Jump to content
IGNORERAD

Bör Abhisit Vejjajiva avgå?


UbonBorge

Bör Abhisit Vejjajiva avgå och utropa nyval?  

81 röster

  1. 1. Bör Abhisit Vejjajiva avgå och utropa nyval?

    • Ja
      35
    • Nej
      46


Recommended Posts

Kim skrev:"Mitt spontana intryck av Abhisit är att han är en av dom bästa tänkbara på posten. Har svårt att tro att en efterträdare skulle kunna matcha honom så det är synd att han ska behöva avgå för att rädda situationen. Men att avgå och utlysa ett framtida nyval är nog helt oundvikligt för att rädda situationen i det desperata läge som nu råder."

Håller helt med. Abhisit verkar skärpt, till skillnad från flera man har sett tidigare...

Och precis som NoBuzz, så är jag inte gul heller. inte röd heller.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    3

  • pigge01

    3

  • Sam sip sam

    3

  • Gnarparn

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Så om inget parti får egen majoritet så skiter vi i statsminister helt och hållet? Är det så du menar?

Man tycker ju att man borde anses ha folkets stöd om man blir vald.

Nej det är inte så jag menar. Om Abhisit verkligen har folkets stöd riskerar han inget genom att ställa upp i nyval. Det blir då inte mycket till "avgång". Däremot skulle han som folkvald få den legitimitet han saknar. Nu är han statsminister tack vare manipulation utförd av den militära/rojalistiska makteliten.

Så varför inte nyval? Låt det ta den tid som krävs för partierna att förbereda ett antal vettiga kandidater.

Om Abhisit inte har folket stöd, är det då rätt att inte tillåta nyval?

Men det kanske är bättre att låta de rojalistiska militärerna styra landet bäst de vill? Förvånansvärt många verkar tycka så, inte minst västerlänningar.

Det blir intressant att se vad nuvarande kronprinsen kan tänkas hitta på när han tar över och styr landet tillsammans med övriga militärer. Min gissning är att sådant som yttrandefrihet och rättssäkerhet sjunker till nya bottennivåer. Korruptionen stiger till nya höjder? Hårdare metoder mot oliktänkande?

Makttransition genom fria val och minskat inflytande till kungahuset vore ett betydligt trevligare spår tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...