Jump to content
Bananen

Greta Thunberg

Recommended Posts

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev evert 1:

Är väl mest gamlingar här på forumet, några nya ideer eller uppfattningar accepteras absolut inte.

Självklart gammal är äldst och erfaren men vete f*n om han/hon är så insatt vad som verkligen sker i vår omgivning och nu menar jag bara inte klimatet.

Betänk bara hur vårt kära prästerskap, oberoende religion resonerar, de är dessa som ligger bakom mer eller mindre all jävlighet - krig och liknade just p.g.a. religiösa skäl.

Och där är det de äldste som bestämmer - de som borde vara visa men visar då på rakt motsatt uppfattning. Likadant är det med er som förnekar växthuseffekten och att klimatet är under förändring.

Ni är gamla, tröga och inte minst bakåtsträvare. Varför kan ni inte acceptera/tas till er nya rön och forskningsresultat. Är ni ordblinda eller mist förmågan att acceptera nya, visserligen obehagliga, fakta. 

Har ett annat exempel på hur "förståndiga" gamlingar (s.k. vuxna förståndiga människor) har haft helt fel. 

USA invaderade Vietnam, skulle rädda vietnameserna från den onde.

Världens ungdomar protesterade, ja t.o.m Palme var emot USAs imperialism.

Vi vet idag svaret = ungdomarna = den yngre generationen hade rätt den gången, troligtvis detsamma när det gäller vårt klimat och vår framtid.

Men DU gamling, bara blunda, bry dig inte för du ska ändå snart dö och din åsikt är helt betydelselös:big_smile:

Ja, den generationen visste mycket. Det kanske är samma generation som fortfarande vet. 
Att ta upp Sveriges politiska ståndpunkter är inte alltid så bra. Glöm inte att Palme och gänget gillade Pol Pot

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tommy
25 minuter sedan, skrev evert 1:

Är väl mest gamlingar här på forumet, några nya ideer eller uppfattningar accepteras absolut inte.

Självklart gammal är äldst och erfaren men vete f*n om han/hon är så insatt vad som verkligen sker i vår omgivning och nu menar jag bara inte klimatet.

Betänk bara hur vårt kära prästerskap, oberoende religion resonerar, de är dessa som ligger bakom mer eller mindre all jävlighet - krig och liknade just p.g.a. religiösa skäl.

Och där är det de äldste som bestämmer - de som borde vara visa men visar då på rakt motsatt uppfattning. Likadant är det med er som förnekar växthuseffekten och att klimatet är under förändring.

Ni är gamla, tröga och inte minst bakåtsträvare. Varför kan ni inte acceptera/tas till er nya rön och forskningsresultat. Är ni ordblinda eller mist förmågan att acceptera nya, visserligen obehagliga, fakta. 

Har ett annat exempel på hur "förståndiga" gamlingar (s.k. vuxna förståndiga människor) har haft helt fel. 

USA invaderade Vietnam, skulle rädda vietnameserna från den onde.

Världens ungdomar protesterade, ja t.o.m Palme var emot USAs imperialism.

Vi vet idag svaret = ungdomarna = den yngre generationen hade rätt den gången, troligtvis detsamma när det gäller vårt klimat och vår framtid.

Men DU gamling, bara blunda, bry dig inte för du ska ändå snart dö och din åsikt är helt betydelselös:big_smile:

Vem har förnekat att klimatet förändras?

Palme var i alla fall emot okontrollerad invandring och för att bevara Sverige svenskt (eftersom han gillade Sverige).

Stollar som du (verkar vara) bör förvägras rösträtt, och alla era socialbidrag borde dras in, snarast!

MVH

• Ge karma 1
  • Haha 2

hamnoi
2 timmar sedan, skrev evert 1:

Likadant är det med er som förnekar växthuseffekten och att klimatet är under förändring.

Kan du svara på varför klimatet har ändrat sig under 4,5 miljarder år när den första människoapan satte sin svans på jorden för 30 miljoner år sedan?

Det var lika varmt på Grönland på 30-40-talet som det är nu, varför är det nu som vi påverkar CO2 så mycket? 

Fanns det fler folk på jorden, flög vi lika mycket, konsumerade vi lika mycket.....

Edited by hamnoi
  • Ge karma 7

Mankan
8 timmar sedan, skrev evert 1:

Likadant är det med er som förnekar växthuseffekten och att klimatet är under förändring.

Klimatet är under förändring och det har det varit helatiden med eller utan människas inverkan. Finns det någon som förnekar det? Jag svarar åt dig och svaret är nej.

Edited by Mankan
  • Ge karma 5

Bananen
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag tycker av vad jag har hört av Lars Bern att han tydligt proklamerat att mänskligheten haft en påverkan. Men vad den påverkan betyder för klimatet och mänsklighet inte synkar så bra med den vänsterliberala "rätta" klimatuppfattningen. 

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Häpp! Där kom det igen, vänsterliberalism. Helt underbart :-) . 

Jag har inte hört det från Lars Bern, men säger du det ,så visst. Jag släpper det.

