Jump to content
IGNORERAD

220 döda och 2658 skadade...


Jive

Recommended Posts

... hittills i på vägarna under 4 dagars Songkrantrafik.

De flesta olyckor är alkoholrelaterade.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Ja, hur är det egentligen med nykterheten när ni är i Thailand?

Sätter ni er bakom ratten eller styret när ni varit och ätit middag med alkoholdrycker inblandade? Om ni tex har varit på Flaggan och druckit en öl till maten? Hur gör Jive själv? :whistle:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hejsan

Ja, hur är det egentligen med nykterheten när ni är i Thailand?

Sätter ni er bakom ratten eller styret när ni varit och ätit middag med alkoholdrycker inblandade? Om ni tex har varit på Flaggan och druckit en öl till maten? Hur gör Jive själv? :whistle:

MVH Nonki

I bästa fall låter frugan köra, men visst förekommer det att man kör med några öl innanför västen. :bag:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Bangkok är det bara idi*ti att ha en bil, massvis med taxibilar finns att tillgå dygnet runt till rimliga priser. Även under tider då de blockerar trafiken på olika ställen i staden.

No need to drink and drive!

Fast man vet ju klart inte vad taxichauffören drack till sin som-tam?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Bangkok är det bara idi*ti att ha en bil, massvis med taxibilar finns att tillgå dygnet runt till rimliga priser. Även under tider då de blockerar trafiken på olika ställen i staden.

No need to drink and drive!

Fast man vet ju klart inte vad taxichauffören drack till sin som-tam?

Just det och det är därför jag hellre kör själva även om jag druckit för då vet jag åtminstone vad som druckits och dessutom känner jag föraren :good:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Bangkok är det bara idi*ti att ha en bil, massvis med taxibilar finns att tillgå dygnet runt till rimliga priser. Även under tider då de blockerar trafiken på olika ställen i staden.

No need to drink and drive!

Fast man vet ju klart inte vad taxichauffören drack till sin som-tam?

Men bor man i Pattayas utkant, så "måste" man ha bil, för här finns inga taxibilar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilkörning och alkohol, totalt NO-NO. Är yrkeschaufför så jag har sett för mycket och vill inte hamna där själv, pga vad jag druckit.  :stop:

Mvh

BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

I Bangkok är det bara idi*ti att ha en bil, massvis med taxibilar finns att tillgå dygnet runt till rimliga priser. Även under tider då de blockerar trafiken på olika ställen i staden.

No need to drink and drive!

Fast man vet ju klart inte vad taxichauffören drack till sin som-tam?

Jag ar per din definition idi*t da  :pleasantry:

Dock tycker jag det ar viktigt att ha en chaffor till sin bil. Oavsett om det ar en fru eller anstalld  ;)   sa ar det enormt skont och det ar alltid ett plus att kunna glugga en film eller liknande nar man sitter fast i trafiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bkk post rapporterade 272 döda, för ca 5 timmar sedan, de flesta (12st) i Chiang Mai!

Trodde Bkk skulle ligga i topp.

http://www.bangkokpo...ys-into-holiday

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bkk post rapporterade 272 döda, för ca 5 timmar sedan, de flesta (12st) i Chiang Mai!

Tung siffra, NO GOOD:skull:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Just det och det är därför jag hellre kör själva även om jag druckit för då vet jag åtminstone vad som druckits och dessutom känner jag föraren :good:

MVH Nonki

Quote

I bästa fall låter frugan köra, men visst förekommer det att man kör med några öl innanför västen. :bag:

Då får ni passa er nu under Song kran  :stop:

http://pattayaone.ne...5_04_52_4.shtml

Link to comment
Dela på andra sajter

Songkran trafiken har hittills skördat 373 döda; 4332 skadade och det har varit minst 3977 trafikolyckor‏.

      Songkran traffic deaths up, injuries and accidents down

Songkran's "seven dangerous days" ended yesterday with 373 deaths and 4,332 injuries in 3,977 road accidents nationwide.

The number of deaths increased by five from last year, but there were 471 fewer injuries and 266 fewer accidents, said Interior Ministry permanent secretary Wichai Srikwan.

Chiang Mai reported the most fatalities at 14. Chiang Rai had the highest number of injuries at 164 and the highest number of accidents at 145.

Meanwhile, Trat, Chachoengsao, Yasothon, Amnat Charoen, Sakon Nakhon, Nan and Yala provinces did not report any deaths during the seven dangerous days.

On Thursday alone, there were 52 deaths and 371 injuries in 343 road accidents.

A total of 5,271,977 drivers and motorcycle-riders were examined at checkpoints nationwide. Of those, 408,020 were cited for violating the law, including 137,806 for driving without a licence and 136,772 for not wearing a helmet.

Motorcycles were the vehicles most involved in road accidents, about 82 per cent of all vehicles. The biggest cause of accidents was drunken driving (40.66 per cent), followed by speeding (19.96 per cent).

The Public Health Ministry reported that its emergency units had given medical assistance 21,456 times and 74 per cent of victims had received help from the units within 10 minutes.

People called the 1669 emergency hotline for help 11,113 times.

The ministry found that three times more shopkeepers on secondary roads violated the Alcoholic Beverage Control Act of 2008 than on main roads. Alcoholic drinks were also sold in petrol stations, which is prohibited.

Ministry officials randomly inspected 28 provinces in all four regions between April 10 and this past Wednesday.

Out of 661 petrol stations inspected by the officials, alcoholic beverages were found on sale in 102, 28 per cent on secondary roads and 9 per cent on main roads.

A total of 140 out of 767 inspected shops violated the Act by selling alcohol outside legal hours.

-- The Nation 2009-04-18

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min son blev stoppad i UdonThani i Julas på en alkohol kontroll

När jag vevade ner rutan sa "konstapeln" we have alkohol controll here do you have drink alkohol?

No me dont have I say to hem

Where you go he tell me?

I go home I say

Are you sure you dont have drink alkohol

I say no no

Ok Go!!  :great::yes:  

Inget körkort eller blåsning behövdes  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det var den 1. April 2002 det blev olagligt att köra onykter i Thailand så tar jag det hela som ett skämt.

Känner än i dag ingen som fått mer än ett par hundra i böter pga fyllekörning. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner min svåger rätt väl.

Han fick 3000bath i böter, 100 timmars samhällstjänst och en tur i skolbänk där han fick veta att det är dumt att fylleköra.

Detta hände för några månader sedan i Bkk.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag känner min svåger rätt väl.

Han fick 3000bath i böter, 100 timmars samhällstjänst och en tur i skolbänk där han fick veta att det är dumt att fylleköra.

Detta hände för några månader sedan i Bkk.

MVH Tommy

Jaha, då börjar det gå åt rätt håll. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...