Jump to content
IGNORERAD

Tips om Obegränsat till Thailand via skype


ernst

Recommended Posts

Skype har nu inkluderat thailändska mobiler och fasta linor i Obegransat samtal för 97,69 ink moms/månaden.

http://www.skype.com...ns/europeworld/

"begränsningen för rättvist användande på 10 000 minuter per användare och max 6 timmar per dag. Högst 50 olika nummer totalt får ringas per dag"

Har saknat att skype inte har för Thailand, men äntligen nu så ska titta närmare på detta helt klart billigare alternativ än telekorten...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Tallviking

    6

  • chiangmaithai

    5

  • Chiefen

    4

Mest aktiva i denna tråd

chiangmaithai

Jag har testat nu och det fungerar klockrent, en liten fördröjning kanske man kan skymta men det händer ju även i vanliga fall med telekort också.

Jag har dessutom laddat ner skype till mobilen nu och funkar bra även där, som jag som har 3 som operatör och betalar 9 kronor om dagen för att surfa obegränsat på nätet så nu loggar jag bara in på skype via mobilen och ringer till tjejen.

Så ja detta verkar vara det billigaste sättet och dessutom bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har testat nu och det fungerar klockrent, en liten fördröjning kanske man kan skymta men det händer ju även i vanliga fall med telekort också.

Jag har dessutom laddat ner skype till mobilen nu och funkar bra även där, som jag som har 3 som operatör och betalar 9 kronor om dagen för att surfa obegränsat på nätet så nu loggar jag bara in på skype via mobilen och ringer till tjejen.

Så ja detta verkar vara det billigaste sättet och dessutom bra.

Har du tre som operatör så betalar du 69 öre i minuten om du har valt den tjänsten (fast det visste du kanske redan)

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

locco

jo det visste jag redan men det är ju ändå billigare med 9 kronor i månaden för internet, jag hade det abbonemanget men kommer nog avsluta det nu. med skype nu så blir det billigare.

erik-sson

Ja där har du alldeles rätt, skit också, jag betalade 97 kronor men får ta det andra alternativet nästa månad istället.

Detta är ju kanon alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv var jag ju stendum och körde telenor i några månader. Fick en teleräkning på 8000 en månad! Den sved!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har testat nu och det fungerar klockrent, en liten fördröjning kanske man kan skymta men det händer ju även i vanliga fall med telekort också.

Jag har dessutom laddat ner skype till mobilen nu och funkar bra även där, som jag som har 3 som operatör och betalar 9 kronor om dagen för att surfa obegränsat på nätet så nu loggar jag bara in på skype via mobilen och ringer till tjejen.

Så ja detta verkar vara det billigaste sättet och dessutom bra.

Quote

locco

jo det visste jag redan men det är ju ändå billigare med 9 kronor i månaden för internet, jag hade det abbonemanget men kommer nog avsluta det nu. med skype nu så blir det billigare.

erik-sson

Ja där har du alldeles rätt, skit också, jag betalade 97 kronor men får ta det andra alternativet nästa månad istället.

Detta är ju kanon alltså

Jag har inte 3 så jag är novis.. Hur är det nu då, 9 kr om dagen eller i månaden? ???

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i norrland, så här är TRE värdelöst.

Jag har halebop och då kostar det 87 öre/min till Thailand, både till mobil & fast telefon.

Jag använder också VOIPDISCOUNT när jag ringer från datorn, betalar man 10 euro plus lite skatt totalt 139 kr så ringer man fritt 300 minuter i veckan i 120 dagar till både mobiler och fast telefon i Thailand. När 120 dagar har gått så kostar det 0,01 euro i minuten, alltså typ 11 öre. För mig räcker det i 2 månader till. Det betyder att jag ringer i 6 månader för 139 kr plus det jag ringer från mobilen när jag inte är hemma.

Vad som blir billigast beror på vart man bor och vilka behov man har.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis som Jobbe "Voipdiscount" Det liknar Skype men kostar mindre.

Jag ringer hem ca 20 minuter om dagen när jag inte är i Thailand, alltså halva året, och ett par samtal i veckan till Sverige hela året.

Fyllde på mitt konto med 10,5 Euro igår så nu har jag 119 "gratisdagar" till Thailand, efter det kostar varje minut 1 EuroCent.

Senaste gången jag fyllde på innan det var den 24 Dec 2007 :great:

Rätt så billigt och bra kvalite.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att ljudkvalitén via skype har varit lite si och så, sedan måste du ha tillgång till dator alt. telefon med skype installerat, på en IPhone fungerar skype endast via wifi (trådlöst nätverk) m.m.

Själv använder jag https://www.operatorone.eu/ och kan rekomendera det. Har andvänt mig utav dom i ca. 7 månader nu och tycker det har fungerat kanon.

Kostar kanske en aningens mer än skype, betala 0.02 Euro/min exkl. moms + samtals taxa i sverige oavsett om du ringer till fast eller mobil telefon i Thailand, Och då kan du ringa från vilken telefon som helst här hemma.

Du behöver inte heller tillgång till varken dator eller wifi-nät.

Och efter som jag har obegränsad samtals tid via mobilen så blir min kostnad endast 0.02 Euro/min exkl. moms.

