Jump to content
IGNORERAD

Konsekvens av pågående kris....


lars60

Recommended Posts

Det här är nog den första konsekvensen som det går att läsa om.och får nog

många efterföljare, tyvärr.

Phuket hotel operators upbeat despite cancellations

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7240

PHUKET: The Phuket office of the Thai Hotels Association today reported that about 20% of reservations made at Phuket hotels prior to the Songkran holiday have been canceled following the Thai government's declaration of a state of emergency in the nation's capital late yesterday.

According to the office, most of the cancellations were from Japanese and Chinese tourists, following the issuance of travel advisories by their respective embassies.

TAT Phuket Office spokesperson, Settaphan Buddha-ni, told the Gazette that the Chinese and Japanese tourist markets are the most sensitive to incidents of political unrest. However, more Thais were now visiting Phuket and most Patong hotel operators are happy with current occupancy rates of between 70 and 80%, he said.

“Japanese tourists numbers dropped to zero following the closure of Suvarnabhumi Airport due to People's Alliance for Democracy protests in November last year. However, Phuket usually welcomes about 20,000 Japanese tourists to Phuket each month, said Mr Settaphan.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    11

  • lars60

    6

  • Vaxet

    4

  • Enis

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Det börjar redan förekomma att folk uppmanas att inte åka till Thailand i protest mot regeringen och militären i svenska tidningar, prat om bojkott.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Det börjar redan förekomma att folk uppmanas att inte åka till Thailand i protest mot regeringen och militären i svenska tidningar, prat om bojkott.

Mvh Isan Lover

Var då?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Var då?

The exclusive MPR edition of Grönköpings veckoblad.  :crazy::whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag läste detta i en ledare på en svensk lokaltidning.

Och det vore konstigt om inte flera liknande finns.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag läste detta i en ledare på en svensk lokaltidning.

Och det vore konstigt om inte flera liknande finns.

Mvh Isan Lover

Vilken då och när?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

de flesta svensk tidningar har nätupplagor. Du kommer inte ihåg vad lokaltidningen hette så kan jag söka efter den på nätet själv?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det är TTElas ledare med rubriken varför åka till Thailand.

Jag kan inte få fram den på nätet, men tidningen ligger här på jobbet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte över eftersom ledarna kommer att ställas inför rätta men det hände inte dom gula så visst kommer det att blåsa upp igen för dom gula ger igen när dom ger sig av också så visst kan det bli inbördes orådshärdar lite här och var

Källa

http://playrapport.se/#/video/1518547

För det är inte bara dom röda som slåss utan även dom gula mot dom röda sedan har ett antal olika grupper som bara vill slåss.

Källa

http://playrapport.se/#/video/1517923

Sedan finns en film på där millitären har tagit en rödtröja och två drar iväg med honom medan en tredje gör en karatespark i ansiktet på han så gjorde dom väl inte mot dom gula, så visst kommer det att blåssa upp igen vänta bara när dom börjar gripa ledarna för dom röda medan dom gulas ledare går fria det är demokrati så visst förstår jag dom röda att ilskan rinner över kolla bara dom franska bönderna som också tycker sig orättvisst behandlade.

Detsamma var väl i Sverige när dom fattiga som hade börjat kunnat läsa och börjar informera sina medmäniskor hur systemet är olika för för majoriteten, hur dom kuvas medans den så kallade överklassen kan göra som dom vill kolla bara Ådalen där Svensk militär sköt rätt in i en fredlig demostrastion och dom gick fria.

Och vi har väl inte så bra med den fronten i Sverige idag heller, där makt eliten roffar åt sig fast dom kallar det inte för korruption utan bonusen/fallskärm samt pensionsfond.

Och det är inga dåliga avtal kolla bara Percy (nästan en miljard), för dom sitter i samma styrelse  och säger hjälper du mig så hjälper jag dig och vi har det inom facket också.

Medans en vanlig arbetare skulle råka ta ett svartjobb på ett par tusen kr, då jagar den svenska staten honom med blåslampa för att inte tala om alla dom stackars enskilda företagare som kanske har kommit i knipa och försöker fixa det på nåt sätt då åker han för bokföringsbrott och han skall hängas direkt medans den så kallade VD-eliten samt styrelseproffsen kan göra som dom vill.

Så visst kommer det blåsa upp igen i Los som jag tror att det kommer att göra i Sverige, där eliten gör vad dom vill för att skydda sina bord medans dom små (som är majoritet) skall betala så att dom kan leva som kungar.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike,

de gula står under åtal, de är frisläppta mot borgen precis som han Arisamun som ledde stormningen i Pattaya är. Så jag är ganska säker på att båda sidorna kommer att straffas för sina brott mot Thailand.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike.

Har Du redan glömt 7/10 2008 när polisen slog till mot PAD. 2(1) person dödad och bortåt 500 skadade, många allvarligt med bortspränga armar eller ben.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att dom gula kommer att få sina rättmätiga straff är det nog bara forumets "intelligentia" som tror.

Vi andra vet ju att aristokratin har fullt inflytande över både polis, domstolar och militär.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är jobbigt att vara på de troendes sida hela tiden.

Jag skulle också vilja veta något någon gång. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Att dom gula kommer att få sina rättmätiga straff är det nog bara forumets "intelligentia" som tror.

Vi andra vet ju att aristokratin har fullt inflytande över både polis, domstolar och militär.

Mvh Isan Lover

Märkligt att de inte är frikända då redan? Samt att de fick betala miljonbelopp i borgen?

