Jump to content
IGNORERAD

Turist visa HJÄLP!


elisabeth_9

Recommended Posts

elisabeth_9

Jag hade tänkt åka till Thailand i början av november och skaffa ett 60+60 dagars visa. Är det svårt att få det visumet om jag bara ska turista?

Man ska sedan kunna söka 30 dagar mot en kostnad av 1900bt, är det svårt att få det?

Kan jag söka visumet nu och få det utfärdat precis innan jag ska åka? Eftersom visumet bara gäller 180 dagar från det att det utfärdas av ambassaden. Måste man ha en bokad resa hem innan man ansöker om visumet ett räcker det med en dit? För om man inte får visumet har man ju bokat en resa för för många dagar.

Tacksam för all hjälp jag kan få !

/Elisabeth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Soppköket

Jag ska försöka svara på dina frågor.

1. Nej det brukar inte vara svårt att få 60+60 dagar utfärdat i Sverige

2. Jag kan bara uttala mig om Samui imigration och där har jag aldrig haft problem med förlängning

3. Nej du kan inte ansöka nu för att kunna få det utfärdat senare

4. Ambassaden/konsulatet vill ha din bokningsbekräftelse insänd med din ansökan

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Svarar ungefär som föregående men enligt mina erfarenheter.

1. Visum 60 + 60 är lätt att få.

2. På Phuket är det lätt att förlänga, dom har folk som hjälper till på plats.

3. Ansök närmare din avresa så riskerar du inte att det går ut.

4. Enl. ambassaden så behövs ingen returbiljett för att dom skall utfärda visum. Det kan däremot bli problem när du kommer till pass kontrollen i Thailand.

Förmodligen blir det inga problem där heller men dom kan alltid neka inträde i landet även om du har ett giltigt visum. ( jag har dom senaste 3 åren åkt Thai - Swe - Thai och då endast haft biljett ner till Thailand ). Det har gått bra.

Mvh. Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Soppköket

Hej

Angående om ambassaden kräver returbiljett kan jag inte uttala mig om. Däremot vet jag en del som jag känner fått problem vid incheckningen och blivit nekade på Kastrup när dom bara haft enkel biljett. Detta har löst sig genom att dom fått köpa en biljett ut ur Thailand annars ingen påstigning. En kompis som hade sin laptop med sig bokade en billig biljett med Airasia som han sedan visade upp.

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...