Jump to content
IGNORERAD

Abhisits sanna natur?


noBuzz

Recommended Posts

Quote

För övrigt tycker jag att yttrandefrihet är värt att tjafsa över. Dessutom min stupida vän, så går det inte att begränsa yttrandefrihet på detta sätt och fortfarande hävda att det råder demokrati.

Thailand har aldrig varit en demokrati. Var har du fått det ifrån? När det gäller yttrandefriheten så har den bara blivit sämre och sämre sedan 2001. Att man blokerar vissa under de omständigheter som råder just nu tycker jag är ganska logiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    27

  • ban99arne

    18

  • RoiET

    10

  • MaiChai

    9

Mest aktiva i denna tråd

Det är just när bara en viss del av en befolkning censureras som risken för våld ökar. Om censuren gällt alla, kunde man lättare försvara brottet mot de mänskliga rättigheterna. Är alla som demonstrerat mot regeringen våldsamma? Återigen visar Abhisit dåligt omdöme. Han är körd och måste avgå!!!

Artikel 19

Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.

Hel i hela huvvet

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är just när bara en viss del av en befolkning censureras som risken för våld ökar. Om censuren gällt alla, kunde man lättare försvara brottet mot de mänskliga rättigheterna. Är alla som demonstrerat mot regeringen våldsamma? Återigen visar Abhisit dåligt omdöme. Han är körd och måste avgå!!!

Artikel 19

Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.

Hel i hela huvvet

Jens

Hel i hela huvudet? Läs artikel 15 också.

Link to comment
Dela på andra sajter

RoiET,

Jag fattar att du inte gillar Abhisit. Och det är ok.

Han kanske inte är bäst för Thailand. Har du något bättre förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hel i hela huvudet? Läs artikel 15 också.

Artikel 15

1. Var och en har rätt till en nationalitet.

2. Ingen får godtyckligt fråntas sin nationalitet eller nekas rätten att ändra nationalitet.

Uppenbarligen har jag fel i huvvet. Jag förstår inte vad du menar.

Quote

RoiET,

Jag fattar att du inte gillar Abhisit. Och det är ok.

Han kanske inte är bäst för Thailand. Har du något bättre förslag?

Nyval. Nu t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

RoiET

http://www.manskliga...ropa_501104.pdf

Europeiska konventionen om skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna

Artikel 15 - Avvikelse från konventionsförpliktelse vid nödläge

1. Under krig eller i annat allmänt nödläge som hotar nationens existens får en hög fördragsslutande part vidta åtgärder som 

innebär avvikelser från dess skyldigheter enligt denna konvention i den utsträckning som det är oundgängligen nödvändigt med

hänsyn till situationens krav, under förutsättning att dessa åtgärder inte strider mot landets övriga förpliktelser enligt den

internationella rätten.

2. Inga inskränkningar får med stöd av denna bestämmelse göras i artikel 2, utom i fråga om dödsfall till följd av lagliga

krigshandlingar, eller i artiklarna 3, 4 (punkten 1) och 7.

3. En hög fördragsslutande part som begagnar sig av rätten att göra avvikelse från denna konvention skall hålla Europarådets

generalsekreterare fullt underrättad om de åtgärder som vidtagits i sådant hänseende och om skälen för dessa. Den höga

fördragsslutande parten skall också underrätta Europarådets generalsekreterare om när dessa åtgärder har upphört att gälla

och konventionens bestämmelser åter blivit fullt tillämpliga.

Är alltså EU en samling av bristfälliga demokratier?

Nyval? Visst... det är tydligen på G. Lixom en ny konstitution.

Men frågan jag ställde var.."Han kanske inte är bäst för Thailand. Har du något bättre förslag?"

Du tyckte ju att Abhisit var helt bäng och skulle avgå. Vem är bättre undrar jag då?

[/]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bossej,

Tyvärr kan du kanske inte läsa så mycket om de röda just nu då det råder

uindantagstillstånd p.g.a de rödas våldsamheter och aktiviteter.

Det finns säkert jättetrevliga killar och tjejer bland de röda, som har mycket

gott att säga, men just den här veckan har de valt lite fel kompisar.

Därför har man stängt alla röda hemsidor så länge.

Men var inte orolig.. de är nog tillbaka om en vecka eller så när alla röda är snälla igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det går dock fortfarande att hitta uppmaningar på nätet om att döda såväl rödtröjade som ofärgade Isaanbor.  :read::read:

har du någon länk till detta?

Quote

Nej Herr Bus, det är för att vi är så kloka och inser att medborgeliga rättigheter är inget som man skall justera från dag till dag.

