Jump to content
IGNORERAD

Gultröjade PAD Ledaren Skjuten


Svensk Bangkokskola

Recommended Posts

Svensk Bangkokskola

Enligt tidningar så är PAD ledaren Sondhi Limthongkul bara lindrigt skadad men på thailändska radion låter det allvarligare...

http://www.bangkokpo...vives-shootings

Sondhi of PAD survives shootings  By: BangkokPost.com

Published: 17/04/2009 at 07:51 AM  Car of Sondhi Limthongkul, a core leader of People's Alliance for Democracy (PAD), was attacked early Friday around Bangkhumprom intersection, near the ASTV station.

Mr Sondhi sustained minor injuries, but his driver was in critical condition, according to Manager website.

An unknown group of men reportedly shot the tires of Mr Sondhi's car before firing into the car. Mr Sondhi was in the car with his guards.

PAD spokesman Panthep Puapongpan condemned those who were hired to destroy Mr Sondhi. He also told the yellow-shirt supporters not to worry because Mr Sondhi is safe.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • Svensk Bangkokskola

    6

  • Tallviking

    5

  • noBuzz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Svensk Bangkokskola

Tydligen så är Sondhi mycket allvarligt skadad med en kula i hjärnan och opereras just nu..

http://www.nationmul...cs_30100677.php

Sondhi is in serious condition : doctor Sondhi Limthongkul is in serious condition after being shot as a bullet hit his left skull. The bullet is still in his skull, causing bleeding inside his brain, Vajira Hospital Director Dr Chaiwun Charoenchoktavee said Friday.

Doctors are conducting an urgent operation on Sondhi and the operation is expected to finish around noon.

Sondhi, a core leader of yellow shirts, known also as People's Alliance for Democracy (PAD), who seized Bankok airports late last year, has no wounds on his body.

His driver, Vayupak Mussi, was also seriously wounded from the attack. Doctors said later that he survived and was now in stable condition.

Meanwhile PAD's spokesman Parnthep Pualpongpan said at least two attackers riding on a pickup blocked Sondhi's vehicle who was on Samsen Road, heading to Manager newspaper office in Banglampoo area early Friday morning.

The attackers then shot four tyres of Sondhi's vehicle before stepping out of their car and sprayed more bullets on the car. The attack lasted about five minutes and the attackers went back to their pickup which sped away along Tevet Road.

Police who rushed to the scene found Sondhi's car riddled with bullets and they could collect more than cartridges of AK-16 and rifles from the scene.

Parnthep said Sondhi was informed of reports that he could possible a target of attack, but he simply ignored the warnings.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det var tråkigt, men inte oväntat.

Dessa människor som trampar på dom fattiga och vill ta bort deras rösträtt i valen lever farligt.

Jag skrev för några månader sedan att ingen i PAD eller regeringen kan besöka dom norra provinserna utan mycket stora polis och militär insatser, så impopulära är dom i delar av landet.

Och till skillnad från andra på forumet så tror jag att situationen är långt ifrån löst.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk Bangkokskola

Sondhi verkar klara sig trots allt... :yes:   enligt läkarna...

http://nationmultime...cs_30100677.php

There had been serious concerns for Sondhi's life as a bullet lodged in his skull, causing bleeding inside his brain. Vajira Hospital doctors conducted an urgent operation on Sondhi which completed before noon.

Sondhi is now safe and even able to speak, medical sources said.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.nationmul...-Sondhis-attack

Man undrar ju vad det är för några fyllon som har anlitats till attacken? Massvis med kulor spridda över hela grannskapet inklusive tre bussar och ändå klarar Sondhi och chauffören sig?

Undrar om uppdragsgivaren kan få pengarna tillbaka? Fast det brukar ju stå "no refund" på kvittona i Thailand så det är väl bara att glömma?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är lugnet för stormen.

När min fru talade med sina vänner i Thailand så pratas det om många döda bland dom röda. Det ska vara ett 80 tal dödade röda enligt våra Thaivänner. De blev dödade av militären men pistoler på gata och direkt uppkastade på flak. Det pratas att dessa döda kroppar gavs till krokodiler. Tidigare vid demostrationer har militären bränt upp kropparna för att dölja bevis.

Vad som är sant eller inte är svårt att veta. Den bild regeringen vill ge är troligen inte hela sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Lungt i bkk idag iallfall, pratas mycket om skotten men ingen jag talat med verkar ge uttryck för nån egen åsikt. Typiskt Thai .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Detta är lugnet för stormen.

När min fru talade med sina vänner i Thailand så pratas det om många döda bland dom röda. Det ska vara ett 80 tal dödade röda enligt våra Thaivänner. De blev dödade av militären men pistoler på gata och direkt uppkastade på flak. Det pratas att dessa döda kroppar gavs till krokodiler. Tidigare vid demostrationer har militären bränt upp kropparna för att dölja bevis.

