Jump to content
IGNORERAD

Krisen i Thaland. Detta händer just nu


Joints

Recommended Posts

En slags demokratisk republik

Undra vad det innebär. Kan det vara en republik med en kung kanske? Thaksin svär ju sig trogen mot kungen och vad jag vet har ingen vågat föra fram krav på att kungen ska avsättas.

Ja, många tidningar gör det lätt för sig. Det är kanske lättast att jämför den extremaste klicken av de gula med den snällaste av de röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 406
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    69

  • Joints

    46

  • Tallviking

    33

  • MaiChai

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bara en idi*t kan tro att man inför demokrati genom att ha ihjäl en vald premiärminister.

Diskussionen tar lixom slut där.

Quote

For the record: Jag har inget emot en "rod" folkvald regering sa lange Thaksin inte finns med i kulisserna.

Det hade inte jag heller. Tills nu.

Nu tycker jag det är ett jävla pisspack till pöbel som inte har en aning om vad demokrati är.

När jag såg Arisman uttala sig på TV strax efter stormningen av Royal Cliff så såg jag en uppblåst

tomte som hade enorma behov av att känna sig viktig. Och som såg sig själv och sin centrala roll

i dagens händelser som betydligt viktigare än Thailands väl och ve.

Efter det har jag tappat all respekt för ledningen och uppslutarna kring de röda.

Men visst... om de blir folkvalda så får man väl leva med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bara en idi*t kan tro att man inför demokrati genom att ha ihjäl en vald premiärminister.

Diskussionen tar lixom slut där.

 

Det hade inte jag heller. Tills nu.

Nu tycker jag det är ett jävla pisspack till pöbel som inte har en aning om vad demokrati är.

När jag såg Arisman uttala sig på TV strax efter stormningen av Royal Cliff så såg jag en uppblåst

tomte som hade enorma behov av att känna sig viktig. Och som såg sig själv och sin centrala roll

i dagens händelser som betydligt viktigare än Thailands väl och ve.

Efter det har jag tappat all respekt för ledningen och uppslutarna kring de röda.

Men visst... om de blir folkvalda så får man väl leva med det.

Det finns nog ganska många som tycker det är "roligt" att vara med. Pöbel som pöbel, spelar ingen större roll vad det handlar om. Lite grand som fotbollshuliganer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Det finns nog ganska många som tycker det är "roligt" att vara med. Pöbel som pöbel, spelar ingen större roll vad det handlar om. Lite grand som fotbollshuliganer.

Taskigt mot manga grabbar da de iaf har lite kansla for stil och klass och inte ger sig pa vem som helst som kommer i dess vag. Huliganer anno 1990 kanske, men inte i dagslaget. De roda har bevisligen gett ig pa saval kvinnor som barn - javligt lagt tom for en s:k pobel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, många tidningar gör det lätt för sig.

Man får ju faktiskt ha lite förståelse för deras svåra arbete.

Det är ju inte så lätt att läsa Reuters och kolla på Let's dance samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns mera som om vissa här på forumet beter sig som huliganer skulle inte vilja komma i vägen för er just nu.

Ni upp muntrar till vålds handlingar i stället för att sluta fred och låta Thaksin komma hem igen och styra sitt parti och låta honom få amnesty.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Känns mera som om vissa här på forumet beter sig som huliganer skulle inte vilja komma i vägen för er just nu.

Ni upp muntrar till vålds handlingar i stället för att sluta fred och låta Thaksin komma hem igen och styra sitt parti och låta honom få amnesty.

Phodee

Bra där Phodee. En glasklar analys. Den måste ha tagit på krafterna, kanske dags att vila lite nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ni upp muntrar till vålds handlingar i stället för att sluta fred och låta Thaksin komma hem igen och styra sitt parti och låta honom få amnesty.

Jag har inte last nagon som ar munter over valdshandlingar och heller ingen som har uppmuntrat till dem, upplys mig garna om jag missat nagot. Som flera har sagt tidigare sa ar Thaksin mer an valkommen hem, till och med eftersokt, men varfor ska han fa amnesty? Har du hort nagon utanfor det roda ganget som pastar att Ratchada-affaren inte var ett brott?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle uppskattas om fler bangkokbor kunde ge lite rapporter om läget och stämningen i stan.

Atom,

kan inte du pressa svärfar på vad som händer? Det känns som om den viktiga striden pågår inom armén just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Sitter och väntar på tecken från Bangkok att krisen trappas upp.

Utegångsförbud i kväll, t.ex. eller annat som tyder på att regeringen tänker ta i hårdare nu.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker Phodee är jättekul.  :crazy::D

Det ar som SVEN55 med gemener*  ;)

*Javlar vad han kommer googla nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Skulle uppskattas om fler bangkokbor kunde ge lite rapporter om läget och stämningen i stan.

Atom,

kan inte du pressa svärfar på vad som händer? Det känns som om den viktiga striden pågår inom armén just nu.

Vid tolvhugget tankte jag och frun ta en runda ifran Sukhumvit bort till handelsernas centrum for att kolla av laget. Dock sa sover frun pa soffan och nannyn i fatoljen nu sa vi far se hur det blir.

Annars ar det ganska lugnt och TV-sandningarna visar inte nagot direkt nytt. Dock sa ar det val bara en tidsfraga innan det blir mer att bevittna.

Intressant nog sa gick det forst ut ett sakerhets-sms angaende curfew kring 20.00 men det dementerades efter ett pa minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Annars ar det ganska lugnt och TV-sandningarna visar inte nagot direkt nytt. Dock sa ar det val bara en tidsfraga innan det blir mer att bevittna.

