Fredman 71,899 Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 Goda nyheter för alla som har saknat Greta i hysterin som varit pga Corona. Redan den 20 juni kan ni lyssna på henne som sommarpratare i P1. 3 3 1 Quote "Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan." Link to post
Popular Post Kenneth4618 207,676 Posted June 15, 2020 Popular Post Share Posted June 15, 2020 Appropå sommarpratare 1 1 11 Quote Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to post
Fredman 71,899 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Appropå sommarpratare Tycker att Dan Andersson är lite enögd och ser det han vill se. Det finns flera intressanta företagsledare, fd borglig finansminister, överläkare, ÖB och inte minst riksfyllot Lundell. Vart han står politiskt vet jag inte riktigt, tror att han är som fan och blir religiös på äldre dar. Ser fram mot att lyssna på flera av dem och det är faktiskt utvecklande att ibland lyssna på de som tycker annorlunda. Misstänker att författaren saknar någon från SD och jag kan hålla med om de ofta är roande att lyssna på. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=7490860 4 Quote "Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan." Link to post
Rillex 19,352 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 8 minuter sedan, skrev Fredman: Tycker att Dan Andersson är lite enögd och ser det han vill se. Det finns flera intressanta företagsledare, fd borglig finansminister, överläkare, ÖB och inte minst riksfyllot Lundell. Vart han står politiskt vet jag inte riktigt, tror att han är som fan och blir religiös på äldre dar. Ser fram mot att lyssna på flera av dem och det är faktiskt utvecklande att ibland lyssna på de som tycker annorlunda. Misstänker att författaren saknar någon från SD och jag kan hålla med om de ofta är roande att lyssna på. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=7490860 Peta in några av dessa också vettja! Så blir det ju lite rättvist... 2 1 5 Quote Link to post
spooncreek 31,446 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 (edited) On 2020-06-11 at 20:58, skrev Fredman: Goda nyheter för alla som har saknat Greta i hysterin som varit pga Corona. Redan den 20 juni kan ni lyssna på henne som sommarpratare i P1. Kan inte @Surin P3 fixa en livestream här på forat där vi medlemmar kan kommentera i realtid? Uppslutningen borde bli i det närmaste total. . Det är väl midsommardagen dessutom . Perfekt bakfylleradio. Edited June 15, 2020 by spooncreek 1 Quote Link to post
Benriach 75,130 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 3 timmar sedan, skrev Fredman: Tycker att Dan Andersson är lite enögd och ser det han vill se. Ja, han är säkert en sån däringa hemsk typ som läser "Antifascist" när det i själva verket står "All Stars"... 3 Quote Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to post
Fredman 71,899 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 1 minut sedan, skrev Benriach: Ja, han är säkert en sån däringa hemsk typ som läser "Antifascist" när det i själva verket står "All Stars"... Troligen....är ju rätt vanligt med förutfattade meningar i vissa kretsar. Quote "Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan." Link to post
Nakhon 22,945 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 (edited) On 2020-05-27 at 19:03, skrev Tekkor: Fan va bra Tekkor Edited June 15, 2020 by Nakhon 1 Quote Link to post
Benriach 75,130 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 3 timmar sedan, skrev Fredman: Troligen....är ju rätt vanligt med förutfattade meningar i vissa kretsar. Jo, det är ju det. "White silence is violence" som dina All-Stars kompisar skanderar... 4 2 Quote Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to post
Fredman 71,899 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 43 minuter sedan, skrev Benriach: Jo, det är ju det. "White silence is violence" som dina All-Stars kompisar skanderar... Vad har jag för All-Stars kompisar? Quote "Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan." Link to post
Benriach 75,130 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 4 minuter sedan, skrev Fredman: Vad har jag för All-Stars kompisar? Wwwebster och Abrafo... Quote Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to post
Fredman 71,899 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 Precis nyss, skrev Benriach: Wwwebster och Abrafo... Nej de höll aldrig på All-Stars så även det har du massuppfittat. Quote "Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan." Link to post
Benriach 75,130 Posted June 15, 2020 Share Posted June 15, 2020 2 minuter sedan, skrev Fredman: Nej de höll aldrig på All-Stars så även det har du massuppfittat. OK, vad gäller Wwwebster så tror jag dig för hens karriär var ju inte så långlivad... 1 Quote Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to post
