här, men långt mycket bättre än i Haparanda emoji6.png

77f790143e77c1a5c5f0e5d478f7b022.jpg

Inga skoterkängor eller moonboots, nu blir jag besviken....

#trottoarlapp

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Inga skoterkängor eller moonboots, nu blir jag besviken....
#trottoarlapp
 


Snöskor kör jag med. Typ tennisracket under skorna.
Kör dessutom med renskinnsskor, men dom får ni inte se.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...