Jump to content
IGNORERAD

Malaysia Air


Odin

Recommended Posts

Kollade nyss på deras hemsida och såg att billigaste resan Arn-Bkk  96-8/7 kostar under två tusen Kr.

Är det någon som har rest med dom hur är det?

Får man flaxa själv eller?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

De är klart bättre än Thai enligt min åsikt, TV i alla stolar och bra service. Ja, fri dricka ingår.

Nu har de en mer anpassad tidtabell också så att man slipper åka till KL och övernatta för att hinna med returflygningen som brukade gå 08:50 på förmiddagen.

Men kolla så att priset inte är för en enkel resa.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kollade nyss på deras hemsida och såg att billigaste resan Arn-Bkk  96-8/7 kostar under två tusen Kr.

+Skatt...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och hade jag bemödigat mej att kolla hela sidan så stod det att det va enkelresa exkl. skatt. :bag:

De blev ca 7700 om man räknade rätt.

Jag har iofs. redan biljetter m. Thai för 6060 så jag behåller dom så länge.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag har rest med Malaysia Airlines 20 gånger, och det kommer inte att bli någon mer gång för mig, med min motivering enligt nedan:

- Dålig mat (extra speciellt dålig mat på flighten mellan KUL till BKK)

- Vissa flighter ej öl/vin samt sprit (Ex KUL - BKK)

- Benutrymme i ekonomi (är 192 cm)

- Dålig service vid inchecking (lång väntetid)

Föredrar att flyga med Thai Airways, SAS eller Lufthansa.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Benutrymme på 192 cm är väl mer än OK för ekonomi

:D

Goli

Quote

Hej,

Jag har rest med Malaysia Airlines 20 gånger, och det kommer inte att bli någon mer gång för mig, med min motivering enligt nedan:

- Dålig mat (extra speciellt dålig mat på flighten mellan KUL till BKK)

- Vissa flighter ej öl/vin samt sprit (Ex KUL - BKK)

- Benutrymme i ekonomi (är 192 cm)

- Dålig service vid inchecking (lång väntetid)

Föredrar att flyga med Thai Airways, SAS eller Lufthansa.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Malaysian håller hög klass...  Det som var segt var övernattningen i K L.. När man ska tillbaka till Sthlm...  :yes:  

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Tycker Malaysian håller hög klass...  Det som var segt var övernattningen i K L.. När man ska tillbaka till Sthlm...  :yes:

övernattning pratar vi 50 talet nu eller ha ha raka spåret ska det vara  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

Jag har rest med Malaysia Airlines 20 gånger, och det kommer inte att bli någon mer gång för mig, med min motivering enligt nedan:

- Dålig mat (extra speciellt dålig mat på flighten mellan KUL till BKK)

- Vissa flighter ej öl/vin samt sprit (Ex KUL - BKK)

- Benutrymme i ekonomi (är 192 cm)

- Dålig service vid inchecking (lång väntetid)

Föredrar att flyga med Thai Airways, SAS eller Lufthansa.

Ha en bra dag!

:wai:

Men ändå flög du med dem 20 gånger?

Jag checkade in på järnvägsstationen in KL lämnade väskor och allt där så det var bara för mig att knalla till immigration när jag kom ut till flygplatsen. Kanske är det långa köer därute?

Vill jag kröka så finns det billigare alternativ är att köpa en flygbilett för att få "gratis" dricka. Flyger till Malaysia från Bangkok 5-7 gånger om året och jag kan inte påminna mig att jag inte fått det jag vill ha i dryckesväg någon gång.

Inte för att jag brukar vara sugen på varken öl, vin eller sprit vid en flygning som går 07,00 och varar i mindre än två timmar.

Jag är bara 1.75 lång så jag har inga problem men hur fasen du kan föredra SAS och deras stenhårda och trånga britsar till säten i ekonomiklass är för mig en gåta?

Quote

Tycker Malaysian håller hög klass...  Det som var segt var övernattningen i K L.. När man ska tillbaka till Sthlm...  :yes:    

Från och med 1 april ska tidtabellen vara ändrad så att det numera är en nattflygning till Stockholm från KL, man slipper alltså att övernatta i KL på vägen hem.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dear

Quote

Men ändå flög du med dem 20 gånger?

