Jump to content
IGNORERAD

tips koh chang


Neil

Recommended Posts

hej

tankte aka till koh chang om nagra dagar. nagon som har tips pa bra boende for cirka 500-1000 baht? vilken strand ar bast under denna tid av aret? garna andra tips ocksa.

tack pa forhand

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på någon Thai karta att det finns två stycken Koh Chang. En öster om Koh Samed och en annan norr om Phuket?!

Brorsan och hans polare var på den först nämnda för ett par veckor sedan och dom bodde på Lonely Beach. Dom var HELT själva! Dom stack på nått moonlight party och det verkade som det fanns 20 turister på hela ön sa dom.

Juni verkar vara en bra månad om man vill vara sig själv för en stund ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Hej!

Här är det en bra länk med mycket bra info (på svenska)    :idea2:

http://www.kohchang.se/

Har själv varit/bott på White Sand Beach, som kan rekommenderas.  :fan1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest woien

Vi var på Koh Chang och kom hem för några dar sen...riktigt bra faktiskt.

Vi stannade på White Sands Beach, det finns flera stränder, men då har vi nåt vi kan åka till en annan gång.

Vi bodde på Banpu Resort, helt ok...oslagbar bungalow precis vid havet för 2000 bath.

Poolen var väl inget att hurra för, men den var ok.

Intillliggande Kacha Resort har fått mycket bra kritik, men är lite dyrare och hade inte lika bra rum enligt mig.

Dock var deras pool helt oslagbar.

Banpu har också hotellrum som är mycket bra, de kostar 1500 men vi fick dom för 1200

Havet var underbart..man kan bada ganska långt ut..det är väldigt grunt, inga jellyfish eller massa störande grejer i sanden.

Dock skall man akta sig för strömmar, men så länge man kan stå i vattnet så är det ju inga problem.

men blåser det så dras man söderut (inte ut till havs) och det kunde vara ganska strömt..

http://www.dropshots.com/woien där finns det bilder från stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vart på koh chang 4 gånger tror jag ( en gång var jag där två gånger ... sorry internal skämt om du läst andra trådar jag har skrivit på  :rolleyes3: )

jag skulle rekomendera lonely beach och kanske bo på siam huts eller nature resorts. på siam huts så fixar dom resor till öarna söder om koh chang om man vill vara riktigt ensam och vara på orörda stränder.

jag var på koh maak sist jag var nere och jag hade beachen för mig själv och då var jag ändå där i january... eller det låg en tjej från paris en bit bort men det var helt okey att vila ögonen på.

hur som helst kommer du få det kanon! kanske Thailands bästa ö  :)

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillade Kae Bae Beach bäst på Koh Chang. Tycker den stranden var betydligt finare och mysigare än t ex White Sand Beach som många verkar föredra. Finns en trevlig restaurang som drivs av en Norrman där, en annan restaurang ("Karma") som drivs av en trevlig Svensk kvinna mm. När det gäller boende så finns det inte så många "mellanklass" ställen för 500-1000 Bath utan det finns främst billiga fläktbungar för några hundra baht eller lite finare boende nära stranden för ca 1200 baht och uppåt. Jag hittade ett ställe när jag frågade runt där det fanns AC-rum för 800 Baht men det har säkert gått upp i pris nu. Jag bodde först i en billig bunge för 200 baht men sen bytte jag till ett något bättre rum för 400 Baht på "St Tropez", ett ställe som drivs av en Fransman.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Thor's place långt upp på White Sand Beach är känd för sin resturang som ligger högt uppe på en klippa.

Det man inte tänker på är att det också är ett hotell, jag kom dit sent på kvällen och var extermt trött på alla svindyra "resorts".

Fick en bungalow som i princip låg på klippväggen mot havet (nere till vänster om resturangen), hela området bakom själva huvudbyggnaden är väldigt trevligt och lite annorlunda.

Kan vara svårt att hitta, knappt skyltat. Man tar trappen till höger om den obefintliga "receptionen" fick visa folk rätt i princip varje dag.

Skulle stanna på Chang fyra dar men blev hela semestern.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

:Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Smoke(LBG): :Drogar-Kriz(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

No sun, no beach, just raining!

Mvh

Kimmo

08-09-15

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ar det SOL igen!!!!  :50:

Jag ar har bara for at chilla med Nong, so for mig skit samma med vadret. Har finns inte sa mycket at gora!

Man kan ju kolla lite, Nam Tok ock rida med Chang.

:glasses:

Fridens och kolla Thor's ( grymt bra ) pa White Sand Beach som mister Wwax sager!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bilderna skibi...nice

Vi drar dit i april 09 tänkte bo på Koh Chang Kacha Resort and Spa, stället verkar vara bra..

Koh Chang ska ju inte vara så turistigt...hoppas jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Chang, bra chill out!  :glasses:

Quote

Koh Chang ska ju inte vara så turistigt...hoppas jag.

Många thai-falangpar och massa thaiare på semester.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...