Jump to content

Greta Thunberg

Bananen

Recommended Posts

Kenneth4618

Fantastisk rolig tråd.  Kul att driva med alla som på fullt allvar verkar dyrkar lilla Greta (klimatexperten) 

• Ge karma 2
  • Gilla 1

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• spooncreek

242

• Soengsang

187

• Fritz

129

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har berättat här, men inte för min sambo som jag har levt ett år med och friat till. Det blir spännande när äktenskapsförorden kommer upp och hon inser att jag har en gnutta bättre ställt än vad hon t

Jag blir spyfärdig bara jag hör eller ser detta lilla bortskämda flickebarn...

Man kan diskutera om det är lämpligt eller om ett barn klarar av det ansvar som läggs på hennes axlar genom den medieexponering som läggs på henne. Man kan också diskutera hur vuxna går till personang

Posted Images

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev Fritz:

MPR är lite speciellt vettu. Här är det inte den riktiga sanningen som är det viktiga utan det som man vill ska vara sanning som är sant, hängde du med? Sen det där med karman är en sak för sig som inte jag riktigt begriper mig på men det finns tydligen både hämdkarman och bumerangkarman att ta till när man blir sur och vrång på nån. ;)

Du är klurig du pastorn.  Vilken grupp tillhör dina? 

• Ge karma 2
  • Haha 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

HuaHindinnge
11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sökt lite på bilden, hittar inget som direkt bevisar att den kommer från någon 4/20 festival?

Och inte heller ifrån något annat evenemang. Men mest troligt är väl 4/20 ändå?

https://www.google.com/search?q=4/20+festival+london&source=lmns&bih=560&biw=360&client=ms-android-samsung&prmd=imnv&hl=sv&ved=2ahUKEwiTjoHKvebhAhXLtSoKHe75DQYQ_AUoAHoECAAQAw

Soengsang
1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

Men inget från att det skulle vara från 4/20 som påstås?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Krille
8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Så du menar att det är bara dina som är äkta :rotfl:

Jag tror nog att du behöver gå en grundkurs i detta extremt svåra ämne 😉 

1. Om någon (dessutom gång på gång) lägger in helt påhittade och felaktiga "nyheter" är det inte så konstigt om andra använder just "snurrigt" för att visa att det är påhittat och felaktigt.  Jag antar att det är tanken med just den smileyn?

2. Att använda "snurrigt" som "hämdkarma" på alla inlägg som visar att man faktiskt har fel eller helt enkelt ge det till inlägg av någon man inte "tycker om" kan verka lite "barnsligt".  Jag tror inte att det är syftet med den smileyn men det är ju helt möjligt att jag trots min präktighet har helt fel 🙂

/Krille

• Ge karma 6
  • Snurrigt 1
  • Tråkigt 1
1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Mamma har pengar. 

Inte bara mamma som har pengar det är stora organisationer som stor bakom jippot.

En av de är ONE FUNDATION, och promotor heter Luisa Neubauer från Tyskland, hon finns alltid i bakgrunden.

Vem som finansierar jippot vill jag inte skriva då kommer miljömuppar säga till mig att jag ska kolla om jorden är plat. 

Hella jippot startade i samband då mamma släppte ut sin bok. 

Edited by JJC
HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men inget från att det skulle vara från 4/20 som påstås?

Nu får du googla på vilka evenemang som var där bilden togs så kan vi leka detektiv och med hjälp av logiska antagelser avgöra från vilket evenemang bilden kommer ifrån. 

• Ge karma 1
  • Haha 1
HuaHindinnge
17 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Fantastisk rolig tråd.  Kul att driva med alla som på fullt allvar verkar dyrkar lilla Greta (klimatexperten) 

Dom som dyrkar Greta verkar inte skriva på MPR just nu.

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev JJC:

Inte bara mamma som har pengar det är stora organisationer som stor bakom jippot.

En av de är ONE FUNDATION, och promotor heter Luisa Neubauer från Tyskland, hon finns alltid i bakgrunden.

Vem som finansierar jippot vill jag inte skriva då kommer miljömuppar säga till mig att jag ska kolla om jorden är plat. 

Ja den enda sanningen sitter Krille på. Alla andra har fel 😉

• Ge karma 1

HuaHindinnge
16 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ingen bluff? 

