Jump to content
IGNORERAD

Jag mår bra. Hur mår Du? Samt Allmän Amnestitråd.


Joints

Recommended Posts

Hej alla Forumister,

Idag har min puls gått ner till sina normala slöa takt. Jag andas också normalt och mitt vackra ansikte har återfått sitt normala rosaliknande skimmer istället för det rödsprängda och bistra uppsynen som präglat det under den senaste veckan som gått. Mitt vanliga skojfriska sinne har också återvänt vilket har inverkat lugnande på mina nerver som nu är under någorlunda kontroll.

Den thailändska krisen har också resulterat i att jag skrivit rekordmånga inlägg per dag och natt. Hur många vet jag inte exakt och inte heller håller jag koll på exakt vad jag har skrivit, eller rättar sagt, hur jag har skrivit det. Om jag farit för burdust fram emot mina meningsmotståndare och om någon tagit sig illa vid ber jag härmed om ursäkt. Själv så tror jag mig tåla hur mycket kritik som helst men även jag vet att vi alla är olika och det är lite knepigt att veta vad folk tål eller inte.

Jag är ju som det kanske märks ganska intresserad av thailändsk politik och har faktiskt haft svårt att sova under veckan som gått. Jag har med avundsjuka märkt att min frus sovit som en stock som vanligt. Ingen oro där inte.

Nu är ju sörjan i Thailand inte över ännu även om det kanske inte blir så dramtiskt på ett tag, förhoppningsvis. Men jag undrar om det finns fler som upplevt högre puls under den senaste tiden och som kanske också vill vara med i en allmän amnesti?

Joints  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    6

  • noBuzz

    4

  • swedenfarang

    2

  • Odin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag har läst en väldig massa inlägg den senaste veckan, har däremot inte skrivit så mycket, valde att ringa hem så ofta som möjligt istället.

Lämnade Thailand och min familj dagen innan oroligheterna började, förra Onsdagen.

Tackar för alla snabba uppdateringar om händelserna :wai: , de har dämpat den oro jag kände för de mina.

Den enda som irriterat mig senaste veckan, och som mer och mer framstår som ett TROLL, eller bara fruktansvärt korkad, är förstås Issan Lover...

Honom har jag inget till övers för och hoppas jag slipper träffa honom, någonsin.

Men till ALLA andra: Ett sort tack för givande inlägg, oavsett er ståndpunkt i debatten.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man vara krigsherre för att få vara med?

Eller kan även så lugna filbunkar som mig få vara med? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste man vara krigsherre för att få vara med?

Eller kan även så lugna filbunkar som mig få vara med? :)

Det är bättre att vara med än att vara utan för då vet man inte vad som kan hända. Lugna filbunkar har givetvis en speciell plats  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Aven jag okade min inlaggsfrekvens med flera hundra procent och kvaliteten sjonk sakerligen i motsvarande grad. En kombination av politisk turbulens och ledighet fran jobbet gjorde mig till varsta forumfreaket som skot pa hogt och lagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints

Tack för att du frågar.

Gläds med dig att du mår bra.

Är själv i en svacka. Har alltid undrat hur det är hos män. Män har ju inte hormonsvängningar som kvinnor. Ligger alltid deras humör på samma nivå?... Det har jag alltid undrat.

Glad att höra en man erkänna att hans puls går upp pga av det diskussioner här.

Det är kanske därför vi tjejer helst inte diskuterar politik. Det räcker med svacka här och där pga hormoner...  :bag:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints

Tack för att du frågar.

Gläds med dig att du mår bra.

Är själv i en svacka. Har alltid undrat hur det är hos män. Män har ju inte hormonsvängningar som kvinnor. Ligger alltid deras humör på samma nivå?... Det har jag alltid undrat.

Glad att höra en man erkänna att hans puls går upp pga av det diskussioner här.

Det är kanske därför vi tjejer helst inte diskuterar politik. Det räcker med svacka här och där pga hormoner...  :bag:

Mvh

Magrood

Tackar som frågar..måste säga att det får duga.vilket är bra.

Kan just inte komma på någonting som det går att klaga på.men

det går säkert över förr eller senare...hoppas på senare. ;)

Jo Magrood, vi gubbs har nog också våra mensdagar ibland..kanske

inte med lika cykler som ni kvinns..vi hoppar nog lite mer i humöret.  :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har alltid undrat hur det är hos män. Män har ju inte hormonsvängningar som kvinnor. Ligger alltid deras humör på samma nivå?... Det har jag alltid undrat.

Mvh

Magrood

Magrood pröva att bulta på toadörren när Svarten sitter där i godan ro och läser Teknikens Värld (eller vad nu han har för favoritfackliteratur) så skall du nog se på humörsvängningar  :mdr:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints..

``Själv så tror jag mig tåla hur mycket kritik som helst´´

Det där är väl en sanning med modifikation, du är ju reptilsnabb å hugger som en Gädda om du känner dej ofördelaktigt behandlad.