[move]

Yttrandefrie Arne

[/move]

Krustynews meddelar att det för tillfället råder undantagstillstånd i Thailand, då kan man precis som Samak och Somchai gjorde stänga ner vissa uppviglande webbsidor. Du ylade inte om yttrandefrihet då vad jag kan komma ihåg?

Quote

Finns det någon som kan tipsa mig om någon hemsida där jag kan läsa vad 'Röda ledare' , som inte försepråkar våld i Thailand,  tänker idag efter allt det tråkiga som inträffat.

Demokrati bör väl innebära ickevåld, och att det finns olika åsikter att lyssna till.

Jag har uppfattat det som att ungefär hälften av thailändarna stödjer ´de gula´, och andra hälften stödjer ´de röda´, men att det nu är mycket svårt för de röda ledarna att få framföra sina åsikter i TV, tidningar, och på Internet.

Då menar jag röda ledare som är för ickevåld.

Människor som förespråkar eller utför våld skall naturligtvis dömas för det, men jag tror inte att många av de etthundratusen röda demonstranterna tillhör denna grupp.

Bossej,

ett par av sidorna funkade fortfarande, tänk på att jag sitter uppkopplad från en annan av yttrandefrihetens högborgar i världen, Kina. En del funkade inte alls och en del kom det upp en skylt om att de blockerats på grund av en domstolsorder. Det finns massvis med genuina demokratiförespråkare i de rödas led men tyvärr tog Thaksins pöbel över och allt gick överstyr.

Abhisit har ett flertal gånger sträckt ut en hand till dessa röda som förespråkar en genuin demokrati, att vara med och forma den utan upplopp eller gevär.

De röda måste göra sig av med Thaksins inflytande, hans kuppförsök i helgen beräknas ha kostat uppemot 10 miljarder baht bara att iscensätta. Kastat landet till gränsen mot ett inbördeskrig och dess ekonomi i ett fritt fall. Han verkar köra den brända jordens taktik, typ kan inte jag styra över Thailand ska jag se till att det inte finns något kvar att styra över.

Tror inte att det är 50/50 när det gäller stöd, de har knappt 10% tillsammans enligt ett ledande opinionsinstitut i Thailand. De flesta thai är grundligt trötta på både gula och röda bråkmakare.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

noBuzz! Jag menar att det är just de åtgärder som regeringen i Thailand vidtar, som hotar nationens existens. Nödläge blev det redan när man exkluderade stora delar av folket. 

Ja när blir det nyval? När blir det en ny konstitution och vem får vara med och bestämma innehållet? Kommer det t.ex. att slå fast att vissa mandat skall tillsättas på andra grunder än att man valt dem vid en folkomröstning, där principen en person en röst, gäller?

När jag skrev att Abhisit var körd, menade jag inte att han var bäng(vilket han kan vara ändå), utan att han nu inte kan företräda hela folket. I Thaksin-land är han körd, alltså folket tror inte på honom. Att han nu vill samtala med alla spelar nu inte längre någon roll.

Vem som är bättre än Abhisit tycker jag att vi, under demokratiska former, låter thailändarna komma fram till själva. 

MaiChai

Jag har sett uppmaningar till folkmord på YouTube. Men även två thaispråkiga sidor. Min fru är ute nu men när hon är tillbaka skall jag försöka hitta dem igen. Jag har inte som debatteknik att fabulera även om jag tror det förekommit här på MPR vid något tilfälle.

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

RoiET,

"Kommer det t.ex. att slå fast att vissa mandat skall tillsättas på andra grunder än att man valt dem

vid en folkomröstning, där principen en person en röst, gäller? "

Ja självklart! Vad annars? Har du gått på idi*tmyten om minskad rösträtt för isaanbor? Läs på i sådana fall.

Har du läst inledningmeddelandet i den här tråden? Där står klart och tydligt vad han tycker i frågan.

Likaså finns information om detta på demokraternas hemsida.

Har du sökt information alls eller bara blint supit i dig propaganda från de röda?

"Att han vill samtala nu" är orättvist och fel. Han har alltid varit för öppen dialog.

Och han har aldrig varit emot de röda. Han är emot Thaksin och korrupta politiker.

Din formulering tyder på en vinklad uppfattning från din sida.

Vilka åtgärder är det som regeringen vidtar som hotar nationens existens?

Att man stänger några röda hemsidor efter deras våldsamheter?

Link to comment
Dela på andra sajter

RoiET,

tror inte du fabulerar och finns det sådana sidor som uppviglar mot de röda borde de givetvis också stängas?

