Jump to content
IGNORERAD

Jag mår bra. Hur mår Du? Samt Allmän Amnestitråd.


Joints

Recommended Posts

Även undertecknad  har ju hunnit producera en del inlägg under senaste dagarna. För min del har det ju varit lite speciellt eftersom jag, i strid med både jante och generella sociala regler, både har hunnit sticka ut hakan och skällt på en del trots att jag är "ny i gänget". En del vill jag därför be om ursäkt medan jag fortfarande till 100% står för allt jag har sagt till någon annan. Tycker dock att klimatet för diskussion verkar mycket bättre på detta forum än det jag tidigare varit aktiv i där majoriteten, trots år av medlemskap, fortfarande ignoreras av den "inre kretsen" som består av ca. 10 personer. Ett diskussionsforum utan passionerade argumentationer känns för min del helt ointressant och det kan man ju inte påstå ha saknats här under den sensate veckan.  :he:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    6

  • noBuzz

    4

  • swedenfarang

    2

  • Odin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Även undertecknad  har ju hunnit producera en del inlägg under senaste dagarna. För min del har det ju varit lite speciellt eftersom jag, i strid med både jante och generella sociala regler, både har hunnit sticka ut hakan och skällt på en del trots att jag är "ny i gänget". En del vill jag därför be om ursäkt medan jag fortfarande till 100% står för allt jag har sagt till någon annan. Tycker dock att klimatet för diskussion verkar mycket bättre på detta forum än det jag tidigare varit aktiv i där majoriteten, trots år av medlemskap, fortfarande ignoreras av den "inre kretsen" som består av ca. 10 personer. Ett diskussionsforum utan passionerade argumentationer känns för min del helt ointressant och det kan man ju inte påstå ha saknats här under den sensate veckan.  :he:

Nu blir man nyfiken. Vilket forum kan det vara?

Jag är inte så ofta inne på andra thaiforum men gjorde en snabbkoll under helgen och hittade inte något intressant någonstans. Mest är det semesterfirare som undrar om solstolar och var man köper billiga badbyxor osv. Inget fel i det men inget som intresserar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu blir man nyfiken. Vilket forum kan det vara?

Det ar nog inte det forumet jag var med pa tidigare for dar finns det nog inte 10 medlemmar kvar langre  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu blir man nyfiken. Vilket forum kan det vara?

Jag är inte så ofta inne på andra thaiforum men gjorde en snabbkoll under helgen och hittade inte något intressant någonstans. Mest är det semesterfirare som undrar om solstolar och var man köper billiga badbyxor osv. Inget fel i det men inget som intresserar mig.

Jag vill inte nämna något specifikt forum vid namn. Det är bättre att folk får göra sina egna bedömningar angående vilket som är bra eller inte. Jag tycker dock att det har blivit en markant skillnad på antalet inlägg på forumet i fråga, så jag tror inte jag är ensam om min åsikt.

Quote

Det ar nog inte det forumet jag var med pa tidigare for dar finns det nog inte 10 medlemmar kvar langre  ;)

Haha...ja, jag kanske överdrev när jag bedömde dem till 10 aktiva. Var dock tidigare ett ganska aktivt forum.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Låter utan tvekan som SS. Dock var det riktigt bra förut. Men just nu är MPR outstanding.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvivel har antalet inlägg ökat de senaste två veckorna. Dessutom är det för det mesta inlägg med någon substans. Det är mycket bra för forumet.

En massa inlägg med bara gula gubbar i betackar vi oss dock för... nog sagt om det!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack bara bra här i Lamai! I dag är jag nykter. I morgon full. Det känns bra. Det är så det ska va. Dag efter

dag. Fick en liten svacka då den lärde Broder Tok Tok lät meddela att man ej blir yngre med åren. Löste det

genom att intaga ett extra stort antal groggar med lika delar Sangsum som chokladmjölk och vips så var

den så ständigt återkommande insikten ur världen. Jobbar på att inte bara ögna igenom alla fina foton i "Very

Thai" med under rubriken Everyday Popular Culture som jag fann på Jatujak för ett par veckor sedan, utan

även faktiskt läsa den. Men jag är i gott sällskap. De damer som då och då kommer på besök är likadana. En

tappade t o m fullständigt koncentrationen på den såpopera som hon absolut skulle se. Beträffande de

oroligheter som sker i landet och som jag har genant dålig koll på så hoppas jag oavsett vilka tröjor de

inblandade nu råkar ha att de skärper till sig lite. Planerar nämligen att uppsöka soi Cowboy på måndag ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man tittar på forumstatistiken så steg antalet dagsinlägg rejält under krisen vilket väl är förståeligt eftersom vi är många här som ser landet som ett första eller andra hemland.

Peaken kom den 13 april... sen gick luften ur skribenterna.

statmpr.jpg

Och själv känner jag mig ungefär som vanligt med tanke på frågan i trådrubriken.

Tycker det är kul med så många forumdiskussioner om thailändsk politik. Dom är bra mycket intressantare läsning än prostitutionsdebattrådar i alla fall.

Motorn i ämnet politik måste man väl anse vara IsanLover med sina bestämda åsikter och MaiChai med sina utmärkta och färska nyhetsrapporter. Sedan finns det ju ett antal till som ser till att leverera mängder av åsikter, länkar mm. Som sagt var... kul, och tack för all intressant debattläsning!  :great:  

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik intressant? Tja, vad säger man. Gäsp, gäsp. Och om man inte bor i landet i fråga, gäsp, Zzzzzz...De intresserade måste väl ha massor av tid men brist på trevligare sysselsättning.

Hur jag mår? Jodå ganska bra. Pulsen har vilat den senaste tiden.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...