Jump to content
IGNORERAD

Thaksin blir av med passet


stugan5

Recommended Posts

:na: 59-årige Thaksin anklagades formellt i tisdags tillsammans med ett tiotal anhängare för bland annat hållande av illegala möten, störande av ordningen och hot om våld.

Thaksin-anhängarnas protester ledde till att helgens Asean-möte i Pattaya blev inställt. De slutade först efter våldsamma sammandrabbningar med polis och militär i Bangkok i måndags. Två personer dödades och över 120 skadades.

- Departementet kan dra in eller återkalla ett pass om det kan bevisa att personen har orsakat skada för nationen, sade regeringstalesmannen Panitan Wattanayagorn på onsdagen.

Dessförinnan hade Thaksin själv uttalat sig för arabiska tv-kanalen al-Jaziras engelskspråkiga sändningar.

- Jag känner mig väldigt ledsen över vad som händer bland det thailändska folket. Men det är inte jag som orsakat det. Jag säger åt dem varje dag att budskapet är fredligt, fredligt, fredligt, sade han.

Den förre premiärministern sade sig samtidigt vara villig att återvända till hemlandet om han fick garantier om att alla anklagelser mot honom utreds av "neutrala krafter".

Link to comment
Dela på andra sajter

han har ju minst ett till så han klarar sig nog. Han räknade kanske med att han skulle bli av med thaipasset

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...