Jag checkade in på järnvägsstationen in KL lämnade väskor och allt där så det var bara för mig att knalla till immigration när jag kom ut till flygplatsen. Kanske är det långa köer därute?

Vill jag kröka så finns det billigare alternativ är att köpa en flygbilett för att få "gratis" dricka. Flyger till Malaysia från Bangkok 5-7 gånger om året och jag kan inte påminna mig att jag inte fått det jag vill ha i dryckesväg någon gång.

Inte för att jag brukar vara sugen på varken öl, vin eller sprit vid en flygning som går 07,00 och varar i mindre än två timmar.

Jag är bara 1.75 lång så jag har inga problem men hur fasen du kan föredra SAS och deras stenhårda och trånga britsar till säten i ekonomiklass är för mig en gåta?

 

Från och med 1 april ska tidtabellen vara ändrad så att det numera är en nattflygning till Stockholm från KL, man slipper alltså att övernatta i KL på vägen hem.

Dear MaiChai,

Det är inte alltid jag själv som bestämmer vilket bolag om man flyger i jobbet. Och jag står forfarande för min åsikter avsende Malaysia Airlines, jag åker aldrig med dom aldrig mera (även numera ok för jobbet att boka annat bolag än Malaysia Airlines). Men smaken är som baken.

Ha en bra dag!

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

13:35 sö

07:15 må Arlanda, Stockholm

KLIA, Kuala Lumpur  Malaysia Airlines

MH91 , Ekonomiklass 11h 40min   

Hemresa - onsdag 13 maj

Detta flyg går ej att kombinera med vald avresa

23:59 on

06:00 to KLIA, Kuala Lumpur

Arlanda, Stockholm  Malaysia Airlines

MH90 , Ekonomiklass 12h 1min   

Totalpris: 5 492 SEKVuxen: 1 x 5 492 SEK

Välj detta pris

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dear

Dear MaiChai,

Det är inte alltid jag själv som bestämmer vilket bolag om man flyger i jobbet. Och jag står forfarande för min åsikter avsende Malaysia Airlines, jag åker aldrig med dom aldrig mera (även numera ok för jobbet att boka annat bolag än Malaysia Airlines). Men smaken är som baken.

Ha en bra dag!

:)

Finns ju alltid Air Asia för den som vill...

Jag har aldrig haft något att anmärka på när jag flugit med Malaysian Airlines medan du verkar ha haft en lång rad av katastrofala flygningar med dem. Men som sagt, smaken är ju som baken.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

jag ska åka med malaysian första gången nu i februari, stockholm- bkk. 7000 kr i feb är billigt tycker jag. ett par timmars stop i K L  kan man stå ut med.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Den här tråden verkar bekräfta det man kan läsa om Malaysia Airlines på http://airreview.110...aysia/index.htm eller http://www.airlinequality.com/

Nämligen att deras service är ojämn ena gången får man kass mat och får vänta och törstar nästan ihjäl  :whistle:   andra gången/sträckan får man all öl vin och sprit man kan dricka och värsta lyxkäket med hur gullig personal som helst :clapping: .

För övrigt så är det där med att ange pris utan flygskatter ett j***a ofog det är ju inte så att det är 1999 kr plus moms utan bara nåt godtyckligt belopp för flygbolagets kostnader :diablo: .

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur redovisas dessa "flygskatter"de är ju så förbaskat olika flygbolagen emellan.Är det en skatt till svenska staten eller till hemlandets.Skulle gärna vilja se en uppspaltad specifikation.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och föressten,är inte flygsoppan skattefri(om så är fallet skiter det sig för dem eftersom det nästan är bara skatt i det priset)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, flygbränsle är skattefritt enligt internationell överenskommelse.

De så kallade flygskatterna rör väl sig främst om landningsavgifter på de flygplatser man kommer till. Men det finns säkert diverse andra skatter som olika länder hittar på.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ofta läggs det till "bränsletillägg" också av någon outgrundlig anledning för att kompensera för dyrare bränsle som dom skyller på.

Och sen kommer andra tillägg som "helgtillägg" etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...