Sen när det gäller konstitutionen. Var någonstans finns det att Demokraterna skulle vara emot principen 1 röst per medborgare? Du, liksom många andra blandar ihop dem med galningarna i PAD. Det är en vandrinsgsägen som verkar cirkulera på landsbygden, det finns inte ett enda uttalande eller nerskrivet från Demokraterna att inte allas röster ska vara lika värda. Men misstänker att den "sanningen" finns på många av de blockerade sidorna.

Samma sak som de här med de 80 dödade och matade till krokodilerna, Phue Thai uppger 2 saknade och 11 skadade. De om några skulle väl tjäna på att justera upp siffrorna lite. Men nu är det ju "sanning" i byarna med hjälp av ensidig information på Thakisnvänliga webbsidor och radiokanaler.

Det blir ett nyval, tro mig. Samt en omändrad konstitution. Men de röda vill ju tydligen inte diskutera den nya konstitutionen med Abhisit?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alla uppfattningar vinklade noBuzz? Hur kan du vara så säker på att han verkligen står för vad som är skrivet i början? Att jag har vinklade formuleringar beror nog på att jag inte är opartisk. Att jag har en röd nyans beror nog på att den kontaktyta i Thailand jag har är fråmst röd.

Dock vill jag påpeka att jag INTE vill att Thaksin skall få komma tillbaka.

Varför är dina formuleringar vinklade?

Det är svårt att hitta objektiv information om thailändsk politik men är naturligtvis glad för din skull noBuzz , att du lyckats.

För att lyckas med en öppen dialog krävs nog att alla parter känner lite förtroende för en. Vad tror du?

Om Abhisit är emot korrupta politiker, varför har han då övertagit Newin?

Det är svårt att inte koppla ihop Abhisit med PAD. Tror ni att Abhisit varit PM utan PAD?

Vad sägs om att använda den gamla konstitutionen? Innan 2006-kuppen? Vad sägs om att luckra upp lèse majesté som knappast hör hemma i en demokrati?

Link to comment
Dela på andra sajter

Krustynews meddelar att det för tillfället råder undantagstillstånd i Thailand, då kan man precis som Samak och Somchai gjorde stänga ner vissa uppviglande webbsidor. Du ylade inte om yttrandefrihet då vad jag kan komma ihåg?

Bäste Bangkok Bob, hade jag deltagit i någon debatt så hade jag stått på yttrandefrihetens sida.

Däremot så brukar du ju klaga på hur ofritt det var map yttrandefriheten tidigare .. men nu är det tydligen inte så viktigt . inte ens om man utger sig för att vara journalist .. 

Åhhh, tusan nu lurade du mig igen, blev lixom för mycket  . att jag inte lär mig att du bara är ironisk.

[move]

Lättlurade Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag du lägger för stor vikt vid personen Abhisit.

Han är trotts allt inte någon envåldshärskare eller diktator som kan bestämma som han vill.

Newin var med redan innan han kom in i bilden. Det fanns flera kandidater som PM som inte godtogs före man kom fram till Abhisit - mannen som författat texten i org. inlägget här som kunde accepteras av en majoritet i parlamentet. Någon gul ledarfigur hade aldrig accepterats av parlamentet.

Han är välutbildad i England och som känner till hur ett demokratiskt samhälle fungerar och säger sig också vilja få Thailand dit.

Han skulle kunna slänga fram ännu en ogenomtänkt ny konstitution som gynnar några få, som Thaksin ex. gjort. Men skulle det lösa några problem?

Skulle parlamentet acceptera lösningen?

När man är beroende av kappvändare som Newin skulle jag tro att det inte är helt enkelt att komma nånvart.

Nyvalet kommer nog sinomtid men själv gissar jag att det nog skulle ge bra mycket mera att genomföra det efter man kommit överrens med oppositionen om något. Jag gissar också att man inte bara vill dra ett streck över allt de fuskande PPP/PT gjort och frikänna alla på ett bräde. Det är trotts allt ett utmärkt tillfälle att oskadliggöra några av de fula fiskor som fastnat i nätet för de skulle ändå bara komma tillbaka och sabotera.

Läget måste få stabilisera sig först och de diskussioner med de röda som föreslagits måste komma igång.

Man har nu egentligen ett gyllende läge att faktiskt komma frammåt om bara berörda parter är intresserade.

Tyvärr kommer då det här misslyckade upproret av Thaksin och förstör alltihop.

Som jag skrivit tidigare kan naturligtvis den där Abhisit vara en ren pratmakare och galjonsfigur för andra krafter men det tycker jag fortfarande är för tidigt att säga.