Kan du bevisa det? Kan någon bevisa det?

Det jag tycker man ska lägga krut på är rent generellt miljötänk.

Förpestande plast och övrigt skräp i haven till exempel, måste minska. Giftiga utsläpp måste minska. Und so weiter... 

Co2-bluffen är något helt annat. 

Jag kan inte bevisa att Co2-bluffen är en bluff. 

Krille
9 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja den enda sanningen sitter Krille på. Alla andra har fel 😉

Har inte varit aktiv på forumet på länge och hade glömt att man inte fick ifrågasätta vissa medlemmars inlägg även om de bevisligen är helt felaktiga. 🙂 Visa gärna på någon felaktighet jag skrivit men jag antar att jag bara kommer att få en viss smiley som svar. 😉

/Krille

Edited by Krille
  • Ge karma 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 5
HuaHindinnge

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-5639101/amp/Cannabis-users-warned-police-not-light-drugs-rally-Londons-Hyde-Park.html

"Cannabis fans smoke drugs happily in full view of police as 15,000 descend on London's Hyde Park for annual '420' marijuana rally"

Detta vet vi om 420. Undrar om de var skötsamma och inte skräpade ner Hyde Park 🤔

• Ge karma 2
33 minuter sedan, skrev audirs2:

Fick hon ta hit alla afghaner så skulle hon göra det på ett nafs!:lipa:

Stopp och belägg! Afghaner är Fetemehs (stavning?) bord och miljön är Gretas. Var och en fantastiskt god på sitt sätt :-) 

• Haha 1
HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev JJC:

Du kan läsa detta artikel i hemlighet. Tala inte om för någon vad du läste annars kommer de att tvinga dig att erkänna att jorden är plat

http://www.klimatupplysningen.se/2015/08/14/klimatforandringarna-bluffen-som-kostar-35-000-000-000-kronor-om-dagen/

Nja, du lägger in så många fake news och konspirationer. Förresten så är jorden faktiskt platt och inte som du felaktigt försöker förmedla att jorden är plat. 

Edited by HuaHindinnge
Jive
15 minuter sedan, skrev Mankan:

Hon strejkar väl för "rätt" politisk agenda därför är det ok. Hade något barn strejkat på samma sätt för minskad asylinvandring eller slopad flygskatt eller andra mindre "behjärtansvärda" frågor hade det nog snarare blivit rättsliga följder. 

Du är modig du, Mankan. Du skriver som jag tänker.

• Ge karma 3

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Soengsang
1 minut sedan, skrev FF:

Vad ska man säga om fenomenet Greta, min tro är att man hela tiden vill säga att klimatet är det största hotet.

Sen att Trump säger att all imigration är det. Våra så kallade journalister använder alla tricks för att se det verkliga hot mot västvärlden.

Min åsikt är att Greta är en stor bluff, som våran media har skapat för att inte vi se vad som är det verkliga problemet för västvärlden.

FF

Du har helt rätt, allt skapat av media....i den demokratur som vi nu mera tillhör.

Anskrämligt att använda sig av denna tös!

• Ge karma 5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

28 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Nja, du lägger in så många fake news och konspirationer. Förresten så är jorden faktiskt platt och inte som du felaktigt försöker förmedla att jorden är plat. 

Vet det, det gäller batterier och elbilar.

Det är enormt svårt att hitta verkligen miljövänliga lösningar för produktion i alla led

Jag ser inte framtid i det, ser det som ett stor bluff precis som tidigare oljebolagen stred för att göra allt för att ta bort allt som minskade oljeanvändning

så vill man idag tvinga alla till batterier.

Det finns enorma pengar bakom batterier att tjäna inte miljövinster. Vi har provat på jobbet två olika system med batterier. 

Tyvärr är det så att metaller som behövs till batterier kommer inte att räcka om man inte hittar annat sort batterier med mindre metaller mera miljövänliga,, att ström som kommer att behövas till att ladda batterier räcker inte heller.

Tänk dig vad händer kl 17 -18 när alla kommer hem och vill ladda sina elbilar? 

Alla som gnäller om klimatet, barnarbetet, slaveri ändå använder sina elbilar, iPhones, sina iPads och allt annat som just innehåller blodsmetaler.

