Jump to content
IGNORERAD

Tips om Obegränsat till Thailand via skype


ernst

Recommended Posts

andersbangkok

Hmmm... var nog lite otydlig tidigare.

I Sverige ringer jag med mobilen till mitt SkypeToGo nummer. Där kan jag därefter ringa förutbestämda nummer till t,.ex tjejens mobil. Använder abonnemang så det blir riktigt billigt!

Om nu tjejen vill göra samma sak; alltså ringa mig från sin mobil. Har ni någon revelotionerande lösning på detta? Tjejen har inte mobilt internet (kanske det är lösningen!! Då skulle hon kunna installera t.ex fring och därefetr ringa mig över Skype och Fring) Måste provas!

Annan idé??

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Tallviking

    6

  • chiangmaithai

    5

  • Jobbe

    4

Mest aktiva i denna tråd

gubben4906

Hej,

jag har en SKYPE-telefon, hur ringer jag med den till Thailand? Det enda jag gjort hittills med den är att sända sms och mms. Jag tror att om jag ska kunna bygga upp ett förhållande med "min" dam därnere så räcker det inte med SMS och MMS utan jag måste nog prata med henne live ibland. Jag provade när jag kom hem och ringde upp henne med mitt vanliga Comviq och det räckte bara 7 minuter så försvann 175 SEK på mitt kontantkort. Jag har 3G Kontantkort i SKYPE-mobilen. Om det inte är bra, finns det andra alternativ till mobilen, menar, bättre kontantkort som är billiga? Hoppas ni begriper vad jag menar.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ring från din dator med antingen Skype-out eller voipdiscount

Eller kör ett kontantkort och ring hemifrån

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

              ringa fast  ringa mobil  ta emot samtal

                                                i landet

[table]  [tr] [td] Thailand[/td] [td] 0,69[/td] [td] 0,69[/td] [td] 8,50[/td][/tr][/table]

Om jag förstår det jag klistrat in ovan så koster det mig 69 öre att ringa till Thailand med mitt 3G-kort men för min tjej som tar emot samtalet kommer det kosta 8,50 SEK. Stämmer det eller gäller det bara andra 3G-abonnemang? Hoppas ni begriper den förskjutna tabellen. ringa fast är 0,69. ringa mobil är 0,69 och ta emot samtal är 8,50 SEK

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Om du är i Thailand med din mobil kostar det dig 8.50 för att ta emot samtal som rings till ditt svenska mobilnummer och som vidarelänkas till dig i Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu har Skype i din 3G mobil varför inte utnyttja det  ???  

Varför försöker du ringa via ditt kontantkort ??

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag provade när jag kom hem och ringde upp henne med mitt vanliga Comviq och det räckte bara 7 minuter så försvann 175 SEK på mitt kontantkort.

Hade du laddat på med Amigos på ditt Comviq så hade du kunnat prata över 3 timmar för dom 175 kronorna.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur mycket kostar det för någon i Thailand (fast/mobil) att ringa till ditt 031-skypenummer då ?

Mitt 031-nummer är ett vanligt svenskt telefonnummer. Ringer man från vanlig telefon i Thailand blir det alltså exakt som att ringa till Sverige. Ringer man med Skype-telefon blir det som sagt gratis.  För att ringa med Skype krävs dock internetförbindelse.  Jag har självklart en Thai-mobil också som de i Thailand kan nå mig på.

Har man inte någon Internetförbindelse eller vill ringa med sin mobil fungerar som sagt Thaitel bra då kostnaden blir 1 BHT / minut extra utöver samtalet med telefonen till Bangkok-nummret.

Quote

Hade du laddat på med Amigos på ditt Comviq så hade du kunnat prata över 3 timmar för dom 175 kronorna.

Och om man har fast pris på bandbredden i mobiltelefonen eller ringer från Internet hemma så blir kostnaden 34 öre för 100 timmar eller mer om man ringer med Skype-abonnemang.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Såhär har jag löst det för tjejen som är här.

Jag har sedan tidigare skype och har lagt till 43 spänn i månaden för fritt till Thailand.

Sedan så har jag ett Telenor abbonemang till henne för 25 kr i månaden. med tilläggstjänsten "Tal fritt fastnät" för 59 kr i månaden.

Sedan så har ju Skype en tjänst som heter "Skype to go" vilket är ett 08 nummer som man kan ringa upp för att sedan bli kopplad till några förprogramerade kontakter. Eller för att slå in ett valfritt nummer.

Så det blir väll typ 127 kr i månaden för att hon ska kunna ringa från mobilen till mig + nära o kära i Thailand.

Ljudkvaliten är det inga som helst bekymmer med så det är helt klart överkommligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Såg att det har diskuterats att Skype på Iphone enbart fungerar med wifi.

Om ni har "jailbreakat" så går det lura telefonen att den är på wifi när den egentligen är på 3G, dvs Skype fungerar oavsett nätverk.

Det enda man gör är att installera Tricker ThreeG via Cydia och sedan funkar det.

Info hur man "jailbreakar" finns på http://www.iclarifie...x.php?enid=4301

(Efter jailbreak går det även installera "ultrasn0w", vilket låser upp telefonen mot andra operatörer)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...