Hmmm, är ju faktiskt billigare än skype  :he:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat callex (www.callex.com) sen nyår, och det har faktiskt funkat bra.

Antingen ringer man upp ett gratisnummer (020) och pröjsar 1 kr/minut eller så ringer man ett 08-nummer och pröjsar då 20 öre minuten (+ vanlig telefontaxa)

Jag 3000 fria minuter per månad på min jobbmobil till 08-nummer så jag pröjsar mao 20 öre minuten.

Vet ju även att flera operatörer har "favorit" nummer som man kan ange som man ringer gratis till, anger man då callex 08-nummer så pröjsar man då alltså 20 öre minuten från "vanliga" telefonen.

Just om man kan kombinera med att ringa gratis till 08 nummer så är det en bra & billig tjänst tycker jag.

Smidigt om man inte vill ringa från datorn.

De har haft problem två gånger sen nyår, då gick jag och tjurade och tänkte att 'aldrig mer callex'. Tills jag tog för mig att skicka ett mail till deras support. Fick svar på en timme att "sorry, vi har bytt router nu, testa igen" sen funkade det perfekt.

De har även en tjänst (som jag inte testat) där man kan anmäla sitt eget nummer om man ÄR i Thailand, då kan dina vänner ringa upp dig genom callex, så slipper de betala nåt extra.

[Edit] Såg precis DaToolBox post, verkar vara ungefär samma uplägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

 

Jag har inte 3 så jag är novis.. Hur är det nu då, 9 kr om dagen eller i månaden? ???

// Jobbe

Hej...

Tyvärr gäller det inte mobiltelefoner..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

det fungerar både till fast och mobil i Thailand. Jag har provat att ringa till thaimobil nu och loggat in mig via skype i mobilen, inga problem alls.

Nu är det så att tjejen kommer hit snart och då är detta perfekt för henne när hon vill ringa hem till Thailand.

44 kronor i månaden för obegränsat. Och har man som sagt om man betalar 3 kronor om dagen för fri surf hos 3 så blir månadskostnaden 90 kronor + 44 kronor för obgränsat i 1 månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej ringer till Thailand från datorn hemma med Voip Discount och är jättenöjd

Hon ringer ibland flera timmar varje dag

man betalar 10 Euro + moms och får då 4 månader gratis till alla telefoner och mobiltelefoner i Thailand

Efter 4 månader betalar min igen samma summa och får nya fria 4 månader

Billigare än så kan det knappast bli

Det är knappt 35 kr per månad

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

jo det är billigt men jag föredrar att kunna prata i telefonen istället för att prata via datorn och då är skype bra för att man kan ladda ner det till telefonen och prata i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

det fungerar både till fast och mobil i Thailand. Jag har provat att ringa till thaimobil nu och loggat in mig via skype i mobilen, inga problem alls.

Nu är det så att tjejen kommer hit snart och då är detta perfekt för henne när hon vill ringa hem till Thailand.

44 kronor i månaden för obegränsat. Och har man som sagt om man betalar 3 kronor om dagen för fri surf hos 3 så blir månadskostnaden 90 kronor + 44 kronor för obgränsat i 1 månad.

Klart att det fungerar, men priset blir högre..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jo det är billigt men jag föredrar att kunna prata i telefonen istället för att prata via datorn och då är skype bra för att man kan ladda ner det till telefonen och prata i den.

På Iphone fungerar skype endast via trådlöst nätverk  :grrrrrr:

Och då blir det ju till att leta wifi-nät så fort man vill ringa via skype om man inte är i närheten av en dator.

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

priset blir inte alls högre, det kostar 44 kronor i månaden både till fast och mobil i Thailand, så högre än 44 kronor i månaden blir det inte alls

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

På Iphone fungerar skype endast via trådlöst nätverk  :grrrrrr:

Och då blir det ju till att leta wifi-nät så fort man vill ringa via skype om man inte är i närheten av en dator.

Varför inte tekna abbonemang för obegränsat till Thailand, kostar drygt 300skr för ett år.

Sen kan man få ett Skype To Go nummer i sverige och ringa till Thailand för lokalsamtaltaxa från "valfri" telefon. T.ex. sin jobbnalle...  :victory:

http://www.skype.com...lfeatures/togo/

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min tjej ringer till Thailand från datorn hemma med Voip Discount och är jättenöjd

Hon ringer ibland flera timmar varje dag

man betalar 10 Euro + moms och får då 4 månader gratis till alla telefoner och mobiltelefoner i Thailand

Efter 4 månader betalar min igen samma summa och får nya fria 4 månader

Billigare än så kan det knappast bli

Det är knappt 35 kr per månad

Man kan göra så Tallviking, eller så gör man som jag skrev i svar#12 , och ringer upp hela sin 10Euro pott när "fridagarna" tatt slut, då blir det ännu billigare, 1 EuroCent/minut blir 1000minuter, eller 16,7 timmar, borde räcka några månader vid normalt pratande ?

Fast det är klart att potten kanske tagit slut pga andra samtal eller sända SMS?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

priset blir inte alls högre, det kostar 44 kronor i månaden både till fast och mobil i Thailand, så högre än 44 kronor i månaden blir det inte alls

Måste jag ha läst fel, för längre ner på sidan står det ett helt annat pris när man ska ringa till en mobil i Thailand..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...