Jump to content

Greta Thunberg

Bananen

Recommended Posts

Fredman

Goda nyheter för alla som har saknat Greta i hysterin som varit pga Corona. Redan den 20 juni kan ni lyssna på henne som sommarpratare i P1. 

• Ge karma 3
  • Fint 3
  • Haha 1

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

• Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• spooncreek

242

• Soengsang

187

• Fritz

129

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har berättat här, men inte för min sambo som jag har levt ett år med och friat till. Det blir spännande när äktenskapsförorden kommer upp och hon inser att jag har en gnutta bättre ställt än vad hon t

Jag blir spyfärdig bara jag hör eller ser detta lilla bortskämda flickebarn...

Man kan diskutera om det är lämpligt eller om ett barn klarar av det ansvar som läggs på hennes axlar genom den medieexponering som läggs på henne. Man kan också diskutera hur vuxna går till personang

Posted Images

Fredman
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Appropå sommarpratare

Screenshot_2020-06-15-14-21-48-468.jpeg.837b50b777662349e7c4419af8d3f31b.jpeg

Tycker att Dan Andersson är lite enögd och ser det han vill se. Det finns flera intressanta företagsledare, fd borglig finansminister, överläkare, ÖB och inte minst riksfyllot Lundell. Vart han står politiskt vet jag inte riktigt, tror att han är som fan och blir religiös på äldre dar.  Ser fram mot att lyssna på flera av dem och det är faktiskt utvecklande att ibland lyssna på de som tycker annorlunda. Misstänker att författaren saknar någon från SD och jag kan hålla med om de ofta är roande att lyssna på. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=7490860

• Ge karma 4

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

Rillex
8 minuter sedan, skrev Fredman:

Tycker att Dan Andersson är lite enögd och ser det han vill se. Det finns flera intressanta företagsledare, fd borglig finansminister, överläkare, ÖB och inte minst riksfyllot Lundell. Vart han står politiskt vet jag inte riktigt, tror att han är som fan och blir religiös på äldre dar.  Ser fram mot att lyssna på flera av dem och det är faktiskt utvecklande att ibland lyssna på de som tycker annorlunda. Misstänker att författaren saknar någon från SD och jag kan hålla med om de ofta är roande att lyssna på. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=7490860

Peta in några av dessa också vettja!

Så blir det ju lite rättvist...

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 5
spooncreek
On 2020-06-11 at 20:58, skrev Fredman:

Goda nyheter för alla som har saknat Greta i hysterin som varit pga Corona. Redan den 20 juni kan ni lyssna på henne som sommarpratare i P1. 

Kan inte @Surin P3 fixa en livestream här på forat  där vi medlemmar kan kommentera i realtid? Uppslutningen borde bli i det närmaste total. 😉.

Det är väl midsommardagen dessutom . Perfekt bakfylleradio.

Edited by spooncreek
  • Haha 1
Benriach
3 timmar sedan, skrev Fredman:

Tycker att Dan Andersson är lite enögd och ser det han vill se. 

Ja, han är säkert en sån däringa hemsk typ som läser "Antifascist" när det i själva verket står "All Stars"...

• Haha 3

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Fredman
1 minut sedan, skrev Benriach:

Ja, han är säkert en sån däringa hemsk typ som läser "Antifascist" när det i själva verket står "All Stars"...

Troligen....är ju rätt vanligt med förutfattade meningar i vissa kretsar.

Nakhon
On 2020-05-27 at 19:03, skrev Tekkor:

ritrjs1dr31.jpg.a29175504f817f44e11e641fb3af4f2f.jpg

Fan va bra Tekkor 😁👍

Edited by Nakhon
  • Ge karma 1
Benriach
3 timmar sedan, skrev Fredman:

Troligen....är ju rätt vanligt med förutfattade meningar i vissa kretsar.

Jo, det är ju det.

"White silence is violence" som dina All-Stars kompisar skanderar...

• Ge karma 4
  • Ojojoj 2

Fredman
43 minuter sedan, skrev Benriach:

Jo, det är ju det.

"White silence is violence" som dina All-Stars kompisar skanderar...

Vad har jag för All-Stars kompisar? 

Benriach
4 minuter sedan, skrev Fredman:

Vad har jag för All-Stars kompisar? 

Wwwebster och Abrafo...

Fredman
Precis nyss, skrev Benriach:

Wwwebster och Abrafo...

Nej de höll aldrig på All-Stars så även det har du massuppfittat.

Benriach
2 minuter sedan, skrev Fredman:

Nej de höll aldrig på All-Stars så även det har du massuppfittat.

OK, vad gäller Wwwebster så tror jag dig för hens karriär var ju inte så långlivad...

• Haha 1

Fredman
7 timmar sedan, skrev Benriach:

OK, vad gäller Wwwebster så tror jag dig för hens karriär var ju inte så långlivad...

Nej där fanns mycket kvar att önska men att bli ihågkommen 12 år efter avslutad karriär är inte kattskit.

• Ge karma 1
  • Haha 1

Rillex

Greta är ju poppis.

