Jump to content
IGNORERAD

Condo Pattaya?


Naam jai

Recommended Posts

Hej..tappat lite kontrollen på utbudet av condos runt soi  Diana/buakhaow...tips på nått vettigt som funkar?...snart 3 månader i Isan får räcka...pust 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    9

  • broder tuk tuk

    5

  • Fritz

    4

  • Jive

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Pröva Center Condo på South Pattaya Road.

 

Finns bra condos för 15000 baht i månaden.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Pröva Center Condo på South Pattaya Road.

 

Finns bra condos för 15000 baht i månaden.

 

BTT

Fast det är ju inte riktigt Diana/buakhao men det är väl förstås inte så lätt att veta för nån aldrig är där. Närmare kommer man med nedanstående alternativ.

 

Pride vet jag många som hyr på

https://www.mypattayacondo.com/condo/the-pride-Pattaya/

 

Även Centara 

 

https://www.Thailand-property.com/condo/2821/centara-avenue-residence-and-suites

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Fast det är ju inte riktigt Diana/buakhao men det är väl förstås inte så lätt att veta för nån aldrig är där. Närmare kommer man med nedanstående alternativ.

 

Pride vet jag många som hyr på

https://www.mypattayacondo.com/condo/the-pride-Pattaya/

 

Även Centara 

 

https://www.Thailand-property.com/condo/2821/centara-avenue-residence-and-suites

 

 

 

Från Center Condo till soi Bukhao tar det ca 5 minuter att gå så man får väl påstå att Center Condo är i grannskapet och varför bo just på stökiga soi Bukhao?

 

Center Condo området är betydligt lugnare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Från Center Condo till soi Bukhao tar det ca 5 minuter att gå så man får väl påstå att Center Condo är i grannskapet och varför bo just på stökiga soi Bukhao?

 

Center Condo området är betydligt lugnare.

 

BTT

Nog tar det väl lite längre tid än 5 minuter att gå till Soi Diana? Att TS var ute efter ett lugnt område efter 3 månader i Isan hade jag dock helt missat. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Mankan:

Nog tar det väl lite längre tid än 5 minuter att gå till Soi Diana? Att TS var ute efter ett lugnt område efter 3 månader i Isan hade jag dock helt missat. 

 

När jag bodde i Center Condo var jag ofta på den tidens marknad som låg i början av soi Bukahao och dit tog det högst 5 minuter att gå men det är klart ska man vandra ända till mitten av soien så tar det ju uppemot en halvtimme skulle jag tippa på. Beronde på hur fort man går i hettan.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att BTT:s förslag är så dåligt. Visserligen ligger ju Center Condo lite off från soi Diana men precis som han skriver så är det ju bara en kort promenad upp till soi Buakhao där man kan hoppa på en bathbuss för att ta sig dit. Vill man göra en utflykt till Jomtien eller kanske ett studiebesök på soi 6 så knallar man bara ner till korsningen med 2:nd road så går det bathbussar i båda riktningarna. Center Condo är betydligt äldre och mer slitet än dom förslag Mankan gav men därför billigare. Jag var dit alldeles nyss och frågade i receptionen och dom har lediga lyor från 9000 THB/månad och uppåt, ovanpå det tillkommer el och vatten.

PS. Den marknad på soi Buakhao som BTT nämner finns fortfarande kvar. DS

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man kollar hyrespriser på condos, får man inte glömma att kolla elpriserna. Det finns de som lockar med låga hyror och sedan fläskar i med högt elpris/unit. Det normala elpriset ligger runt 4 baht, men det finns uthyrare som tar 9 baht, t ex Rattanakorn som är stora här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, Jive said:

När man kollar hyrespriser på condos, får man inte glömma att kolla elpriserna. Det finns de som lockar med låga hyror och sedan fläskar i med högt elpris/unit. Det normala elpriset ligger runt 4 baht, men det finns uthyrare som tar 9 baht, t ex Rattanakorn som är stora här.

Ta med den räkningen till polisen och anmäl dom. Det finns redan ett prejudikat som säger att det är olagligt att ta mer än PEA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Muimatt:

Ta med den räkningen till polisen och anmäl dom. Det finns redan ett prejudikat som säger att det är olagligt att ta mer än PEA.

Jag har varit inne på tanken, men tror du verkligen polisen bryr sig för en sådan sak?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Jive said:

Jag har varit inne på tanken, men tror du verkligen polisen bryr sig för en sådan sak?

Nej men dom måste ta emot anmälan. Den kan man sen visa till hyresvärden och säga att dom måste sluta överdebitera.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Muimatt:

Nej men dom måste ta emot anmälan. Den kan man sen visa till hyresvärden och säga att dom måste sluta överdebitera.

Och då höjer de hyran istället .......

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Jive said:

Och då höjer de hyran istället .......

Det är fullt tillåtet men det är upp till kunden om den vill betala...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag tycker inte att BTT:s förslag är så dåligt. Visserligen ligger ju Center Condo lite off från soi Diana men precis som han skriver så är det ju bara en kort promenad upp till soi Buakhao där man kan hoppa på en bathbuss för att ta sig dit. Vill man göra en utflykt till Jomtien eller kanske ett studiebesök på soi 6 så knallar man bara ner till korsningen med 2:nd road så går det bathbussar i båda riktningarna. Center Condo är betydligt äldre och mer slitet än dom förslag Mankan gav men därför billigare. Jag var dit alldeles nyss och frågade i receptionen och dom har lediga lyor från 9000 THB/månad och uppåt, ovanpå det tillkommer el och vatten.