Fredman 71,899 Posted June 16, 2020 Share Posted June 16, 2020 7 timmar sedan, skrev Benriach: OK, vad gäller Wwwebster så tror jag dig för hens karriär var ju inte så långlivad... Nej där fanns mycket kvar att önska men att bli ihågkommen 12 år efter avslutad karriär är inte kattskit. 1 1 Quote "Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan." Link to post
Rillex 19,352 Posted June 16, 2020 Share Posted June 16, 2020 Greta är ju poppis. ”Ta bort Karl XII och ersätt honom med Greta i stället” Statyer över kungar som Karl XII borde plockas bort och ersättas med en förebild i stil med Greta Thunberg eller Dag Hammarsköljd. Det skriver Jan Björinge tidigare stadsdirektör i Umeå, och kulturhuvudstadsdirektör i Umeå, på Aftonbladet Debatt. Björinge lyfter fram diskussionen om statyer som uppkommit kölvattnet av Black lives matter-protesterna och anser att monumenten inte representerar en objektiv historieskildring, utan står för specifika värderingar. Statyer över kungar kan enligt Björinge tolkas som symboler för antidemokratiska värderingar och bör därför inte tillåtas uppta offentliga ytor. I stället kan de tas ner och ersätta med QR-koder för dem som är intresserade att veta mer om statyerna och varför de inte längre står kvar, anser han. 1 2 1 1 Quote Link to post
Bananen 23,091 Posted July 22, 2020 Author Share Posted July 22, 2020 Undrar lite vad Greta säger om detta. "Hagel, kraftigt regn och temperaturer under det normala. Julivädret har hittills lämnat en hel del i övrigt att önska. Och bättre blir det inte. Delar av Sverige kan få den kallaste julimånaden – på 58 år." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRArB7/har-kan-det-bli-kallaste-juli--sedan-1962 3 2 Quote Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to post
Fritz 46,676 Posted July 22, 2020 Share Posted July 22, 2020 "Medan meteorologer som arbetar med att göra väderprognoser studerar tidsspann på timmar, dagar och veckor, arbetar en klimatolog med mätserier under flera årtionden. Internationellt används ofta perioder på 30 år, under den tiden har cykliska variationer i årstider och tillfälliga variationer mellan åren jämnats ut." https://sv.wikipedia.org/wiki/Klimat 3 1 1 Quote Det är aldrig försent att ge upp. Link to post
Mankan 27,252 Posted July 23, 2020 Share Posted July 23, 2020 (edited) 15 timmar sedan, skrev Bananen: Undrar lite vad Greta säger om detta. "Hagel, kraftigt regn och temperaturer under det normala. Julivädret har hittills lämnat en hel del i övrigt att önska. Och bättre blir det inte. Delar av Sverige kan få den kallaste julimånaden – på 58 år." https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRArB7/har-kan-det-bli-kallaste-juli--sedan-1962 För de som har bestämt sig för att vi står in för en "klimatkris" är varje väderfenomen en bevis för deras övertygelse. Det spelar nog mindre roll om det är kallare eller varmare än "normalt". Edited July 23, 2020 by Mankan 4 Quote Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to post
Swift 4X4 3,898 Posted September 7, 2020 Share Posted September 7, 2020 Det har gått så långt med lögner att man behöver Photoshopa Gretas outfit 4 Quote Link to post
Tekkor 10,420 Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 On 2020-06-16 at 15:30, skrev Rillex: Greta är ju poppis. ”Ta bort Karl XII och ersätt honom med Greta i stället” Statyer över kungar som Karl XII borde plockas bort och ersättas med en förebild i stil med Greta Thunberg eller Dag Hammarsköljd. Det skriver Jan Björinge tidigare stadsdirektör i Umeå, och kulturhuvudstadsdirektör i Umeå, på Aftonbladet Debatt. Björinge lyfter fram diskussionen om statyer som uppkommit kölvattnet av Black lives matter-protesterna och anser att monumenten inte representerar en objektiv historieskildring, utan står för specifika värderingar. Statyer över kungar kan enligt Björinge tolkas som symboler för antidemokratiska värderingar och bör därför inte tillåtas uppta offentliga ytor. I stället kan de tas ner och ersätta med QR-koder för dem som är intresserade att veta mer om statyerna och varför de inte längre står kvar, anser han. Egentligen är det ett nasty-virus med små kluster av bakterier som sätter sig i vitala delar i hjärnan, detta gör att de tappar all inlärd vuxen kunskap och faller tillbaka i okunskap om det mesta. I steg 4 börjat de förlita sig på skolskolkande barns kunskaper som då står över deras förmåga. Det finns idag inte någon känd behandling för sjukdomen. De som får dessa symptom bör läggas in på en låst/sluten psykiatrisk vårdavdelning utan möjlighet till permission. 1 1 Quote Link to post
melengkikwai 12 Posted September 11, 2020 Share Posted September 11, 2020 On 2019-12-30 at 11:31, skrev hamnoi: Var är Greta när man behöver henne! Tänder grillen med plast Min hustru brukar ta en gammal flipflop från gatan och klippa sönder, brinner bra med svart fin rök. 1 Quote Link to post
Bibben 54,443 Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 1 2 Quote manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to post
Recommended Posts