Jump to content
Bananen

Greta Thunberg

Recommended Posts

Tommy

Undrar om Greta och hennes gelikar vet vilken gas som har störst påverkan på växthuseffekten...

h2o.jpg.7f5c4c10b5602829a44322632735d134.jpg

VATTENÅNGA!!!

Står för upp till 70% av växthuseffekten!

Så stäng av vattnet snabbt! Behöver vattnet ens koka, snabbkaffe smakar lika bra eller bättre med lite kallare vatten, ca 85 grader är bäst!

Varmkorv skall aldrig kokas, värm den upp till 80 grader och håll tempen där i några minuter, så blir korven perfekt!

Jag bävar inför den dagen vätgas blir ett vanligt bränsle, kommentarer som "miljövännerna" kräker ur sej som  "vätgasdrift är framtiden", får mej att tvivla på människors intelligens, avgaserna påstås bestå av endast vaddå? VATTENÅNGA!!!

MVH

PS, jag raljerar, men bara lite, det går att se på problem från olika vinklar.

• Ge karma 6

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Wangthong
6 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Jag har inget emot utveckling och jag försöker hänga med så gott jag kan.

Och jag gör vad jag kan för vår miljö/klimat med sopsortering/återvinning.

Har ju jobbat en del inom den industrin.

Vad som däremot oroar mig är det ökande hat man ser i samhället.

Det tror jag kan bli ett framtida hot mot både yttrandefriheten och demokratin.

När man hetsar fram mordhot mm mot enskilda och deras familjer för att deras åsikter inte "stämmer" så går samhället bakåt i utvecklingen.

Att man sen ser politiker sila mygg och svälja elefanter blir ju nästan komiskt.

Ex,,,Miljöpartiet vill se en stadig ökning av priset på det s.k. SL kortet vilket leder till att fler tar bilen till jobbet.

Hade dom verkligen kämpat för miljön så borde det införas fritaxa under rusningstid.

Men som vanligt är det pengarna som styr, oavsett hur fel det blir.

Samtidigt uppmanas folk att åka kommunalt trots att dom knappt klarar den mängd folk som åker så idag.

Mycket bra inlägg! Känner att vi kan göra en hel del på det lilla planet.

Hat och polarisation är allvarligt. All denna inkonsekvens och förljugenhet från politiker och andra beslutsfattare. Alla dessa utanförsområden, vad kostar allt detta?

Tåget är ett utmärkt färdmedel, men vi får det inte att fungera, så att det klarar att hålla tidtabeller. Tågvärdar är bland de mest utsatta grupperna i samhället. Mera hot och våld mot dom än mot väktare och poliser. Varför ger sig så många på dessa? 

Går man utanför storstadsområdena finns det allmänna färdmedel till vissa ställen, ungefär en gång/dag.  Kommer man på morgonen ska man vänta hela dagen innan man kommer vidare. Då är det ganska bekvämt att sätta sig i bilen. Kan vi göra de allmänna kommunikationerna att fungera så bra att vi kan skippa bilen. Eller ska vi göra det så dyrt att använda bilen (flyget) att vi går över till andra färdsätt? Att få allmänna kommunikationer att fungera innebär en hel del utmaningar kan man lugnt säga.

Vattenfall gör nu reklam för att vara det mest ekologiska alternatiivet, "Vår resa mot fossilfritt". Visst kan man skratta på sig!  Känns det trovärdigt på något sätt? 

• Ge karma 3

Wangthong
29 minuter sedan, skrev Tommy:

Undrar om Greta och hennes gelikar vet vilken gas som har störst påverkan på växthuseffekten...

h2o.jpg.7f5c4c10b5602829a44322632735d134.jpg

VATTENÅNGA!!!

Står för upp till 70% av växthuseffekten!

Så stäng av vattnet snabbt! Behöver vattnet ens koka, snabbkaffe smakar lika bra eller bättre med lite kallare vatten, ca 85 grader är bäst!

Varmkorv skall aldrig kokas, värm den upp till 80 grader och håll tempen där i några minuter, så blir korven perfekt!

Jag bävar inför den dagen vätgas blir ett vanligt bränsle, kommentarer som "miljövännerna" kräker ur sej som  "vätgasdrift är framtiden", får mej att tvivla på människors intelligens, avgaserna påstås bestå av endast vaddå? VATTENÅNGA!!!

MVH

PS, jag raljerar, men bara lite, det går att se på problem från olika vinklar.

Iskaffe och iste låter som rena miljövinsten! Och ägg kokar väl ingen i kokande vatten längre? Duscha i kallare vatten, och mycket kortare tid är ett mycket bra tips, där finns mycket miljö att spara. Både när det gäller vattenånga och uppvärmning.

• Ge karma 1

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Iskaffe och iste låter som rena miljövinsten! Och ägg kokar väl ingen i kokande vatten längre? Duscha i kallare vatten, och mycket kortare tid är ett mycket bra tips, där finns mycket miljö att spara. Både när det gäller vattenånga och uppvärmning.