Det är alltför starka krafter igång för att man ska kunna styra upp dem på några få månader om man verkligen söker en bra lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Snälla Banarne om du inte kan se risken för att detta eskalerar till i det närmaste inbördeskrig så tycker jag du är blind. Jag är mycket medveten om att antalet döda såhär långt inte är så många, men ändå fär det redan för många.

En liten kula från de Gula mot en röd ledare och bollen är i rullning, ja helt säkert.

Skiter fullständigt i vilken färg på tröjan webbside innehavaren har, nu är försiktighet fan så mycket viktigare än att några känner sin censuerade.

Det hade varit mer effektivt att stänga alla vägar eftersom betydligt fler dör i trafiken.

Joints, du tycker att man skall göra så mycket som möjligt för att förhindra fler oroligheter.

Förmodligen är du bara oförmögen att förstå vad du skriver, för du menar väl inte:

Stänga ner hela internet och alla radiostationer, TV visar bara snubbelkomik och alla färger förbjuds särskilt röd men i viss mån även gul. Tystnad skall råda på allmänt plats, alla partier förbjudas, utegånsförbud osv.

... utan bara tumma lite på yttrandefriheten sådär lite lagom.

Normalt sett vettiga människor verkar idag ha tappat all sans .

Förresten så skall det bli fint väder i helgen, appropå något annat.

MVH/BanArne   

Link to comment
Dela på andra sajter

Grönt tror jag är en färg som kommer att vara inne ett bra tag till.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det hade varit mer effektivt att stänga alla vägar eftersom betydligt fler dör i trafiken.

Joints, du tycker att man skall göra så mycket som möjligt för att förhindra fler oroligheter.

Förmodligen är du bara oförmögen att förstå vad du skriver, för du menar väl inte:

Stänga ner hela internet och alla radiostationer, TV visar bara snubbelkomik och alla färger förbjuds särskilt röd men i viss mån även gul. Tystnad skall råda på allmänt plats, alla partier förbjudas, utegånsförbud osv.

... utan bara tumma lite på yttrandefriheten sådär lite lagom.

Normalt sett vettiga människor verkar idag ha tappat all sans .

Förresten så skall det bli fint väder i helgen, appropå något annat.

MVH/BanArne 

Tycker du att jag normalt är vettig?  :drinks:

Jag erkänner villigt att jag inte är så insatt i dagens situation. Har helt enkelt inte haft tid att sätta mig in i allt. Inte heller är jag förmögen att förstå vad det är som cencureras.

Jag misstänker att min vettighet är bättre imorgon och då får vi se vad jag hittar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Krustynews meddelar att det för tillfället råder undantagstillstånd i Thailand, då kan man precis som Samak och Somchai gjorde stänga ner vissa uppviglande webbsidor. Du ylade inte om yttrandefrihet då vad jag kan komma ihåg?

Bäste Bangkok Bob, hade jag deltagit i någon debatt så hade jag stått på yttrandefrihetens sida.

Däremot så brukar du ju klaga på hur ofritt det var map yttrandefriheten tidigare .. men nu är det tydligen inte så viktigt . inte ens om man utger sig för att vara journalist .. 

Åhhh, tusan nu lurade du mig igen, blev lixom för mycket  . att jag inte lär mig att du bara är ironisk.

[move]

Lättlurade Arne

[/move]

Då kan vi fastslå att gycklaren Krusty the klown är för yttrandefrihet på Thaksins villkor. Näa Samak och Somchai stänger ner webbsidor är det bra, när Abhisit gör det är det ett brott mot yttrandefrihet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bananen,

Jag tycker att det är jättebra att du är för yttrandefrihet.  :great:

Och eftersom du är så ivrigt förespråkande så misstänker jag också att du är insatt i frågan om

yttrande & åsiktfriheter och deras roller i demokratiska samhällen.

Tänkte därför att du kanske kunde förklara varför punkt 2 i EU's artikel 10 om dessa friheter är

formulerad som den är?

Artikel 10 - Yttrandefrihet

1. Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och

sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser.

Denna artikel hindrar inte en stat att kräva tillstånd för radio-, televisions- eller biografföretag.

2. Eftersom utövandet av de nämnda friheterna medför ansvar och skyldigheter, får det underkastas

sådana formföreskrifter, villkor, inskränkningar eller straffpåföljder som är föreskrivna i lag och som i

ett demokratiskt samhälle är nödvändiga med hänsyn till statens säkerhet, till den territoriella integriteten

eller den allmänna säkerheten, till förebyggande av oordning eller brott, till skydd för hälsa eller moral

eller för annans goda namn och rykte eller rättigheter, för att förhindra att förtroliga underrättelser

sprids eller för att upprätthålla domstolars auktoritet och opartiskhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

RoiET

zwa svarade bra på ditt senaste inlägg så jag besvarar inte allt eftersom jag håller med honom i vad han skrev.

