Jump to content
IGNORERAD

Vardag i Bangkok


soiwalker

Recommended Posts

Hello boys & girls,

vardag aven i Bangkok, det regnar just nu och dagens hojdpunkt, dvs lunchen, ar ett minne blott. Tillbaka pa kontoret, mycket jobb som vantar innan kvallens hojdpunkt, en iskall Leo.

Dagens lunch intogs pa Central Ladprao

Centralplaza.jpg

Slog till pa stort idag och slog mig ner pa McDonalds for en bukfylla

Lunch.jpg

Personalen var pa gott humor och som vanligt fanns det mycket att vila blicken pa, dessvarre hann dom smita forbi innan bilden togs:-)

McDonalds.jpg

Efter intaget blev det en rundtur inne pa Central, den har sota flickan ville salja en bil till mig.

Cheva.jpg

Jag kopte mig en batteriladdare till min Canon Ixus 50, tappat bort den gamla. Imorgon hoppas jag darmed kunna bjuda pa lite battre kvalitet pa bilderna, min HTC mobil ar riktigt usel som kamera..

Soiwalker

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge man ser vad det är på bilderna spelar det inte så stor roll. Tycker det är skönt att folk vill dela med sig av sina upplevelser bara och försöker ge tillbaka så gott det går.

PS! Har en HTC TYTN II själv så jag vet hur kassa bilderna blir. Min är för övrigt inne på lagning hemma i Sverige as-we-speak. Den dog efter jag var i Singapore. Den tog med sig SIM-kortet samtidigt. DS!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik

de var bra bilder ju, väntar på fler, som du sa, att dom som smet förbi  :rolleyes3:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pontus,

bilderna ar tagna med en HTC touch P3450. Windows mobile 6.0, snudd pa omojligt att ta en skarp bild eftersom kameran ar extremt kanslig for rorelser.. Det blir battre framover!

Trevlig bild pa dig och frugan. Ser nastan ut som du lanat min brollopssvid, jag har den fortfarande i garderoben men har svart att hitta ngt passande tillfalle att anvanda den igen:-)

Soiwalker

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för dom trevliga orden.

Vi hyrde bara våra kläder då frugan är snålare änn mig och sa att vi inte kommer att använda dom fler gånger?! Kanske man ser någon annan farang på bild i samma svid uppe i Kaset Sombun området?! Dom sydde åtminstone upp kostymen efter mina mått.

Det är samma med min mobil vad gäller kameran. Annars är det en utmärkt telefon med allt man kan tänka sig. Gillar speciellt QWERTY tangentbordet.

Ixus 50 är en bra kamera, har avverkat en själv ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

I Bangkok verkar det regna för jämnan. Två bilder plåtade för 5 min sen bara 70 km norr om Bangkok, i Ayutthaya och där skiner solen  :)

I sannings namn ska erkännas att det har varit lite molningt i dag, men regnet lyser med sin frånvaro så att jag har fått återupptagit min arbetsuppgift som "bevattnare" ( Efter att skändligen misslyckats som "befruktare" är jag numera degraderad till "bevattnare")

Soiwalker, jag kan hålla med om att dagen luch kan vara en av  dagens höjdpunkter, men då får det nog vara något annat än Mc Donald  :confused:

Kalim

IMG_3795 [800x600].JPG

IMG_3795 [800x600].JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Och vart tog bilden vägen som visar att jag i alla fullgör min arbetsuppgift som "bevattnare".

Vi gör ett nytt försök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60
:thumbsup: Trevligt med dagsaktuella "ögonblicksbilder" som sätter igång den egna fantasin. :wai:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

  Hej kalim . Är det Residens kalim bay du har som avatar ?  Bodde där första resan till Thailand .

  Ruskigt fint där.

  Fina bilder på vardagslivet också .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Min bild är mycket riktigt Residence Kalim Bay. Jag bodde också där på min första resa och äger numera en lägenhet där. Kul att Du gillar anläggningen.

Vill Du ner igen så hör av Dig. Jag bor numera i Ayutthaya så min lägenhet på Kalim Bay står oftast tom och kan få hyras för mycket fördelaktigt pris !

Kalim

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det tackar man för, Kalim . Kommer dröja tills nästa år innan jag åker ner igen . Har spenderat 4 månader i

Los i år så nu blir det vardagsliv i sverige ett tag .

Hur gick det för anläggningen i tsunamin ? Tycker att jag har sett tv bilder när vågen slår in över rest. och

baren där. Och den lilla vaktkuren. stämmer det tror du ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Paw 76.

Anläggning tog en hel del stryk i tsunamin, dock inga döda eller skadade på anläggningen.

Filmen Du tänker på är mycket riktigt filmad på Kalim Bay ( finns två filmer). En av filmerna rullar fortfarande i en "jingel" på Discovery, såg den senast för ett par dagar sen.

Kalim

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalim

Jag jobbade på Kalimbay Gourmet (restaurangen bredvid  Residence) 2001 och 2002 vet du vad som hänt med den? Har inte varit där sen -03.

LingKhao

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest kalim

Hej Ling Khao.

Jobbade Du på Kalimbay Gourmet 2001- 2002 bör vi ha setts nån gång. Visserligen var jag ingen direkt stamgäst men eftersom jag känner både Larsa och Suwan ( jag tror att Daniel hade lagt av redan 2001) fick det bli några besök.

Lat var jag redan på den tiden så Du lär har fixat ett antal frukostar åt mig !

Trots att de gjorde ett försök att utöka kapaciteten genom att bygga in takterassen förde resturangen en allt mer tynande tillvara och upphörde som resturang efter sunamin. Köket blev totalt utbåst.

Lokalen byggdes om till tre lägenheter . men fick inga hyresgäster utan blev i stället först kontor till ett timesharingföretag. 

Hyresgäster har kommit och gått men sen mer än ett år tillbaka är det massage som gäller.

Synd att det inte funkade som resturang. Det det var bekvämt att få färdiglagad frukost uppburen till lägenheten och möjlighet till svensk mat på gångavstånd.

Kalim

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,

det regnar fortfarande i Bangkok men lyckligtvis kan man hålla sig inomhus även på fritiden. Efter att ha avslutat dagens arbetspass bar det av till Pantip Plaza. Barnen kommer på lördag och med tanke på att sönerna är 15 och 13 år så är det säkrast att det finns en riktig speldator på plats.

Vid 16.40 intar jag därför Pantip för att göra affärer.

IMG_1292.jpg

Mycket folk i vanlig ordning.

IMG_1298.jpg

Jag tog en välbehövlig paus på terassen och njöt av en öl och folklivet.

IMG_1295.jpg

Tog en sväng runt komplexet, vet inte riktigt vad som erbjöds på detta ställe men i Sverige hade man nog valt ett annat namn...

IMG_1296.jpg

Jag hittade till slut ett bra paket för att underhålla sönerna, dubbla processorer, 2 gig minne, värsta grafikkortet och 19 tums skärm.

svårt att avgöra om jag gjorde en bra affär eller inte men med tanke på hur glada dom var i butiken så kunde jag nog prutat lite till...

IMG_1299.jpg

Det var väl allt för idag. Hoppas ni har det bra hemma i Sverige, jag återkommer med fler vardagsögonblick..

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej soiwalker  , skönt att se att du drack en riktig god öl  :thumbsup:

Roligbild10.gif

                            Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...