Självklart kokar man ägg i vatten så man har full koll på äggen.   Ingen vill ha gröna ägg 😉

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Fint 1

Boa52
8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Mycket bra inlägg! Känner att vi kan göra en hel del på det lilla planet.

Hat och polarisation är allvarligt. All denna inkonsekvens och förljugenhet från politiker och andra beslutsfattare. Alla dessa utanförsområden, vad kostar allt detta?

Tåget är ett utmärkt färdmedel, men vi får det inte att fungera, så att det klarar att hålla tidtabeller. Tågvärdar är bland de mest utsatta grupperna i samhället. Mera hot och våld mot dom än mot väktare och poliser. Varför ger sig så många på dessa? 

Går man utanför storstadsområdena finns det allmänna färdmedel till vissa ställen, ungefär en gång/dag.  Kommer man på morgonen ska man vänta hela dagen innan man kommer vidare. Då är det ganska bekvämt att sätta sig i bilen. Kan vi göra de allmänna kommunikationerna att fungera så bra att vi kan skippa bilen. Eller ska vi göra det så dyrt att använda bilen (flyget) att vi går över till andra färdsätt? Att få allmänna kommunikationer att fungera innebär en hel del utmaningar kan man lugnt säga.

Vattenfall gör nu reklam för att vara det mest ekologiska alternatiivet, "Vår resa mot fossilfritt". Visst kan man skratta på sig!  Känns det trovärdigt på något sätt? 

Varför alltid överdriva om tillgång till allmänna färdmedel. Bor ute i skogen två mil trån Umeå, Går bussar från 06;03

på morgonen till Umeå och den senaste hem kl 10;00. Sen när det när skolan är i gång går det tre-fyra på morgonen

och lika många hem vid 15;00 - 16;00 på eftermidagen så nåt problem med allmänna färdmedel finns inte här, klart

man måste planera lite mera än när man kör egen bil, men det funkar

• Ge karma 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför alltid överdriva om tillgång till allmänna färdmedel. Bor ute i skogen två mil trån Umeå, Går bussar från 06;03

på morgonen till Umeå och den senaste hem kl 10;00. Sen när det när skolan är i gång går det tre-fyra på morgonen

och lika många hem vid 15;00 - 16;00 på eftermidagen så nåt problem med allmänna färdmedel finns inte här, klart

man måste planera lite mera än när man kör egen bil, men det funkar

Ja man får verkligen hoppas att du åker kommunalt och inte kör bil.  För du kan nog inte tyda den enklaste vägskylt ens. 

• Haha 2

Boa52
2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja man får verkligen hoppas att du åker kommunalt och inte kör bil.  För du kan nog inte tyda den enklaste vägskylt ens. 

Vist kan vi göra så här du svarar inte på mina inlägg så svarar jag inte på dina du har inte enl mej, en endaste

vettigt och trevligt svar. Då behöver man inte blocka som jag tycker är en dum grej, läs och ge fan i att svara OK

• Ge karma 4
  • Haha 2

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Boa52:

Vist kan vi göra så här du svarar inte på mina inlägg så svarar jag inte på dina du har inte enl mej, en endaste

vettigt och trevligt svar. Då behöver man inte blocka som jag tycker är en dum grej, läs och ge fan i att svara OK

Och du har ingen som helst självinsikt

• Ge karma 2

evert 1

Vi som bor på landsbygden ska tänka på miljön och självklart offra lite på våra bekvämligheter.

Å andra sidan de som bor i tätort/stad kräver att deras bekvämlighet absolut inte får åsidosättas.

Är det så vill utforma framtiden?

Vi som bor på landsbygden är och försöker var miljömedvetna, men när inga allmänna kommunikationer finns, ska vi då bara sitta där och vänta på Sankte Per.

Medan MILJÖMEDVETNA politiker far landet runt men även utomlands i flygplan - i Stockholm nyttjas taxi - eftersom de är så miljömedvetna och dissat att äga egen bil.

Våra kära miljömedvetna gör inget annat än silar mygg men sväljer kameler.

Finns klara uträkningar som visar att det är de mest besuttna som totalt sett är de största miljöbovarna och bor i eller runt centralorterna.

Vi på landsbygden sponsrar via skattsedeln allmänna kommunikationer som vi ej kan utnyttja, vi betalar för övrigt mycket mer via skattsedeln som endast gynnar folk i tätorter.

Har egen djupborrad brunn men även en markinfiltration för avloppet som enligt nya kommunala påfund endast beräknas vara funktionsduglig i knappt 10 år.

För övrigt talas det om att  grundvattnet är en nationell resurs vilket snart innebär att det ska installeras en vattenmätare för oss med djupborrat.

Vart är samhället på väg??????????????????????????????????