"Hur kan du vara så säker på att han verkligen står för vad som är skrivet i början? "

Det kan jag naturligtvis inte vara, men sett till texter och uttalanden han gjort så verkar han vara

väldigt konsekvent över tiden. Och jag finner ingen anledning till att ifrågasätta honom.

Han har i internationella forum, inför allas ögon, starkt och tydligt markerat sitt stöd för allas

lika värde och principen "en människa - en röst". Jag förstår inte hur man då kan ifrågasätta

de intentionerna utan att mena att han ljuger inför hela världssamfundet. Och gör man det

så är det nog bra att man har klart för sig vad man tycker, han tycker och att man har reellt

underlag för sina anklagelser.

Dagens tube i ämnet får väl bli Abhisits svar till Jules (JI) om Lease Majeste när Abhisit var i England.

Abhisits klara markering för Monarkin är otvivelaktig men går den för långt?

Så pass långt att den begränsar honom och grumlar några demokratiska principer? Isf vilka?

Är inte säker på vad jag tycker om det här och skulle vilja se inlägg om de frågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

RoiET

Dagens tube i ämnet får väl bli Abhisits svar till Jules (JI) om Lease Majeste när Abhisit var i England.

Abhisits klara markering för Monarkin är otvivelaktig men går den för långt?

Så pass långt att den begränsar honom och grumlar några demokratiska principer? Isf vilka?

Är inte säker på vad jag tycker om det här och skulle vilja se inlägg om de frågorna.

นายกฯ อภิสิทธิ์ตอบใจ PM Abhisit answered JI

Jag kan inte höra vad han säger (taskig ljudfunktion i datorn). Kan du dra en kort sammanfattning?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då kan vi fastslå att gycklaren Krusty the klown är för yttrandefrihet på Thaksins villkor. Näa Samak och Somchai stänger ner webbsidor är det bra, när Abhisit gör det är det ett brott mot yttrandefrihet.

Bäste Bangkok Bob, du verkar gå helt upp i din namnes roll, vilket av orden var det som var för krångligt i meningen:  Bäste Bangkok Bob, hade jag deltagit i någon debatt så hade jag stått på yttrandefrihetens sida.

Envar som läst dina kommunikeer kan ju se att det är du som anpassar yttrandefriheten beroende på vilken kolör som yttrar sig. Jag däremot är fortfarande emot en miltärkupp även om den skulle ske mot den nuvarande PM:en.

[move]Åsiktsstabile Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bananen,

Jag tycker att det är jättebra att du är för yttrandefrihet.  :great:

Och eftersom du är så ivrigt förespråkande så misstänker jag också att du är insatt i frågan om

yttrande & åsiktfriheter och deras roller i demokratiska samhällen.

Tänkte därför att du kanske kunde förklara varför punkt 2 i EU's artikel 10 om dessa friheter är

formulerad som den är

Artikel 10 - Yttrandefrihet

1. Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och

sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser.

Denna artikel hindrar inte en stat att kräva tillstånd för radio-, televisions- eller biografföretag.

2. Eftersom utövandet av de nämnda friheterna medför ansvar och skyldigheter, får det underkastas

sådana formföreskrifter, villkor, inskränkningar eller straffpåföljder som är föreskrivna i lag och som i

ett demokratiskt samhälle är nödvändiga med hänsyn till statens säkerhet, till den territoriella integriteten

eller den allmänna säkerheten, till förebyggande av oordning eller brott, till skydd för hälsa eller moral

eller för annans goda namn och rykte eller rättigheter, för att förhindra att förtroliga underrättelser

sprids eller för att upprätthålla domstolars auktoritet och opartiskhet.

Bäste Språkröret, nu är jag ju inte med i EU och kan inte försvara/förklara alla tokerier som denna Europeiska LRF-organisation gör.

Däremot så kan jag ju ha synpunkter eller försöka tolka vad de menar.

Pkt 1, antar jag att jag får hoppa över.

Pkt 2, är ju rena rappekaljan.

Tolkar man texten bokstavligt så tycker författarna att det är helt ok att:

- Förbjuda alla yttranden som vill ha ett fritt Skåne eller att ansluta det till Danmark.

- Förbjuda alla yttranden som kallar till allmänn dans i Folketspark.

- Förbjuda alla yttranden om att domstolsutslag mot Pirate Bay var för hårt map skadeståndet.

- Förbjuda MPR Nightlife sektionen.

Men vi vet ju alla att det finns en massa kosntiga länder med i den där bondeorganisationen EU.

[move]

Yttrandefrie Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...