TV säger ju annars att den nya tiden för aktioner är satt till 05.00 lokal tid.

Detta för att man vill minimera antalet skadade vid ev sammandrabbningar.

.eller så skjuter man på tidpunkten av andra skäl...

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom har du kollat med din svärfar pressa honom han vågar nog säga till dig vad han tycker när igen annan i hela Thailand vågar säga vad de tycker.

Skulle aldrig utsätta någon för en så idi*tisk fråga i Thailand.

Roligt att ni tycker jag är kul men jag kan inte säga det samma om er ni vill ha  blod bad i stället för Thaksin.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle aldrig utsätta någon för en så idi*tisk fråga i Thailand.

Roligt att ni tycker jag är kul men jag kan inte säga det samma om er ni vill ha  blod bad i stället för Thaksin.

Phodee

Nähä, men oss går det tydligen bra att utsätta hur som helst.

Gällande den sista meningen du skrev så hoppas jag att du är ordentligt berusad. Det skulle kunna fungera som en förmildrande omständighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle uppskattas om fler bangkokbor kunde ge lite rapporter om läget och stämningen i stan.

Atom,

kan inte du pressa svärfar på vad som händer? Det känns som om den viktiga striden pågår inom armén just nu.

Jag tillbringade bara natten i Bkk och akte darefter hem till byn. Svarfar ar sedan 2 ar pensonerad och aven om han aker till regimentet varje dag for att ata lunch och lyssna pa vad som hander sa vet han nog inte sa mycket mer an oss. Generalen som var chef for regimentet 2006 var valdigt anti-Thaksin medans dagens chef ar en Thaksin-slakting sa jag tror inte att deras regiment kallas in aven om alla forband i Bkk's narhet ligger i beredskap. Att valdigt manga inom framforallt armen star Thaksin nara ar dock ingen hemlighet aven om militarjuntan givetvis gjorde ett antal "strategiska forflyttningar". Det finns dessutom miljoner satt  ;)   att fa folk att andra uppfattning / byta sida.

Quote

Atom har du kollat med din svärfar pressa honom han vågar nog säga till dig vad han tycker när igen annan i hela Thailand vågar säga vad de tycker.

Skulle aldrig utsätta någon för en så idi*tisk fråga i Thailand.

Vad ar det som ar sa hemligt? Har hemma diskuterar vi varje dag det sjuka i att det finns en makt som inte far granskas och vid frukosten pa dotterns skola sa diskuterar ocksa vi foraldrar, pa thailandska, hogt och tydligt samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varför kan ni inte ge fan i IL och Phodee eller vem det nu är som försvarar det oförsvarbara.

Det finns väl tillräckligt annat att prata om just nu.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tillbringade bara natten i Bkk och akte darefter hem till byn. Svarfar ar sedan 2 ar pensonerad och aven om han aker till regimentet varje dag for att ata lunch och lyssna pa vad som hander sa vet han nog inte sa mycket mer an oss. Generalen som var chef for regimentet 2006 var valdigt anti-Thaksin medans dagens chef ar en Thaksin-slakting sa jag tror inte att deras regiment kallas in aven om alla forband i Bkk's narhet ligger i beredskap. Att valdigt manga inom framforallt armen star Thaksin nara ar dock ingen hemlighet aven om militarjuntan givetvis gjorde ett antal "strategiska forflyttningar". Det finns dessutom miljoner satt  ;)   att fa folk att andra uppfattning / byta sida.

 

Vad ar det som ar sa hemligt? Har hemma diskuterar vi varje dag det sjuka i att det finns en makt som inte far granskas och vid frukosten pa dotterns skola sa diskuterar ocksa vi foraldrar, pa thailandska, hogt och tydligt samma sak.

Tack för det. Ja, det är nog ganska svårt att få ett grepp om vad som händer bakom kulisserna och det är väl tveksamt om någon har en ordentlig koll på läget, hur inblandad man än är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nehe, nu aker jag ut en svang - skont utan trafik sa har pa kvallen. Om det finns ngt att se sa blir det en rapport annars blir det bingen. Ska bli intressant att se vilket Thailand man vaknar upp i imorgon. Kan bara hoppas att samtliga inblandade tar fornuftet till fanga och fattar att vald inte ar en losning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  Nehe, nu aker jag ut en svang - skont utan trafik sa har pa kvallen. Om det finns ngt att se sa blir det en rapport annars blir det bingen. Ska bli intressant att se vilket Thailand man vaknar upp i imorgon. Kan bara hoppas att samtliga inblandade tar fornuftet till fanga och fattar att vald inte ar en losning.
  Även om du inget ser kan det vara värt att rapportera. ta det lugt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför kan ni inte ge fan i IL och Phodee eller vem det nu är som försvarar det oförsvarbara.

Det finns väl tillräckligt annat att prata om just nu.

mvh GD

Faktum ar ju att nastan alla har samma uppfattning men drar nagot olika slutsatser. IL hamnar utanfor ramen for att han ar sa oerhort enogd och Phodee darfor att han tror att han upptackt nagot som alla andra missat (oops, han var inblandad). Helt klart vore det ju intressantare att diskutera med Kim och Svarten som hyser vissa TRT sympatier men anda ser dess svagheter, precis som jag/vi hyser vissa Democrat sympatier men ser stora svagheter, men nu ar de ju inte med sa da far vi ha lite skoj istallet  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...