• Ge karma 1
  • Fint 2

Bananen

Visst är det tragiskt att dom utnyttjar sitt barn för att sprida sin propaganda, sverige släpper endast ut någon enstaka promille av världens utsläpp och vi sköter oss bra jämfört med de flesta länder, men det är ett globalt problem och vi bör givetvis dra vårt strå till stacken, vilket vi ju gör, men ibland blir det ju lite löjeväckande med bidrag till elcyklar och förslag om lådcyklar, elbilar är inte heller så miljövänliga som många tycks tro, att tillverka ett batteri på 100 kwh är likvärdigt med att köra en Mercedes E 220 d 15000 - 20000 mil i miljösynpunkt.

Det största hotet mot miljön är garanterat befolkningsökningen, sen att kina bygger 1600 kolkraftverk gör nog sitt, det sverige bör göra är att försöka påverka andra länder, och det har ju faktiskt Greta lyckats med genom att få så stort genomslag utomlands som hon faktiskt fått, vilket ju är bra, att hon däremot används/utnyttjas som en marionett med ett inövat budskap är tragiskt men tyvärr effektivt.

Att alarmister basunerar ut jordens undergång  var och vart annat år i form av istider och oväder för att få höjda anslag genom att skrämma upp folk är ju ganska intressant, att sveriges medeltemperatur har ökat med 1,5 grader jämfört med jordens ökning på 1 procent sedan 1860 tror jag spelar mindre roll och vad är orsaken, är det bevisat att människan är orsaken till denna ökning, eller är det något annat som vi inte kan styra över?

Sen vill ju givetvis public service och journalistkåren förstora upp Greta då en stor del av denna skara tillhör miljöpartiet som har svårt att hålla sig ovanför spärren i opinionsundersökningarna, hon var nyligen i Katowice (i polen) och talade på FN:s klimatmöte inför en jättepublik bestående av politiker, tjänstemän och lobbyister från hela världen, vilket visades på svt,

Nja, nu var det ju inte riktigt så, men det var vad SVT ville att vi skulle tro, sanningen var att stolarna gapade tomma då hon höll sitt tal kl 11 på kvällen när nästan alla gått hem.

https://nyheteridag.se/svt-svarar-om-gretas-tal-infor-tomma-stolar-det-stammer/

• Ge karma 8
  • Fint 1

Benriach
19 minuter sedan, skrev AnTove:

Vad jag gör idag för miljön? Jag försöker att åka bil så lite som möjligt, mitt bilåkande har minskat enormt mycket efter att jag har gått ner över 60 kg i vikt och har en helt annan hälsa idag. Så jag går, cyklar och åker stadsbuss mycket. Blir tyvärr mera bilåkande när jag flyttar några mil utför staden snart. Jag har fokuserat mycket på att minska mitt matsvinn och verkligen ta vara på maten. Detta har också blivit en stor del i min förbättrade hälsa. Har märkt att jag får en hel del pengar över, som jag roar mig att investera i vindkrftaktier och fonder som investerar i den riktningen.  Undviker att köpa plastkassar och köpt mig tygkassar. Det har faktiskt blivit en vana till slut att ha dem mig. Bygger ett nytt hus/ gård just nu. Med solceller m.m. Funderar på att bygga ett litet vindkraftverk för att bli självförsörjande på el. Kommer att börja att odla en hel del för att bli så självförsörjande som möjligt. Kommer också att ha lite höns, köttdjur och grisar m.m. Har köpt lite skog och håller på att ta jägarexamen.  Är helt uppslukad av detta med självförsörjning och månskensbonde romantik. Det hjälper också att min sambo är biolog och forskar om miljön. Och är helt insnöad på detta med självförsörjning och hållbar djurhållning.

Ganska bra och tänkvärt om matsvinn och miljön. Helt galet vad mycket mat som man slänger och kasserar pågrund av utseende.  

https://www.svtplay.se/video/19834404/matraddarna/matraddarna-sasong-1-avsnitt-1?start=auto

Så du var alltså tvungen att spara några kronor på hushållskassan för att kunna köpa lite aktier, räckte inte den där vinsten på 250 miljoner som du skrev om för ett tag sen?

Nä, jag tror att du överkonsumerat Mandelmanns på TV...

• Haha 8

Boa52
16 minuter sedan, skrev Benriach:

Så du var alltså tvungen att spara några kronor på hushållskassan för att kunna köpa lite aktier, räckte inte den där vinsten på 250 miljoner som du skrev om för ett tag sen?

Nä, jag tror att du överkonsumerat Mandelmanns på TV...

Har han vunnit eller på nåt sätt fått 250 milj ?????

• Ge karma 1

Enis
12 minuter sedan, skrev AnTove:

Blir pappa sent, är snart 39 år gammal

Ingen ålder på MPR och bland Thaiveteraner att så för att sedan skörda....

/Enis

• Ge karma 4