Jump to content
IGNORERAD

Ica Mastercard VÄGRAR ge cash! Vanligt?


Chomphoo

Recommended Posts

Tjenare.

Har nu fått Nog av ICA och Mastercard. Samma skit varje jävla år. Pengarna finns, regionspärr Öppen men ÄNDÅ.......Inga pengar! Då kan ju ica skryta med sina gratis utlandsuttag hur mycket dom vill men kortet funkar ju fan inte i någon atm. Förra året samma, helt plötsligt funkar det dock ibland. Fler med samma erfarenhet?

 

Bara att hoppa över till sitt Visa kort varje gång.

 

Mvh Chomphoo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chomphoo

    4

  • frogfish

    3

  • biker

    2

  • wavis

    2

Mest aktiva i denna tråd

5 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Tjenare.

Har nu fått Nog av ICA och Mastercard. Samma skit varje jävla år. Pengarna finns, regionspärr Öppen men ÄNDÅ.......Inga pengar! Då kan ju ica skryta med sina gratis utlandsuttag hur mycket dom vill men kortet funkar ju fan inte i någon atm. Förra året samma, helt plötsligt funkar det dock ibland. Fler med samma erfarenhet?

 

Bara att hoppa över till sitt Visa kort varje gång.

 

Mvh Chomphoo

Jag har samma upplevelsen de senaste åren. Jag har haft problem att få pengar på det både i Sverige, Spanien och Thailand. Numera använder jag det nästa bara på ICA.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Har aldrig hänt mig.

Hade ICA + 2 kort till med Mastercard senast jag var i Thailand 2016.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får inte komma över gränsen på 5000SEK per uttag för då funkar det inte med ICA kortet i ATMs.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Prova att lämna in det på ett växlingskontor, då ska det inte vara några problem.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika illa här, fungerar ibland, enda anledning att behålla  kontot är att när det funkar som kontokort är det billigast att shoppa med det,, men det gäller att ha nödvaluta med sig för att vara säker, inge kul att stå med en full vagn och inte få accept på korthelvetet.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ICA förrut.

Tur att jag hade två andra kontokort som jag kunde använda plus ett Suzuki kreditkort.

Kontaktade ICA då de bara struntade i att hjälpa mig. Fick massor med dåliga förklaringar att jag måste ha gjort fel osv osv 

Nu handlar jag inte ens på ICA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera max 16 bahtlökar för 5000 sek. Men kanske inte det som är problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånade ut mitt till en kompis när jag var nere . Han tog ut 20 000 battingar på det . När jag försökte några veckor senare så hur jag än försökte så kunde jag bara ta ut 10 000. Har kanske nu när jag tänker efter vilken Atm man väljer . ja ja ska ändå avsluta det så bryr mig inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wavis:

Lånade ut mitt till en kompis när jag var nere . Han tog ut 20 000 battingar på det . När jag försökte några veckor senare så hur jag än försökte så kunde jag bara ta ut 10 000. Har kanske nu när jag tänker efter vilken Atm man väljer . ja ja ska ändå avsluta det så bryr mig inte. 

Det funkar att ta ut 2x10.000B.....alltså i 2 separata uttag.

Alla uttag måste alltid hålla sig under 5000sek på ICA Banken.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Ken:

Det funkar att ta ut 2x10.000B.....alltså i 2 separata uttag.

Alla uttag måste alltid hålla sig under 5000sek på ICA Banken.

Förstått det ,, Men fattar inte hur kompisen kunde ta ut 20.000 battingar på kortet , O ja bara ett uttag

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, wavis said:

Förstått det ,, Men fattar inte hur kompisen kunde ta ut 20.000 battingar på kortet , O ja bara ett uttag

Fråga honom vilken bank, AE ON har släppt ifrån sig mer än 10 000 på ICA kortet 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Tjenare.

Har nu fått Nog av ICA och Mastercard. Samma skit varje jävla år. Pengarna finns, regionspärr Öppen men ÄNDÅ.......Inga pengar! Då kan ju ica skryta med sina gratis utlandsuttag hur mycket dom vill men kortet funkar ju fan inte i någon atm. Förra året samma, helt plötsligt funkar det dock ibland. Fler med samma erfarenhet?

 

Bara att hoppa över till sitt Visa kort varje gång.

 

Mvh Chomphoo

Jag har ica Mastercard  och har alldrig haft  bekymmer tur du har ett kort till 

DS har du öppnat det för köp.i Asien  med rätt datum

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev clion:

Jag har ica Mastercard  och har alldrig haft  bekymmer tur du har ett kort till 

DS har du öppnat det för köp.i Asien  med rätt datum

 

18 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Pengarna finns, regionspärr Öppen men ÄNDÅ.......Inga pengar!

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag själv har fått medelande att man ska uppdatera sina uppgifter pga tex pengar tvätt etc etc,om man inte gör det så spärras kortet.Kanske felar där,provar mitt kort senare i veckan.Bara en liten notis Bangkok Bank tar inte Mastercard..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kör med Swedbank för de gillar svarta pengar 😏

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om detta varit uppe än, men du får max ta ut 15000 sek på en 4-dagarsperiod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har försökt nyttja ICAs bankkort (Mastercard) på Samui.

Varit NOGA med att öppna det för Asien men tro inte att det fungerat något år.

Däremot blev det skimmat i Kalmar ( betalde via datorn till en skola) och då gick det väldigt bra att göra 2 uttag på Malta på 5 000 svkr.

Fick visserligen pengarna tillbaka men undrar hur det står till med den s.k. kortsäkerheten.

Cash is king och så lär det alltid förbli.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Kör med Swedbank för de gillar svarta pengar 😏

Ja, de är värre än Al Capone till att tvätta pengar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-18 at 14:41, skrev L200:

Jag själv har fått medelande att man ska uppdatera sina uppgifter pga tex pengar tvätt etc etc,om man inte gör det så spärras kortet.Kanske felar där,provar mitt kort senare i veckan.Bara en liten notis Bangkok Bank tar inte Mastercard..

 

Varför har dom då märket för mastercard på atm'en ??? Men ändå, testade med alla automater och banker jag hitta. Nix. Inga pengar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-18 at 18:41, skrev frogfish:

Vet inte om detta varit uppe än, men du får max ta ut 15000 sek på en 4-dagarsperiod.

Inte tagit ut något alls då kortet bara används i Thailand men här får jag ju inget ändå ut av kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick svar från ICA. Beloppsgräns 5000kr/uttag. Då är det bara att klippa kortet! Löjlig gräns! Med en kronkurs som liknar elefantskit så är 5000kr för lågt!

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Fick svar från ICA. Beloppsgräns 5000kr/uttag. Då är det bara att klippa kortet! Löjlig gräns! Med en kronkurs som liknar elefantskit så är 5000kr för lågt!

Då fick du svaret som 3 personer redan gett dig i den här tråden.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...