De ca 0,04 procent koldioxid som finns i luften påverkar klimatet till viss del, har sett videor med både Lars Bern och Lennart Bengtsson där dom säger det..

Edited by Bananen
fel

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Bananen
4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Visst, fast nu fanns det ju åsikter om klimatet som då vare sig sammanfaller med dina eller mina i tråden, och som inte var så svåra att finna eller hur?

Sist jag kollade tyckte Lars Bern att mer Co2 är bra. Apropå ett av mina exempel innan. Å andra sidan verkar han numera vara alltmer fokuserad på sin egen undergångsteori, den metabola pandemin. Lite kul det där med att dissa alarmister, men själv vara alarmist. Men så kan det väl förstås vara.

ok bra jobbat, och vem har påstått att människan inte påverkar miljön via befolkningsökning och industrialisering?

Ja, det tycker han, och koldioxid är ju bra för stimulans av växtligheten, större skördar, krympande öknar mm, är nog värre om vi får mindre koldioxid i luften än om vi får lite mer.

• Ge karma 1

audirs2
On 2019-10-12 at 09:08, skrev John Khonken:

Att människan påverkar miljön är känt. Den första frågan man måste svara på . Vilka är just nu dom stora miljöbovarna och varför. Det är länder såsom Kina och andra länder i Asien och Afrika. Vad vill då dom. Jo ha det lika bra som oss i väst. Kalas utveckling. Vill vi i väst verkligen neka andra att få det bra.  Som vissa här anser är att dom ska fortsätta att inte utveckla sina länder. Vilket dessa länder skiter totalt i. Hur många mindre vetande skrikkorkar som finns i väst.

När vi sedan kommer till Sverige så håller vi just nu på med kollektivt självmord. 60% av vår energi kommer från kärnkraft. Vad vill då dum &dummare kan ni räkna ut själva. Dom som röstat på skiten. Hur tänker ni. Vill ni verkligen avstå det ni har nu. För att bli ett underutvecklat fattigt land igen.

Om ni sedan binder ihop både styckena . Så bör man ställa sig en fråga. Är inte utveckling bättre än avveckling. 

Visst vore det kul att lära sig ratta en åsna och bo i en hydda utan el och vatten! Inga mobiler som plingar stup i kvarten och inga elmaskiner som går sönder, bara ta fram pilbågen och pricka in dagens lunch ute på fältet!:lipa:

• Ge karma 1
  • Haha 3

ItaMar
On 2019-10-11 at 15:50, skrev spooncreek:

Intressant att bli bedömd avseende vilkas inlägg man kommenterar, snarare än vad man framför för budskap. Det var ett ny typ av angrepp eller kritik jag inte tror jag fått förut.

Jag tycker GAL-TAN skalan har många brister. 

Älgruppen lämnade jag främst för att det alltmer blev en klubb för SD-anhängare, och med en på det stora hela rätt otrevlig stämning, och utan någon egentlig debatt som gav någonting i ny kunskap eller nya insikter. Har bättre saker att ödsla min fritid på helt enkelt. Men jag hoppas ni har det fortsatt bra där i gruppen. Här i Greta-tråden börjar det väl gå åt samma håll, men hänger kvar ett tag till.

Läser precis som @Surin P3 gärna om tråden om 10 år dock. Kanske kommer det att göras vid den då nya strandtomten uppe i Roi Et om alarmisterna visade sig ha rätt 🤣😉

God fredag.

Lova att du även skriver att du hade fel 😉

spooncreek
39 minutes ago, ItaMar said:

Lova att du även skriver att du hade fel 😉

Mitt enkla fel skulle i så fall vara att det om 10 år visat sig att klimatförändringarna inte ens till del beror på mänsklig påverkan. Om det inte blir en strandtomt i Roi Et, så får alarmisterna ta på sig den felkalkylen. 😉

• Ge karma 1

Esspe

Nån som har Gretas mail och kan dela?

• Ge karma 6

SatanG
On 2019-10-11 at 23:56, skrev spooncreek:

Visst, fast nu fanns det ju åsikter om klimatet som då vare sig sammanfaller med dina eller mina i tråden, och som inte var så svåra att finna eller hur?

Sist jag kollade tyckte Lars Bern att mer Co2 är bra. Apropå ett av mina exempel innan. Å andra sidan verkar han numera vara alltmer fokuserad på sin egen undergångsteori, den metabola pandemin. Lite kul det där med att dissa alarmister, men själv vara alarmist. Men så kan det väl förstås vara.

Här en intressant intervju ang. CO2 att lyssna på.

/ SatanG

• Ge karma 3

Fritz
48 minuter sedan, skrev SatanG:

Här en intressant intervju ang. CO2 att lyssna på.

/ SatanG

Och jag tycker det är intressant att googla på dom källor som det refereras till här på MPR i olika debatter. William Happer som din film handlade om är ingen klimatforskare utan fysiker och hans åsikter står ofta tvärt emot den etablerade vetenskapen på området. Googlar man på hans namn så ser man att han är mycket kontroversiell med sina åsikter, snällt sagt, t.ex detta.

https://skepticalscience.com/William_Happer_arg.htm

• Ge karma 5
  • Snurrigt 3