Nåväl du är inte sen att ursäkta dej när frågetecknen rätas ut heller...

Fan jag hade kunnat skriva samma sak till mej själv :suicide:

Givande läsning har det iaf. varit även för en novis på Thaipolitik som jag

Tack

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått tillbaka frun efter sitt fyradagars byabesök, så nu blir det att balansera upp välmåendet med "inlägg" av en annan karaktär.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints..

``Själv så tror jag mig tåla hur mycket kritik som helst´´

Det där är väl en sanning med modifikation, du är ju reptilsnabb å hugger som en Gädda om du känner dej ofördelaktigt behandlad.

Nåväl du är inte sen att ursäkta dej när frågetecknen rätas ut heller...

Vad jag menar är att jag inte tar det personligt. Att bli motsagd är bara bra för debatten. Skulle ju vara väldigt tråkigt utan. Vad du menar med ofördelaktigt behandlad förstår jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag menar är att jag inte tar det personligt. Att bli motsagd är bara bra för debatten. Skulle ju vara väldigt tråkigt utan. Vad du menar med ofördelaktigt behandlad förstår jag inte.

Den korrekta ordföljden var

``om du känner dej ofördelaktigt behandlad.´´

(kan man citera sej själv?)

Jag omformulerar mej, om du känner dej eller din åsikt misstrodd eller påhoppad så låter reaktionen inte vänta på sej.

Det är ingen negativ egenskap iaf. i mina ögon, tvärt om det visar att man är i besittning av en ryggrad och vågar argumentera för sin sak

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Har också skrivit mer än någonsin och själv gett och fått kritik, men sover bra om natten.

Och att ha blivit utsedd till Troll i mödan att stå upp för dom fattiga tyder ju på att man har legat i.

Politiken på forumet är ju precis som i samhället en sak som det alltid finns åsikter om.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Avböjer vänligen men bestämt denna så kallade amnesti då jag själv alltid uppträder på ett belevat och korrekt sätt men oftast blir väldigt njuggt behandlad. Blev dessutom kallad oförmögen av trådskaparen trots att jag är mycket välbeställd.

[move]

Långsinte Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints

Tack för att du frågar.

Gläds med dig att du mår bra.

Är själv i en svacka. Har alltid undrat hur det är hos män. Män har ju inte hormonsvängningar som kvinnor. Ligger alltid deras humör på samma nivå?... Det har jag alltid undrat.

Glad att höra en man erkänna att hans puls går upp pga av det diskussioner här.

Det är kanske därför vi tjejer helst inte diskuterar politik. Det räcker med svacka här och där pga hormoner...  :bag:

Mvh

Magrood

Att vara i en svacka är inte det sämsta, då vet man ju vad man har att jämföra med.

När det gäller humörsvängningar hos kvinnor och män så tar de sig kanske olika uttryck. Mer vanligt att män som tappar humöret slår till en annan man på käften osv. Men sådana är vi ju inte här på mpr  :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har fått tillbaka frun efter sitt fyradagars byabesök, så nu blir det att balansera upp välmåendet med "inlägg" av en annan karaktär.

"inlägg" eller "instick" hade nog nypubertale bananen undrat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, tack mår utmärkt! Lite för lite sömn kanske den senaste veckan och att mina tankar har vandrat till Thailand när jag egentligen skulle tänka på Kinas mötesindustri här på konferensen i Shanghai.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den korrekta ordföljden var

``om du känner dej ofördelaktigt behandlad.´´

(kan man citera sej själv?)

Jag omformulerar mej, om du känner dej eller din åsikt misstrodd eller påhoppad så låter reaktionen inte vänta på sej.

Det är ingen negativ egenskap iaf. i mina ögon, tvärt om det visar att man är i besittning av en ryggrad och vågar argumentera för sin sak

Nu håller jag med om din observation. Tycker om att argumentera  :mdr: .

Och kan väl som nu i ett svagt ögonblick erkänna att jag ibland argumentera mest för skojs skull. Men bara ibland, kom ihåg det  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

"inlägg" eller "instick" hade nog nypubertale bananen undrat.

Kan ju vara inlägg av silikon som menas om det är frugans humör som ska balanseras upp.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"inlägg" eller "instick" hade nog nypubertale bananen undrat.

Bäste Herr Inge Bus, blanda inte in mig i din underlivskomik.

[move]

Avhållsamme Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mar bra och madde val ratt bra hela tiden aven om det givetvis kunde gatt mycket varre an det gick. 13-15 var jag inte sarskilt aktiv pa forumet da Songkran trots allt ar den viktigaste hogtiden pa aret och vi dessutom inte varit hemma pa ett tag.

Jag tycker det varit kul att slaktingar och grannar helt plotsligt pratar mycket mer politik an nagonsin tidigare sa i forlangningen kanske nagot gott kommer ut av oroligheterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...