”Ta bort Karl XII och ersätt honom med Greta i stället”

Statyer över kungar som Karl XII borde plockas bort och ersättas med en förebild i stil med Greta Thunberg eller Dag Hammarsköljd. Det skriver Jan Björinge tidigare stadsdirektör i Umeå, och kulturhuvudstadsdirektör i Umeå, på Aftonbladet Debatt.

Björinge lyfter fram diskussionen om statyer som uppkommit kölvattnet av Black lives matter-protesterna och anser att monumenten inte representerar en objektiv historieskildring, utan står för specifika värderingar.

Statyer över kungar kan enligt Björinge tolkas som symboler för antidemokratiska värderingar och bör därför inte tillåtas uppta offentliga ytor. I stället kan de tas ner och ersätta med QR-koder för dem som är intresserade att veta mer om statyerna och varför de inte längre står kvar, anser han.

1287024350_5ed29fb4-721c-46d6-a293-f6e4407848f0(1).jpg.12734948398613368f298d8c753d1808.jpg

• Ge karma 1
  • Ojojoj 2
  • Tråkigt 1
  • Haha 1
  • 1 month later...
Bananen

Undrar lite vad Greta säger om detta.

"Hagel, kraftigt regn och temperaturer under det normala.

Julivädret har hittills lämnat en hel del i övrigt att önska.

Och bättre blir det inte.

Delar av Sverige kan få den kallaste julimånaden – på 58 år."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRArB7/har-kan-det-bli-kallaste-juli--sedan-1962

• Ge karma 3
  • Haha 2

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Fritz

"Medan meteorologer som arbetar med att göra väderprognoser studerar tidsspann på timmar, dagar och veckor, arbetar en klimatolog med mätserier under flera årtionden. Internationellt används ofta perioder på 30 år, under den tiden har cykliska variationer i årstider och tillfälliga variationer mellan åren jämnats ut."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klimat

• Ge karma 3
  • Skål 1
  • Haha 1

Det är aldrig försent att ge upp.

Mankan
15 timmar sedan, skrev Bananen:

Undrar lite vad Greta säger om detta.

"Hagel, kraftigt regn och temperaturer under det normala.

Julivädret har hittills lämnat en hel del i övrigt att önska.

Och bättre blir det inte.

Delar av Sverige kan få den kallaste julimånaden – på 58 år."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRArB7/har-kan-det-bli-kallaste-juli--sedan-1962

För de som har bestämt sig för att vi står in för en "klimatkris" är varje väderfenomen en bevis för deras övertygelse. Det spelar nog mindre roll om det är kallare eller varmare än "normalt".

Edited by Mankan
  • Ge karma 4

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

• 1 month later...
Tekkor
On 2020-06-16 at 15:30, skrev Rillex:

Greta är ju poppis.

”Ta bort Karl XII och ersätt honom med Greta i stället”

Statyer över kungar som Karl XII borde plockas bort och ersättas med en förebild i stil med Greta Thunberg eller Dag Hammarsköljd. Det skriver Jan Björinge tidigare stadsdirektör i Umeå, och kulturhuvudstadsdirektör i Umeå, på Aftonbladet Debatt.

Björinge lyfter fram diskussionen om statyer som uppkommit kölvattnet av Black lives matter-protesterna och anser att monumenten inte representerar en objektiv historieskildring, utan står för specifika värderingar.

Statyer över kungar kan enligt Björinge tolkas som symboler för antidemokratiska värderingar och bör därför inte tillåtas uppta offentliga ytor. I stället kan de tas ner och ersätta med QR-koder för dem som är intresserade att veta mer om statyerna och varför de inte längre står kvar, anser han.

1287024350_5ed29fb4-721c-46d6-a293-f6e4407848f0(1).jpg.12734948398613368f298d8c753d1808.jpg

Egentligen är det ett nasty-virus med små kluster av bakterier som sätter sig i vitala delar i hjärnan, detta gör att de tappar all inlärd vuxen kunskap och faller tillbaka i okunskap om det mesta. I steg 4 börjat de förlita sig på skolskolkande barns kunskaper som då står över deras förmåga.

Det finns idag inte någon känd behandling för sjukdomen.

De som får dessa symptom bör läggas in på en låst/sluten psykiatrisk vårdavdelning utan möjlighet till permission.

• Ge karma 1
  • Haha 1
melengkikwai
On 2019-12-30 at 11:31, skrev hamnoi:

Var är Greta när man behöver henne!

Tänder grillen med plast😱

D76A9621-4C1F-4EA8-BBE2-E56FBE306383.thumb.jpeg.a89a40d5e40948aa8640d5ebfd42ff50.jpeg

Min hustru brukar ta en gammal flipflop från gatan och klippa sönder, brinner bra med svart fin rök.

• Ge karma 1
  • 3 weeks later...
Bibben

1632075137_gretant.JPG.c0d71a2361606e1c30cce9ea35d65342.JPG

• Ge karma 1
  • Haha 2

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!