Tänk bara på hur mycket energi förbrukar du genom en enkelt sökning på Google. Ingen talar om att det är tera wat med energi.

Facebook serverhall i Sverige förbrukar lika mycket energi som hela Västerås inklusive all industrier där.

Jag ser inte elbilar som en lösning.

Vätgas är framtiden. Tyvärr går det inte mycket pengar att tjäna på det för det finns i oändliga mängder och kommer aldrig att ta slut och tekniker att utvinna den förbättras.

Det är förfarande dyrt teknik men det är att bra sätt att lagra solenergi.

Jag bryr mig absolut inte om folk tycker att artiklar är Fake. Det är bara så att de passar inte i den rådande PK lägget.

Det är faktisk förfarande fritt i Sverige att ha åsikter även om det finns krafter som vill begränsa det. 

Facebook ( har ingen ) censureras redan, mera censur är på gång via EU.

Om mina barn eller barnbarn kommer att fråga mig vad jag gjorde för att förhindra detta utveckling så kan jag 

med rent samvetet svara att jag kämpade emot. till skillnad från visa muppar svara att de gjorde allt för att vara PK.

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev JJC:

Vet det, det gäller batterier och elbilar.

Det är enormt svårt att hitta verkligen miljövänliga lösningar för produktion i alla led

Jag ser inte framtid i det, ser det som ett stor bluff precis som tidigare oljebolagen stred för att göra allt för att ta bort allt som minskade oljeanvändning

så vill man idag tvinga alla till batterier.

Det finns enorma pengar bakom batterier att tjäna inte miljövinster. Vi har provat på jobbet två olika system med batterier. 

Tyvärr är det så att metaller som behövs till batterier kommer inte att räcka om man inte hittar annat sort batterier med mindre metaller mera miljövänliga,, att ström som kommer att behövas till att ladda batterier räcker inte heller.

Tänk dig vad händer kl 17 -18 när alla kommer hem och vill ladda sina elbilar? 

Alla som gnäller om klimatet, barnarbetet, slaveri ändå använder sina elbilar, iPhones, sina iPads och allt annat som just innehåller blodsmetaler.

Tänk bara på hur mycket energi förbrukar du genom en enkelt sökning på Google. Ingen talar om att det är tera wat med energi.

Facebook serverhall i Sverige förbrukar lika mycket energi som hela Västerås inklusive all industrier där.

Jag ser inte elbilar som en lösning.

Vätgas är framtiden. Tyvärr går det inte mycket pengar att tjäna på det för det finns i oändliga mängder och kommer aldrig att ta slut och tekniker att utvinna den förbättras.

Det är förfarande dyrt teknik men det är att bra sätt att lagra solenergi.

Jag bryr mig absolut inte om folk tycker att artiklar är Fake. Det är bara så att de passar inte i den rådande PK lägget.

Det är faktisk förfarande fritt i Sverige att ha åsikter även om det finns krafter som vill begränsa det. 

Facebook ( har ingen ) censureras redan, mera censur är på gång via EU.

Om mina barn eller barnbarn kommer att fråga mig vad jag gjorde för att förhindra detta utveckling så kan jag 

med rent samvetet svara att jag kämpade emot. till skillnad från visa muppar svara att de gjorde allt för att vara PK.

Om mina barn eller barnbarn kommer att fråga mig vad jag gjorde för att förhindra utveckling med fake news så kan jag med rent samvetet svara att jag kämpade emot.

Klimat grejen är riktig och sann. För att klara den på riktigt skulle all befolkning leva på helt annat sätt och vi skulle behöva bli färre.

Men så vill jag inte leva. Och jag tycker inte heller om radikal och plakat politik.

Jag vill resa med flyg. Jag vill äta kött, kommer aldrig att hända att jag blir vegan. Jag vill köpa nya saker istället för begagnade. Så jag är igen bra "förebild" för klimatet och sådan kommer det att förbli. 

Visst går det att ha åsikter om allt möjligt, men det går inte att diskutera med fake news och konspirationsteorier. 

Om tillräckligt många börja tycka att fake news är sant så blir det sanningen för dom.

Jag har faktiskt varit på månen som förste Svensk och jag såg att jorden är platt.

• Ge karma 3