Jump to content
IGNORERAD

Svenska ambassaden har koll på läget....


Joints

Recommended Posts

I dessa tider känns det betryggande att man kan lita på den svenska ambassaden i Bangkok. Texten nedan är hämtad från Dagens Nyheter och om jag förstår det rätt är det inte menat som ett skämt.

På svenska ambassaden i Bangkok vet de anställda på söndagsförmiddagen inget om det inträffade och har inte hört talas om skottlossning och undantagstillstånd.

- Vänta så ska jag se om de säger nåt på tv, säger Jörgen Schönning vid konsulära jouren när DN.se når honom strax efter halv elva på söndagsförmiddagen svensk tid.

Då är klockan ungefär halv fyra på eftermiddagen, lokal tid, och i den stora staden Bangkok verkar oron bara synas i den del där kungens palats och regeringsbyggnaderna ligger, säger Jörgen Schönning.

- Och staden är ganska tom för nu firar thailändarna nyår. Alla som kan åker iväg och firar med släktingar utanför stan.

Efter att ha satt på tv:n refererar han till de bilder han ser:

- Det är många poliser. Folk som slår med påkar på bilar.

Det har avlossats skott och det råder undantagstillstånd. Hur agerar ni nu?

- Ja, jag får ringa till Stockholm, säger Schönning.

http://www.dn.se/nyh...isshet-1.842658

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. i vilken världsdel befinner han sig i kan man ju undra... :o

Eller satt han med en nana girl på rummet och drömde...

Vi har nog med pajasar som diplomater, och han borde hört informationen från media innan DN ringde...

jaja.. ska inte gnälla för mycket för han sköter ju bara sitt job... not.

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall han svara han får väl inte lov att säga mer än thailänska folket.

Om han skall klara sig från ambssaden till flyget hem utan att åka in på ap-huset.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...