Jump to content
IGNORERAD

Några djurfoderproducenter i Kina?


ReKa

Recommended Posts

Tjipp,

Jag behöver nå tillverkare av djurfoder i Kina, men det är stört omöjligt på digital väg.

Webbsidor på kinesiska, webbformulär som inte fungerar, och noll närvaro på Linkedin är den röda tråden.

 

Någon av rävarna här som kan tipsa om hur man ska göra?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontakta Svenska Ambassaden i Kina.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev berlitz:

Svenska handelskammaren samt exportrådet har jag fått hjälp av förut.

Tackar! Skall kollas.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, ReKa said:

Tjipp,

Jag behöver nå tillverkare av djurfoder i Kina, men det är stört omöjligt på digital väg.

Webbsidor på kinesiska, webbformulär som inte fungerar, och noll närvaro på Linkedin är den röda tråden.

 

Någon av rävarna här som kan tipsa om hur man ska göra?

 

 

 

En ingång kan faktiskt vara Thailands största företag, CP Foods, som jag tror är bland de största tillverkarna av djurfoder i Kina. 

Inte min bransch, men kan kanske ändå vara behjälplig med kinesiska kontakter och att ställa frågan på kinesiska sociala medier- Skicka ett PM och berätta mer om det är av intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, ReKa said:

Tjipp,

Jag behöver nå tillverkare av djurfoder i Kina, men det är stört omöjligt på digital väg.

Webbsidor på kinesiska, webbformulär som inte fungerar, och noll närvaro på Linkedin är den röda tråden.

 

Någon av rävarna här som kan tipsa om hur man ska göra?

 

 

 

Funderar du på att importera till Sverige? Var inne på samma tanke för några år sedan. Hittade bra producenter här i Thailand. Räknade på frakt och rubbet.

 

Men tyvärr föll det på kraven att importera animaliska produkter till länder inom EU.  Ett regelverk utan guds nåde.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

En ingång kan faktiskt vara Thailands största företag, CP Foods, som jag tror är bland de största tillverkarna av djurfoder i Kina. 

Inte min bransch, men kan kanske ändå vara behjälplig med kinesiska kontakter och att ställa frågan på kinesiska sociala medier- Skicka ett PM och berätta mer om det är av intresse.

Stämmer. CP Foods är t.o.m. världens största tillverkare av foder. Men tack för ditt erbjudande, jag skickar ett PM senare idag. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev thomas001:

Funderar du på att importera till Sverige? Var inne på samma tanke för några år sedan. Hittade bra producenter här i Thailand. Räknade på frakt och rubbet.

 

Men tyvärr föll det på kraven att importera animaliska produkter till länder inom EU.  Ett regelverk utan guds nåde.

 

 

Njaä, lite tvärtom faktiskt :-) Jag jobbar på ett företag som tillverkar tillsatser för djurfoder (Capsaicin). Nu vill vi in på den asiatiska marknaden, så jag försöker finna rätt personer att börja samtala med.

Det går hyfsat att finna rätt folk i Vietnam, Indonesien, Thailand, m.m. Men Kina är verkligen något som en politiker skulle kalla "en utmaning" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 timmar sedan, skrev ReKa:

Njaä, lite tvärtom faktiskt :-) Jag jobbar på ett företag som tillverkar tillsatser för djurfoder (Capsaicin). Nu vill vi in på den asiatiska marknaden, så jag försöker finna rätt personer att börja samtala med.

Det går hyfsat att finna rätt folk i Vietnam, Indonesien, Thailand, m.m. Men Kina är verkligen något som en politiker skulle kalla "en utmaning" 😉

 Blir du chef för Asienmarknaden med arbetsort i Bangkok 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ReKa:

Tjipp,

Jag behöver nå tillverkare av djurfoder i Kina, men det är stört omöjligt på digital väg.

Webbsidor på kinesiska, webbformulär som inte fungerar, och noll närvaro på Linkedin är den röda tråden.

 

Någon av rävarna här som kan tipsa om hur man ska göra?

 

 

 

Alibaba.com

kolla där, ganska lätt att kommunicera med tillverkarna.

Nu handlar inte djurfoder men lite andra små saker som görs efter specifikationer.

Kompisen öppnar en filial i Kina just via Alibaba. som ska tillverka lite saker till hans firma samt ha försäljning i Kina via de.

 

https://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=animals+food+Capsaicin&viewtype=

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

 Blir du chef för Asienmarknaden med arbetsort i Bangkok 

I så fall skulle en 20 år gammal dröm slå in. Men jag blir nog kvar i min lilla skrubb på kontorshotellet ett tag till.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev JJC:

Alibaba.com

kolla där, ganska lätt att kommunicera med tillverkarna.

Nu handlar inte djurfoder men lite andra små saker som görs efter specifikationer.

Kompisen öppnar en filial i Kina just via Alibaba. som ska tillverka lite saker till hans firma samt ha försäljning i Kina via de.

 

https://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=animals+food+Capsaicin&viewtype=

 

 

Bra förslag. Har ju varit på Alibaba förut, men inte i detta syfte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...