Jump to content
IGNORERAD

Ett par dagar på Koh Tao

Surin P3

Recommended Posts

Åker ifrån Chumphon till Koh Tao kl. 7.00 på morgonen.

thailandkohtaosurin185.jpg

Ut på den stadiga bryggan

thailandkohtaosurin200.jpg

Mange (halv-brollan) står och funderar...

thailandkohtaosurin203.jpg

En liten smygtitt på ön Nangyuan innan vi landar på Koh Tao.

Flera bilder kommer i kommande inlägg.

Dela på andra sajter

Ser fram emot fler bilder och på forumvärden själv.  :great:

ps säg till halvbrollan att byta t-shirt

Dela på andra sajter

Joints, som tur var så togs bilden på brorsan ett par veckor innan det blev färggalet i Thailand.

Här kommer lite flera bilder...

thailandkohtaosurin426.jpg

Hotellet ifrån stranden.

thailandkohtaosurin390.jpg

Här ligger vi i poolen och har lite småkul.

thailandkohtaosurin356.jpg

En "väg" som var lite jobbig med en vanlig Honda Click 125cc. Två pers på moppen var inte så lätt.

thailandkohtaosurin361.jpg

Efter en moppetur till toppen (nästan). Frugan till höger på bilden och hennes kompis till vänster.

thailandkohtaosurin373.jpg

En liten restaurang med riktigt bra utsikt. Men jag som höjdrädd hade lite svårt för detta ställe.

thailandkohtaosurin343.jpg

En dyk-båt.

thailandkohtaosurin341.jpg

En fd. dyk-båt.

thailandkohtaosurin344.jpg

Mysig liten hydda på stranden.

thailandkohtaosurin337.jpg

Stenar i vattnet.

thailandkohtaosurin322.jpg

På väg ner till freedom beach.

thailandkohtaosurin325.jpg

Mysig liten restaurang på Freedom Beach.

Fortsättning följer...

Dela på andra sajter

:great: Härliga bilder.tack för det!

En f d dyk-båt.

Den verkar dyka själv snart..hehe.

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

Schyssta bilder! Men Surin, har du gått upp i vikt???  :mdr:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

Ser riktigt trevligt ut. Nu känns det som om jag skulle kunna åka till Thailand igen. Men min vana trogen så får jag väl nöja mig med att sitta på baksidan av svärföräldrarnas hus och räkna höns-skit när frugan är med. Inga bad och nöjen då inte  :stop: ,om inte inmundigandet av mat med fingrarna ingår i det  :21:   , vilket jag inte tycker  :cry: .

Träbordsprofet

Dela på andra sajter

Schyssta bilder! Men Surin, har du gått upp i vikt???  :mdr:

Vägde 77kg (alltså ca 18kg mindre än min max vikt i Thailand) när jag åkte den 16 Mars.

Gick upp ca 7 kg på en månad i Thailand... :bag: Får väl banta lite igen då. ;)

Dela på andra sajter

Nice, Surin P3!

Trevliga bilder!  :great:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Man åker fram och tillbaka på denna lilla ö på endast 21 km2 på moppe enklast.

thailandkohtaosurin265.jpg

thailandkohtaosurin277.jpg

Ganska branta backar här och där...

thailandkohtaosurin275.jpg

thailandkohtaosurin279.jpg

thailandkohtaosurin307.jpg

Även en hel del dåliga vägar. Varför många av de vanliga mopparna hade cross-däck.

thailandkohtaosurin308.jpg

thailandkohtaosurin312.jpg

Möte med en gammal jeep.

Mera bilder kommer senare...

Dela på andra sajter

Ser riktigt trevligt ut. Nu känns det som om jag skulle kunna åka till Thailand igen. Men min vana trogen så får jag väl nöja mig med att sitta på baksidan av svärföräldrarnas hus och räkna höns-skit när frugan är med. Inga bad och nöjen då inte  :stop: ,om inte inmundigandet av mat med fingrarna ingår i det  :21:   , vilket jag inte tycker  :cry: .

Haha...accepterar hönsen muntergökar i hönsgården?  :suicide:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Vägde 77kg (alltså ca 18kg mindre än min max vikt i Thailand) när jag åkte den 16 Mars.

Gick upp ca 7 kg på en månad i Thailand... :bag: Får väl banta lite igen då. ;)

Surin,

hur kan du gå upp 7 kilo på 1 månad nere i Thailand? Jag trodde du var en sån person som bara åt thaimat :mdr::mdr: , har jag fel där? Säg inte att du äter Farangmat i Thailand? Jag har hittills gått ner 3 kilo sedan den 7 april, låg på 109, 4 då, idag 106,3.

Ha det bra Surin, kanske dags för möte på Thailändska Tigern framåt försommaren.

:mdr: gubben :mdr:  

P.S.

Jättefina bilder Surin3

D.S.

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Surin,

Säg inte att du äter Farangmat i Thailand?

Nja, jo... Jag äter det jag får vantarna på i farangmats-väg i Thailand.

Lite omvänt jag vet. Men det finns en hel del mat (farang-mat) i Thailand som inte går att få tag på på samma sätt i Sverige.

T.ex. äta riktig mexikansk mat med äkta Margarita i en två liters tillbringare. Mums...

Men jag tror den största vikt ökningen kommer ifrån ca 308 liter öl.

Dela på andra sajter

Nja, jo... Jag äter det jag får vantarna på i farangmats-väg i Thailand.

Lite omvänt jag vet. Men det finns en hel del mat (farang-mat) i Thailand som inte går att få tag på på samma sätt i Sverige.

T.ex. äta riktig mexikansk mat med äkta Margarita i en två liters tillbringare. Mums...

Men jag tror den största vikt ökningen kommer ifrån ca 308 liter öl.

Enligt din avatar så är det väl Öl Chang du dricker :mdr::mdr::mdr::mdr::mdr:

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Skulle aldrig falla mig in att utan protester dricka chang-öl... Leo ska det vara om jag får välja.

Det roliga är att som i Bangkok, Pattaya och flera andra ställen så finns Leo inte på menyn.

Man beställer en Leo och alla, jag menar verkligen alla, säger OK först för att sedan komma tillbaka 10-15 sekunder senare och beklagar sig över att de inte har Leo.

Så nej, chang-öl är inte mitt första val. Avataren har en elefant pga elefanterna i Surin.

Dela på andra sajter

Skulle aldrig falla mig in att utan protester dricka chang-öl... Leo ska det vara om jag får välja.

Det roliga är att som i Bangkok, Pattaya och flera andra ställen så finns Leo inte på menyn.

Man beställer en Leo och alla, jag menar verkligen alla, säger OK först för att sedan komma tillbaka 10-15 sekunder senare och beklagar sig över att de inte har Leo.

Så nej, chang-öl är inte mitt första val. Avataren har en elefant pga elefanterna i Surin.

OK, då vet jag, själv håller jag mig för det mesta till vatten, kan bli en och annan Ice Tea burk eller en coke men mest vatten.

:wai: gubben :wai:

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...