Synd att du inte ser hela bilden av de senaste veckornas händelser.

Quote

Hej

Det är TTElas ledare med rubriken varför åka till Thailand.

Jag kan inte få fram den på nätet, men tidningen ligger här på jobbet.

Mvh Isan Lover

Jag hittade den på nätet http://ttela.se/asiktdebatt/ledare men inte en stavelse om att bojkotta Thailand på ledarsidan kunde jag finna, har det hamnat någonannanstans?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man ju också hänföra till den kris som varit nu senast!

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7244

He also declared tomorrow and Friday as public holidays, extending this year's Songkran break to an unprecedented 10 days.

The long holiday began last Friday when the government designated it a public holiday after the red shirted protesters blocked Victory Monument and caused traffic chaos in Bangkok.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Man börjar ställa frågan, varför åka till Thailand?

Det finns fler länder som har sol när vi har vinter.

Och dom thailändska problemen är inte lösta .

Nya samman drabbningar och konflikter kan blossa upp när som helst.

Detta är inte bra för ett turistland som Thailand, vi som har anknytning åker ändå.

Men alla charter resenärer och nya resenärer kanske tar sig en funderare, alla bilder som visas på Tv och i tidningar med brinnande bilvrak, stridsvagnar och militärer som skjuter, misshandlade människor m.m

Detta inte så långt efter att flygplatserna var stängda och dom gula vandaliserade TV stationer m.m

Så jag tror att det kommer att bli en påverkan även om det inte går så långt som till bojkott.

Sen får vi ju se hur alla människorätts organisationer kommer att sälla sig i frågan, dom brukar normalt sett inte vara så förtjusta i att regeringar sätter in militär mot den egna befolkningen.

Speciellt inte när regeringen har tillkommit genom domstolsbeslut och militärkupp och inte genom val.

Så det är mycket som talar emot Thailand just nu, även om jag själv inte skulle avråda någon från att åka dit.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta hittade jag i Aftonbladets nätupplaga.

http://www.destinati...ticle4904529.ab

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Man börjar ställa frågan, varför åka till Thailand?

Det finns fler länder som har sol när vi har vinter.

Och dom thailändska problemen är inte lösta .

Nya samman drabbningar och konflikter kan blossa upp när som helst.

Detta är inte bra för ett turistland som Thailand, vi som har anknytning åker ändå.

Men alla charter resenärer och nya resenärer kanske tar sig en funderare, alla bilder som visas på Tv och i tidningar med brinnande bilvrak, stridsvagnar och militärer som skjuter, misshandlade människor m.m

Detta inte så långt efter att flygplatserna var stängda och dom gula vandaliserade TV stationer m.m

Så jag tror att det kommer att bli en påverkan även om det inte går så långt som till bojkott.

Sen får vi ju se hur alla människorätts organisationer kommer att sälla sig i frågan, dom brukar normalt sett inte vara så förtjusta i att regeringar sätter in militär mot den egna befolkningen.

Speciellt inte när regeringen har tillkommit genom domstolsbeslut och militärkupp och inte genom val.

Så det är mycket som talar emot Thailand just nu, även om jag själv inte skulle avråda någon från att åka dit.

Mvh Isan Lover

Svenska folket verkar skita om det politikst oroligt och verkar inte undvika att åka till Thailand för att det sitter en enligt dig marionett tillsatt av militären som PM

=35302&cHash=34be7f342e]http://www.standbyne...standbynews_pi1[showUid]=35302&cHash=34be7f342e

Sen letade jag febrilt efter den här tunga ledarartiklen du tipsade mig om från TTela, men inte hittade jag en stavelse om att de uppmanades till bojkott av Thailand där?

http://ttela.se/asiktdebatt/ledare

De senaste veckornas spektakel beräknas kosta Thailand 5 miljarder USD i förlorade turistinkomster. Nästan på pricken lika mycket som flygplatsockupationen kostade.

Det är tydligen bara en handfull svenskar som diskuterar att avstå/bojkotta resor till Thailand. Och du verkar känna allihopa!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan på pricken lika mycket som flygplatsockupationen kostade.

Som man räknar får man ligga .

[move]Räknenissen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ja det är mycket möjligt att svenska folket skiter i det politiska läget i Thailand.

Men det är ändå ett faktum att antalet turister i landet har sjunkit, så påverkan har allt oroligheterna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

"Konsekvens av pågående kris"

Bahten har stärkts mot SEK!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen har förnekat att turismen minskar i Thailand på grund av oroligheterna. Men det är inte som du tror att kineserna stannar hemma som en politisk markering gentemot Abhisit, det är för ett de är mycket mer känsliga för upplopp och anarki som din idol lyckades skapa i Thailand över helgen.

Har du letat igenom tidningen efter den där ledarartiklen som uppmanade till bojkott av Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Konsekvens av pågående kris"

Bahten har stärkts mot SEK!

[table][tr][td]

[table][tr][td]100.00 SEK[/td]      [td]=[/t][/t]

[/t]      [table][tr][td]

428.393 THB

[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

[table][tr][td]

[table][tr][td]100.00 SEK[/td]      [td]=[/t][/t][/t][/t][/t]

[/t]      [table][tr][td]

428.393 THB

SCB 4,20 (TT) senaste notering torsdag.

[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/q]

[/td][/tr][/table]

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Valutan har knappt rört sig den senaste tiden

11972_EIChart_pngfd754187a1120ea028786b3

11972_EIChart_pngfd754187a1120ea028786b3

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...