Vad som är sant eller inte är svårt att veta. Den bild regeringen vill ge är troligen inte hela sanningen.

80 dödade av militären i en stad med 6 miljoner invånare som var nerlusad med fotografer, TV kameror, journalister vanliga människor med mobilkameror och ingen, ingen mer än Thaksins fotografer har fångat detta?

Det måste finnas tusetals meter film, det mesta sändes live i TV och jag uppskattar att det finns miljoner bilder från helgens sammandrabbningar.

Det kan inte vara så att det är så kallad propaganda som sprids i byn?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sudden. Hur tror du dom skulle ha lyckats gömma sådant med den enorma mängd fotografer och vittnen som fanns under senaste konflikten ??!!

Låter väldigt likt propagerade som skapats av de röda för att ytterligare elda upp till våld och elände

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sudden,

Be henne fråga sina vänner varför det inte syns på en enda bild eller film av de kameror som filmade allt.

Be henne be sina väner om bevis.

Varför tog inte en enda av de röda demonstranterna en enda bild med sina mobilkameror?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Nu får ni hejda er lite i er iver att försvara armen, det fördes bort massor av människor av polis och militär under bråken och visst skulle en del av dessa kunna ha blivit skjutna på annan plats, där inga reportrar och kameror fanns.

Jag har ingen aning om så är fallet men jag tycker inte att man ska förkasta Suddens inlägg.

Det är fullt möjligt att militären har lärt sig av tidigare misstag och sköter det hela lite diskret numera.

Vi får väl vänta och se hur många som ev. anmäls saknade och inte kommer hem igen efter Bangkok besöket.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pratade med mina polare hemma pa Schlatta igar och de berattade att polisen skjutit ihjal 70 raggare utanfor Bates Korvkiosk i Tidaholm och sedan strimmlat kropparna och salt dem som djurfoder till bonderna daromkring. Om det ar helt sant vet jag inte men det ar en massa hogerextremistiska partier som kadisarna och bondepartiet som styr ute pa Schlatta sa det skulle inte forvana mig. Jag hittade inget i Skaraborgs Lans Allehanda men de sitter ju i storstaden Skovde och dar ar det bara en massa overklassstudenter och Volvoaristokrater for att inte tala om P4-overstar sa de ar givetvis bara elitens sprakror.

Sanna mina ord; det enda raggarna ville gora var att cruisa lite, dricka II:or och lyssna pa Knutters men det kunde givetvis inte facisterna acceptera. Nasta vecka kor de i Nossebro, da javlar ska facisterna fa smaka katting  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr A Tom, nu fabulerar du allt. Raggare duger inte till djurfoder!

[move]

Knutten Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sudden,

Be henne fråga sina vänner varför det inte syns på en enda bild eller film av de kameror som filmade allt.

Be henne be sina väner om bevis.

Varför tog inte en enda av de röda demonstranterna en enda bild med sina mobilkameror?

Jag tycker absolut att man ska ifrågasätta, men tror att det är säkrare för henne och hennes familj om hon inte springer runt och ifrågasätter.

Hörde från byn att en man där skjutit sönder TV:n med pistol när Abhisit visade sig i rutan... Ingen rik familj, barnen är ledsna där för nu har dom ingen TV.

Det sups hejdlöst av vissa i byarna, får en sån här man reda på att hon ifrågasätter så kan vad som helst hända i fyllan.

Bättre att knipa käft i byarna under rådande läge, även om det är fel.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbe,

Det är riktigt, men man kan fråga på olika sätt.

T.ex så kan hon ju säga "Det är ju för jävligt - var det ingen som tog en bild med nallen? Vill visa de som misstror här i Sverige!"

Eller på liknande sätt.

Det är ju inte att ifrågasätta men fyller samma funktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

hörde många rykten på gatan när jag var ute. Inget är väl omöjligt. Men jag fortfarande inte sett en enda person som stigit fram och frågat efter sin man/fru/barn/kusin etc etc som saknas. Kan verkligen 80 personer försvinna utan att någon frågar efter dem? Jag skulle nog fråga efter mitt barn om det försvunnit till exempel.

Eller är jag ute och cyklar...

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jobbe,

Det är riktigt, men man kan fråga på olika sätt.

T.ex så kan hon ju säga "Det är ju för jävligt - var det ingen som tog en bild med nallen? Vill visa de som misstror här i Sverige!"

Eller på liknande sätt.

Det är ju inte att ifrågasätta men fyller samma funktion.

