Jump to content
IGNORERAD

Hjälp Tack Tiracen


John Khonken

Recommended Posts

John Khonken

Nu har lilla damen ändrat sig igen Nu vill hon komma till Sverige. Hon hävdar att hon börjar bli rund om magen. Vilket inte är otroligt. Vi skulle fixa visa åt henne men hon backade ur i Bangkok. Kan läsas under udon tråden. Hon ville föda i Udon sa hon då. Ska jag försöka få en biljett och åka ner för att lösa all papperexercis på plats så tiracen kan komma hit. För oss är det betydligt bättre att hon föder i Sverige. Eller har ni något annat förslag. Jag vet absolut inte om det finns några flygbiljetter. Har inte kollat.

Så kamrater vad skulle ni göra  Ha en trevlig kväll. Själv snurrar allt i huvudet just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är pappers mesigt bättre att föda i Thailand!

Då är dom papperna klara!

Om ni är gifta!!

Du är far till barn inom äktenskapet!!

Har damen UT så gå till Ambassaden och fixa Svenskt medborgarskap för barnet.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

changtravel

Hej ! åk ner Omgående !  det Finns plåtar ! Inga problem, Boka omgående Inget att tveka om är kärringen på smällen NU måste du kolla att det är din så det inte blir nåt strul

CHANGTRAVEL

Link to comment
Dela på andra sajter

Des utom är sjukvården  lika bra i Thailand om inte bättre

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vi är inte gifta. Det finns faktiskt många fördelar med att föda i sverige också. Flygbiljetter finns. I så fall bokar vi träff på ambassaden samma dag som jag kommer ner. Alla papper borde finnas kvar. Fixar turistvisa . Det går på sju dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vi är inte gifta. Det finns faktiskt många fördelar med att föda i sverige också. Flygbiljetter finns. I så fall bokar vi träff på ambassaden samma dag som jag kommer ner. Alla papper borde finnas kvar. Fixar turistvisa . Det går på sju dagar.

Ja det gör det!!

Men kolla med Thailänska Ambassaden om att registera barnet som Thai medborgarskap

Mycker jobb och dyrt. Översättningar mm.

Lycka till

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hämta hit Nitt och hennes söner 2004 03 18

Det var inga problem med papperna.

Först skattekontoret = personnummer

Några dagar senare till Försäkringskassan och fixa lite papper.

Nitt fick mamma peng till Bob fyllde 8 år och pappas bidrag till 18år på båda barnen.

Pigge01     

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Vi är inte gifta. Det finns faktiskt många fördelar med att föda i sverige också. Flygbiljetter finns. I så fall bokar vi träff på ambassaden samma dag som jag kommer ner. Alla papper borde finnas kvar. Fixar turistvisa . Det går på sju dagar.

Är det inte ganska så dyrt att föda här i Sverige om hon är här på turist/besöksvisa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det inte ganska så dyrt att föda här i Sverige om hon är här på turist/besöksvisa?

Ja svindyrt!

15000-30000 om det går bra!!

100000 och mera per dag om det går mindre bra

Försäkringen gäller inte!!

Bara att betala annars kronofogden!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja det gör det!!

Men kolla med Thailänska Ambassaden om att registera barnet som Thai medborgarskap

Mycker jobb och dyrt. Översättningar mm.

Lycka till

pigge01

Polaren och hans thaitjej födde barnet i Sverige, OK, levt ihop i 1 år här. När barnet var någon månad så åkte de till Thaiambassaden och fick thaimedborgarskap direkt + Pass till barnet, barnet är tjej så för henne är det ingen risk för militärtjänst i Thailand. Nu är det ju så att han har redan 1-årsvisa sedan några år tillbaks, har hus i tjejens by som tjejen skrev över till honom när barnet föddes.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det kostar endast för ultraljuds undersökningen. Det är ändrade regler. Du tar hit din Tirac och när hon kommit hit går ni till en mödravårdscentral. Med alla pappren går ni till Migratiosverket och begär förtur. Så att tiracen får fyra sista siffrorna. Dom är på prov endast. Men får tiracen blir det mycket lättare att bli svensk medborgare. Barnet blir automatiskt svensk och får alla försäkringar direkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Nu är jag helt oinsatt i detta ämne, men det låter väldigt konstigt om en utländsk turist som är på besök i Sverige får nyttja den svenska sjukvården utan kostnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Så är reglerna i alla fall. Du kan läsa om det på migrationsverkets hemsida. Men tipsa inte dom att jag tänker uttnyttja svenska sjukvården. Då kanske tiracen inte får något visum. Men det verkar vara problem att lämna in visumet. Så det kanske inte blir något barn i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan knappast bli speciellt dyrt om inte själva förlossningen krånglar. Barnet som föds här och har en svensk pappa är automatiskt svensk medborgare, och åtnjuter våra förmåner. Om det går illa för mamman blir det givetvis krångligare.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Kan jag få förtur på min ansökan?