PS. Den marknad på soi Buakhao som BTT nämner finns fortfarande kvar. DS

 

Du glömmer att bahtbussarna går ända upp till Naklua market vid korsningen med second.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Du glömmer att bahtbussarna går ända upp till Naklua market vid korsningen med second.

 

BTT

Nog för att jag är glömsk men det lilla minne jag har kvar säger mig att dom flesta svänger ner mot Beach Road vid rondellen.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 timmar sedan, skrev Fritz:

Nog för att jag är glömsk men det lilla minne jag har kvar säger mig att dom flesta svänger ner mot Beach Road vid rondellen.

Som gammal pattayavereran vet man vilka bahtbussar som fortsätter mot Naklua.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i Center Condo just nu och jag håller med både BTT och Fritz. Det tar kanske 15 minuter att promenera till soi Diana och är väl kanske ca 1 km, det går ju inte att promenera speciellt fort eftersom det saknas trottoarer på hela soi Buakow.

 

Jag trivs mycket bra här och det stämmer att man kan hyra för ca 8-10000/månad, oftast lite slitna condos för det priset iofs. Jag betalar 14000/mån för en riktigt fin tvåa med separat sovrum vilket är väldigt smart. Sovrummet är bara 14kvm och kan stängas till hermetiskt så det blir minimal AC kostnad på natten. Elen kostar dessutom bara 3.70/unit.

 

Jag skulle nog säga att Center Condo har ett av de absolut bästa lägena i hela Pattaya...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Fritz:

Nog för att jag är glömsk men det lilla minne jag har kvar säger mig att dom flesta svänger ner mot Beach Road vid rondellen.

Går de tomma svänger de ofta redan på soi song.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Joe:

Jag bor i Center Condo just nu och jag håller med både BTT och Fritz. Det tar kanske 15 minuter att promenera till soi Diana och är väl kanske ca 1 km, det går ju inte att promenera speciellt fort eftersom det saknas trottoarer på hela soi Buakow.

 

Jag trivs mycket bra här och det stämmer att man kan hyra för ca 8-10000/månad, oftast lite slitna condos för det priset iofs. Jag betalar 14000/mån för en riktigt fin tvåa med separat sovrum vilket är väldigt smart. Sovrummet är bara 14kvm och kan stängas till hermetiskt så det blir minimal AC kostnad på natten. Elen kostar dessutom bara 3.70/unit.

 

Jag skulle nog säga att Center Condo har ett av de absolut bästa lägena i hela Pattaya...

 

  / Joe

Hear hear! :av-109998:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
5 timmar sedan, skrev Joe:

Jag bor i Center Condo just nu och jag håller med både BTT och Fritz. Det tar kanske 15 minuter att promenera till soi Diana och är väl kanske ca 1 km, det går ju inte att promenera speciellt fort eftersom det saknas trottoarer på hela soi Buakow.

 

Jag trivs mycket bra här och det stämmer att man kan hyra för ca 8-10000/månad, oftast lite slitna condos för det priset iofs. Jag betalar 14000/mån för en riktigt fin tvåa med separat sovrum vilket är väldigt smart. Sovrummet är bara 14kvm och kan stängas till hermetiskt så det blir minimal AC kostnad på natten. Elen kostar dessutom bara 3.70/unit.

 

Jag skulle nog säga att Center Condo har ett av de absolut bästa lägena i hela Pattaya...

 

  / Joe

Bidrar med ett foto från min balkong på 15 våningen i Center Condo 2005. Jag hyrde där ett halvår för 11.000 baht per månad, men då fick man över  5 baht för en krona, så det var bara ca 2000 kr per månad.

 

2005-02-18 003.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
On 2019-03-18 at 21:02, skrev Naam jai:

Hej..tappat lite kontrollen på utbudet av condos runt soi  Diana/buakhaow...tips på nått vettigt som funkar?...snart 3 månader i Isan får räcka...pust 😁

Det finns även ett litet  condo på Beachroad Soi 13 som ligger väldigt bra till, halvvägs mellan Beachroad och Secondroad. På vänster sida om du kommer från Secondroad.

Huset heter Pattaya Beach Condo- PBC

Nu under lågsäsong kan du hyra där för 8-10 000 baht per månad.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On Tuesday, March 19, 2019 at 18:54, skrev Fritz:

Nog för att jag är glömsk men det lilla minne jag har kvar säger mig att dom flesta svänger ner mot Beach Road vid rondellen.

Nja de som kommer på sekend road (är lite osäker på namnet med vägen ovanför beach road) har jag för mig kör mot Naklua i rondellen 

Link to comment
Dela på andra sajter

On Tuesday, March 19, 2019 at 22:47, skrev j43:

Du får byta baht buss vid rondellen.

Jo men går inte de upp till buss terminalen 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev clion:

Nja de som kommer på sekend road (är lite osäker på namnet med vägen ovanför beach road) har jag för mig kör mot Naklua i rondellen 

En del gör det men dom flesta svänger ner mot Beach Road, det är min erfarenhet i alla fall.

9 minuter sedan, skrev clion:

Jo men går inte de upp till buss terminalen 

Vill man till Naklua rekommenderar jag att man knallar in en bit på Naklua road och hoppar på en bathbuss där så slipper man hamna uppe vid bussterminalen.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...