Jump to content
Chomphoo

Ica Mastercard VÄGRAR ge cash! Vanligt?

Recommended Posts

Chomphoo

Tjenare.

Har nu fått Nog av ICA och Mastercard. Samma skit varje jävla år. Pengarna finns, regionspärr Öppen men ÄNDÅ.......Inga pengar! Då kan ju ica skryta med sina gratis utlandsuttag hur mycket dom vill men kortet funkar ju fan inte i någon atm. Förra året samma, helt plötsligt funkar det dock ibland. Fler med samma erfarenhet?

Bara att hoppa över till sitt Visa kort varje gång.

Mvh Chomphoo

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
5 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Tjenare.

Har nu fått Nog av ICA och Mastercard. Samma skit varje jävla år. Pengarna finns, regionspärr Öppen men ÄNDÅ.......Inga pengar! Då kan ju ica skryta med sina gratis utlandsuttag hur mycket dom vill men kortet funkar ju fan inte i någon atm. Förra året samma, helt plötsligt funkar det dock ibland. Fler med samma erfarenhet?

Mvh Chomphoo

Jag har samma upplevelsen de senaste åren. Jag har haft problem att få pengar på det både i Sverige, Spanien och Thailand. Numera använder jag det nästa bara på ICA.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mr Ning Ning

Har aldrig hänt mig.

Hade ICA + 2 kort till med Mastercard senast jag var i Thailand 2016.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Alarik

Aldrig hänt mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Ken

Man får inte komma över gränsen på 5000SEK per uttag för då funkar det inte med ICA kortet i ATMs.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
KaiserBlood

Prova att lämna in det på ett växlingskontor, då ska det inte vara några problem.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa

Lika illa här, fungerar ibland, enda anledning att behålla  kontot är att när det funkar som kontokort är det billigast att shoppa med det,, men det gäller att ha nödvaluta med sig för att vara säker, inge kul att stå med en full vagn och inte få accept på korthelvetet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
biker

Aldrig hänt mig

nvh

biker

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC

Hade ICA förrut.

Tur att jag hade två andra kontokort som jag kunde använda plus ett Suzuki kreditkort.

Kontaktade ICA då de bara struntade i att hjälpa mig. Fick massor med dåliga förklaringar att jag måste ha gjort fel osv osv 

Nu handlar jag inte ens på ICA.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish

Numera max 16 bahtlökar för 5000 sek. Men kanske inte det som är problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
wavis

Lånade ut mitt till en kompis när jag var nere . Han tog ut 20 000 battingar på det . När jag försökte några veckor senare så hur jag än försökte så kunde jag bara ta ut 10 000. Har kanske nu när jag tänker efter vilken Atm man väljer . ja ja ska ändå avsluta det så bryr mig inte. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Ken
1 timme sedan, skrev wavis:

Lånade ut mitt till en kompis när jag var nere . Han tog ut 20 000 battingar på det . När jag försökte några veckor senare så hur jag än försökte så kunde jag bara ta ut 10 000. Har kanske nu när jag tänker efter vilken Atm man väljer . ja ja ska ändå avsluta det så bryr mig inte. 

Det funkar att ta ut 2x10.000B.....alltså i 2 separata uttag.

Alla uttag måste alltid hålla sig under 5000sek på ICA Banken.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
wavis
37 minuter sedan, skrev Ken:

Det funkar att ta ut 2x10.000B.....alltså i 2 separata uttag.

Alla uttag måste alltid hålla sig under 5000sek på ICA Banken.

Förstått det ,, Men fattar inte hur kompisen kunde ta ut 20.000 battingar på kortet , O ja bara ett uttag

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Baa
3 hours ago, wavis said:

Förstått det ,, Men fattar inte hur kompisen kunde ta ut 20.000 battingar på kortet , O ja bara ett uttag

Fråga honom vilken bank, AE ON har släppt ifrån sig mer än 10 000 på ICA kortet 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
clion
12 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Tjenare.

Mvh Chomphoo

Jag har ica Mastercard  och har alldrig haft  bekymmer tur du har ett kort till 

DS har du öppnat det för köp.i Asien  med rätt datum

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy