Jump to content
IGNORERAD

Krisen i Thaland. Detta händer just nu


Joints

Recommended Posts

Quote

Militären gick ju in när politikerna kapitalt misslyckades med att sköta landets politik

Är du militär, månne? Militärer utbildas i att skjuta och inte i att tänka, tänka bör de överlåta till de som är kallade att utföra detta.

Ex domstolar, folk med rösträtt, poliser och politiker.

[move]Civile Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    69

  • Joints

    46

  • Tallviking

    33

  • MaiChai

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

I princip omojligt tyvar. Dels for de fick amnesti genom nya konstitutionen och dels for att de fick "valsignelse" av kungen. Skulle rora upp for mkt tror ja aven om det ar onskvart med atal.

Ingenting är omöjligt. Frågan är om det är troligt ...

Jag vet att att konstitutionen som de lade fram naturligvis såg till att de friades men då får den nya PM:en ändra det när han håller på att skriva om den. Han har ju enligt språkröret Bus tydligt markerat att han inte gillade militärkuppen.

Man åtalar, åtmistone, de gula trots att de stöddes av konungens fruga.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ingenting är omöjligt. Frågan är om det är troligt ...

Jag vet att att konstitutionen som de lade fram naturligvis såg till att de friades men då får den nya PM:en ändra det när han håller på att skriva om den. Han har ju enligt språkröret Bus tydligt markerat att han inte gillade militärkuppen.

Man åtalar, åtmistone, de gula trots att de stöddes av konungens fruga.

Minns mig ha läst en artikel från 2007 då Abhisit skrev att han ville kräva ansvar för kupper och

minska millitärens makt framöver. Men att han inte trodde att det lät sig göras snabbt utan hoppades

att Thailand kunde utvecklas mot en stabilare demokrati långsamt men säkert.

Tror det ligger en del i det.

Man kanske inte ska glömma att Thailand fortfarande genomlider sitt "vilda östern".

Och millitären håller faktiskt i flest puffror.

Transitionen till en stabil demokrati med politisk kontroll över millitären lär gå långsamt och ta tid.

Att utkräva ansvar av millitärer nu tror jag vore rätt dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och.. språkrör... njae.. jag bara kopierar in vad de själva skriver.. istället för att dagdrömma ihop en massa tramssanningar.

Sådant finns det redan gott om andra som sprider. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns mig ha läst en artikel från 2007 då Abhisit skrev att han ville kräva ansvar för kupper och

minska millitärens makt framöver. Men att han inte trodde att det lät sig göras snabbt utan hoppades

att Thailand kunde utvecklas mot en stabilare demokrati långsamt men säkert.

Tror det ligger en del i det.

Man kanske inte ska glömma att Thailand fortfarande genomlider sitt "vilda östern".

Och millitären håller faktiskt i flest puffror.

Transitionen till en stabil demokrati med politisk kontroll över millitären lär gå långsamt och ta tid.

Att utkräva ansvar av millitärer nu tror jag vore rätt dumt.

Bäste Herr Språkrörare, jo militären ser gärna att denna förändring går långsamt och en del andra oxå .

[move]

Kvicke Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste HRH obstinat,

" jo militären ser gärna att denna förändring går långsamt och en del andra oxå ."

Du får nog "kvicke" till lite långsammare nästa gång.

Eftersom.. nej, det gör de inte alls... de ser helst att det inte sker någon förändring alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är du militär, månne? Militärer utbildas i att skjuta och inte i att tänka, tänka bör de överlåta till de som är kallade att utföra detta.

Ex domstolar, folk med rösträtt, poliser och politiker.

[move]Civile Arne[/move]

Njae, soldater utbildas i att skjuta och döda, militärer måste tänka

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...