Jump to content
IGNORERAD

Nu är det på gång ....


Jerker

Recommended Posts

Dom har alltid val.

Helt rätt men dom måste leva skicka hem pengar mm. Är det långt mellan kunderna så tackar man inte nej till inkomster även han luktar ila och är en gammal gubbe.

 

 

www.tomtens-mandlar.se

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 125
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jerker

    60

  • broder tuk tuk

    5

  • Soengsang

    4

  • Towe

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I dag gör dom bra pengar [emoji383] har på stranden en massa thailändare firar songkran.
bdc8e1693911a43a1faec5fe8109bb37.jpg

Sista dagen har i LOS [emoji24] 16 dagar går fort när man roligt [emoji322][emoji481][emoji7] i morgon kväll sitter man flyget.


www.tomtens-mandlar.se

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Gårdagens avslutnings kväll var lyckad [emoji481][emoji322][emoji1634] på min favorit bar hände det jag aldrig skulle få uppleva i Thailand!
Jag blev uppraggad av bar-dam ( såg riktigt bra ut + super god engelskans) som bjuder på drinkar hela tidens förklarade att hon har en riktigt rik karl med fint hus men vill jag ska följa med henne i natt.

Nä, det blev inget hade riktat in mig på en annan sötnos [emoji7]

3bd78e039dfa8d55c9306e706f4f0e8e.jpg


www.tomtens-mandlar.se

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkran i Pattaya,det blir för mycket,en gång aldrig mer,roligt 1 ,2 dagar,jag flyr till något bättre ställe,Udon helt ok

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev pust:

Songkran i Pattaya,det blir för mycket,en gång aldrig mer,roligt 1 ,2 dagar,jag flyr till något bättre ställe,Udon helt ok

2005 var sist jag var i byn på Songkran aldrig mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla flyg [emoji35]först flyttar fram flygningen 6 timmar i BBK sen mellan landning Tyskland måste man vänta 8 timmar (2 timmar innan)

Jag har trevligt [emoji1] sov sällskap snarkar som fan.
b14d4d5be9f33874ef5fd43618961146.jpg

ingen rolig [emoji13] avslutning på resan.


www.tomtens-mandlar.se

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Trevlig resetråd.

 

Vilket flygbolag åker du med?

Han åkte ju dit i en tampong i alla fall...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Han åkte ju dit i en tampong i alla fall...

Tack. Känns som de inte höll tiden hem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig resetråd.
 
Vilket flygbolag åker du med?


408d11ea14555d495592691d48762549.jpg
Ingen höjdare dålig mat och trångt BBK - Düsseldorf nästan 14 timmar [emoji33][emoji33][emoji33]

Från Kastrup - BBK norwigian helt 0K


www.tomtens-mandlar.se

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jerker:

Efter några timmar på hotellet i Düsseldorf så är man tillbaka om 1.40 timmar flyger man till Kastrup.
fecc1a09cfbccf48d991f37866e03313.jpg




www.tomtens-mandlar.se

 

Vad är det för biljett du har köpt där den tar flera dagar att komma från Thailand till Sverige?

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Vad är det för biljett du har köpt där den tar flera dagar att komma från Thailand till Sverige?

 

//Broskan

Fattas bara färja 😂😂😂😂😂

@Jerker hoppas allt går bra nu sista biten👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Vad är det för biljett du har köpt där den tar flera dagar att komma från Thailand till Sverige?

 

//Broskan

Kanske med släde och renar, tomtens-mandlar.se  😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

har du rätt till ersättning ? brukar vara 6 och mer

 

Troligtvis inte då han flög från Thailand som inte ingår i EU... 

Link to comment
Dela på andra sajter

har du rätt till ersättning ? brukar vara 6 och mer
 
Troligtvis inte då han flög från Thailand som inte ingår i EU... 
Fast eurowings är ett europeiskt flygbolag så 600eur cashing. Om inte extraordinära omständigheter förstådd.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev apknug:

Fast eurowings är ett europeiskt flygbolag så 600eur cashing. Om inte extraordinära omständigheter förstådd.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Ja, bolaget omfattas absolut av EU261 men Eurowings är inte kända för att vara tillmötesgående. 

 

EU261 gäller:

b) passagerare som reser från en flygplats belägen i tredje land till en flygplats belägen inom en medlemsstats territorium där fördragets bestämmelser är tillämpliga, såvida inte de fått förmåner eller kompensation samt fått assistans i det tredje landet, underförutsättning att det lufttrafikföretag somutför flygningen är ett EG-lufttrafikföretag.

 

Dock är det många som krånglar med detta. Finns flera rättsfall, ändock försöker bolagen. 

 

Nu känner jag inte till anledningen till förseningen, men säkerligen kommer det skyllas på annan part på flygplatsen i Bangkok och då blir det ingen ersättning. 

 

MEN självklart skall @Jerker begära ersättning och stå på sig! Kostar inget att fråga!

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Troligtvis inte då han flög från Thailand som inte ingår i EU... 

Eurowings är ett EU baserat bolag, han lär med all säkerhet ha rätt till dessa 600eur....minst.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygbolaget är som konstateras ovan från EU så att du åkte från Bangkok till EU påverkar inte din rätt till ersättning det är annars en vanlig missuppfattning. Det finns till och med stora respektabla flygbolag som stretar emot och försöker att undvika att betala ut ersättning, det är inget som påverkar din rätt dock. Jag tycker att du själv först skall testa och framföra kompensationskrav direkt till eurowings då får du hela beloppet 600eur o slipper betala nån annan.

Det kan du göra direkt på deras hemsida;

https://www.eurowings.com/en/4u/online-service-for-the-right-to-compensation.html



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...