Bra idé noBuzz  :good:   Vore intressant att höra vad propagandaspridarna svarar  :yes:

Innerst inne så tror jag att 90% börjar förstå att det inte är nån sanning, men ingen vågar säga emot just nu av rädsla för sin egen och familjens säkerhet.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbe,

Gissningsvis så svarar de "kulorna ven, gatan brann och väggar rasade - så alla sprang för sina liv. Det var nog ingen som tänkte på att ta up nallen."

Eller dyligt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med man skall frågasätta detta och mycket vad sägs. Men man skall samtidigt fråga sätta det militären säger och visar. Men jag tror att Thaiarna vet mer än vi som vistas där ibland eller bor där som invandrare. Man tror på det man vill tro på många gånger. Kompisarna menar att andra länder ej få se samma saker som kommer fram bland befolkningen i Thailand. Vi får se i snar framtid vad som kan komma fram.

Militären gör mycket för att dölja saker. Vad vet vi vad som händer med de röda som militrären tog till fånga. Tror deras familjer vet det. Thailand är enbart en demokrati på papperet. Hur skulle vi reagera om något Euro land satte in militären vid en demostration. Skulle Island vid deras demostration tagit in militären eftersom de angrep regeringen och slog på deras bilar.

Förväntade mig att det skulle bli snack om vad jag skrev från vissa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Nu får ni hejda er lite i er iver att försvara armen, det fördes bort massor av människor av polis och militär under bråken och visst skulle en del av dessa kunna ha blivit skjutna på annan plats, där inga reportrar och kameror fanns.

Jag har ingen aning om så är fallet men jag tycker inte att man ska förkasta Suddens inlägg.

Det är fullt möjligt att militären har lärt sig av tidigare misstag och sköter det hela lite diskret numera.

Vi får väl vänta och se hur många som ev. anmäls saknade och inte kommer hem igen efter Bangkok besöket.

Mvh Isan Lover

Finns det någon OBEROENDE källa till ditt påstående som är fetmarkerat i Texten?

Jag har själv tidigare uttryckt förvåning över att det inte blev fler dödsoffer men även du måste väl inse om armén fraktat bort massor av människor så borde det ha fastnat på film någonstans mer än hos Thaksins kameraman?

Ska bli intressant att se hur många som kan verifieras som saknade efter detta, då alla thai numera har id så är det inte så lätt att trolla bort folk längre.

Verifieras med fakta alltså, inte sånt som man vet eller hört i byskvallret.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det förekom massor av bilder och filmsnuttar i nyhets reportagen här hemma där demonstranter släpades iväg med våld till, om dessa personer släpptes direkt efter identifiering eller fördes bort till osäkra öden vet inte jag. Så sudden behöver inte ha fel i sitt påstående, det är för tidigt att säga.

Och som jag sa så är det nog genom i hur många som ev. kommer att saknas som kommer att avgöra det här ryktet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Släpades iväg eller fördes bort? Hur ska du ha det nu?

Släpades iväg kan ju vara rimligt om man ska flytta en bångstyrig person. Men att föras bort, exempelvis på lasbilsflak, är ju en annan sak. Konstigt att man inte har sett detta i nyhetsrapporteringarna. Såg endast en person som släpades i håret i ett par meter, men det var inte någon soldat som gjorde detta.

Påståenden utan grund ger jag inte mycket för.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att demonstranter släpas iväg betyder automatsikt att de avrättas i Thailand?

Demonstranter släpas iväg i Sverige också, senast i Malmö unde Davis cup matchen mot Israel. Betyder det att de också avrättas på en hemlig plats?

Det borde som dtbkk påpekar vara massor av människor som söker sin son/dotter/bror/syster/förälder vid det här laget. Hade inte du varit orolig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Sudden kom med ett inlägg och genast kastade sig vargarna över honom.

Är det helt omöjligt att gripna har förts bort?

Om inte annat borde inlägget vara berättigat för att visa hur snacket kan gå bland folket.

Och varför inte hälsa Sudden välkommen i debatten.

Quote

Håller med man skall frågasätta detta och mycket vad sägs. Men man skall samtidigt fråga sätta det militären säger och visar. Men jag tror att Thaiarna vet mer än vi som vistas där ibland eller bor där som invandrare. Man tror på det man vill tro på många gånger. Kompisarna menar att andra länder ej få se samma saker som kommer fram bland befolkningen i Thailand. Vi får se i snar framtid vad som kan komma fram.

Militären gör mycket för att dölja saker. Vad vet vi vad som händer med de röda som militrären tog till fånga. Tror deras familjer vet det. Thailand är enbart en demokrati på papperet. Hur skulle vi reagera om något Euro land satte in militären vid en demostration. Skulle Island vid deras demostration tagit in militären eftersom de angrep regeringen och slog på deras bilar.

Förväntade mig att det skulle bli snack om vad jag skrev från vissa.

Hej

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...