Migrationsverket beviljar nästan aldrig någon förtursbehandling av ansökningar om uppehållstillstånd. Undantag görs i några få fall, till exempel vid en långt gången graviditet, vid allvarlig sjukdom eller för ett minderårigt barn som inte har någon vårdnadshavare i hemlandet. Släktingen i Sverige ska då kontakta Migrationsverket och begära förtur.

Kanske kan bli svårt att få ett visum om graviditeten är långt gången.. Men lycka till med allt oavsett om det blir i Sverige eller Thailand  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Knasen Stort Tack. Men det verkar stupa på att vi inte får lämna in visumet. Då kan det bli försent. Finns regler för flyg och dyligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Något att tänka på är att normalt vill flygbolagen inte ta med gravida efter 6 månaden.

Våran pojk är 15 månader nu och föddes i Sverige, men om vi ska ha fler barn vill frugan föda i Thailand.

Dom är vana att ha släkten runt sig, och hon tyckte inte om hur det fungerade på BB här.

Där nere engagerar sig hela släkten och avlastar mamman mycket.

Och vi har flera bekanta som har åkt till Thailand och fött p.g.a dessa anledningar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Något att tänka på är att normalt vill flygbolagen inte ta med gravida efter 6 månaden.

Våran pojk är 15 månader nu och föddes i Sverige, men om vi ska ha fler barn vill frugan föda i Thailand.

Dom är vana att ha släkten runt sig, och hon tyckte inte om hur det fungerade på BB här.

Där nere engagerar sig hela släkten och avlastar mamman mycket.

Och vi har flera bekanta som har åkt till Thailand och fött p.g.a dessa anledningar.

Mvh Isan Lover

Vad jag har hört så finns en speciellt viktig aspekt på barnafödande i Thailand jämfört med Sverige.

I Thaland är man noga med att sy ihop efter födseln... ja... ni förstår nog vad jag menar. Något man tydligen inte anser så viktigt i Sverige. Har hört många thaidamer klaga på detta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Chang

Bl.a av det skälet som du nämde, och dom mäter även barnets huvud för att se om barnet har en chans att komma ut, annars beslutar man om kjesarsnitt.

Detta görs inte i Sverige utan alla väntas försöka föda vanligt och endast om detta inte går så kan födseln avbrytas och kjesarsnitt utföras, då kan tjejen ha kämpat i 10 timmar i onödan.

I Thailand kan man för övrigt välja mellan att föda normalt eller med kjesarsnitt.

Sedan har dom även någon värmebehandling av kvinnan efter födseln som dom saknar här i Sverige.

Min fru höll på att avlida efter att ha kämpat i 12 timmar med födseln, hon sa att det var något fel.

Men personalen sa att det ska göra ont.

När hon var nära död beslutades om akut kjesarsnitt och när dom öppnade magen var det kraftiga inre blödningar runt fosterhinnan, då var även barnet medvetslöst ett tag.

Hon fick tillbringa natten på intensivvårds avdelningen och fick 3.5 liter blod som hon hade förlorat.

Så någon mer födsel här är nog otänkbart för vår del.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste måste väl andå vara barnets framtida hälsa och vad gäller just detta så har Sverige faktiskt den lägsta spädbarnsdödligheten i världen. Trots detta har jag bekanta som förlorat sina barn vid födseln så det är sånt som ibland händer, oavsett land.

Diverse livslånga förlossningsskador på barnet kan också inträffa om det vill sig illa och har man sån otur så är det nog skönt att befinna sig i Sverige. Mest för barnets hälsas skull förstås men inte heller utan tanke på eventuella ersättningsfrågor.

Men varför svamla med besöksvisa, fixa för tusan UT på en gång om din tjej är gravid.

Vad gäller flyg och bestämmelser för gravida så håller jag det inte för otroligt att det skiljer mella bolagen. Men vi flög i slutet av januari hem med Lufthansa och då var frugan i graviditetsvecka 31 (Dryga 2 mån kvar), Flygbolagets bestämmelser sa att flygning var tillåten fram t o m vecka 28. Men trots att frugan alltså var 2 veckor över det tillåtna kom vi med med nöd och näppe, mest för att dom i inchekningen inte kunde räkna veckor när vi påstod att det var dryga 2 mån kvar och inte hade koll på vilken vecka det betydde.

Edit, mitt svar är inte till IL utan till trådskaparen, skrev samtidigt som IL. Känner dock tillen filippinsk kvinna här i vår stad med liknande erfarenheter som ILs fru. Hon vill heller inte föda i Sverige igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej John Khonken vill du vara vänlig att posta en länk från migrationsverkets hemsida var allt detta går att läsa för min tjej har inte några av de förmåner som du säger fast vi har ansökt om ut med förtur kanske jag som inte satt mig in i ämnet tillräkligt men är det som du påstår så har jag många tusenlappar per månad att tjäna :) .

Mvh kadde

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...