Jump to content

Recommended Posts

janne_z

Hej.

Ny här och behöver er hjälp var i Thailand för ett par månader sedan och lovade skicka ner ett par saker som gåvor till en i bkk. Min fråga vilket är det bästa och pålitligaste bolaget i Thailand. Vet att här hemma är det lite olika.

Någon som har bra erfarenheter. Är under ett kilo så går i en standardpåse brev.

TNT UPS EMS DHL. Vilket använder ni? Finns det risk med tull har förstått att de har mer resurser och älskar papper och stämplar. 555

Hoppas på lite bra råd

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HajKaj

De gånger jag skickat värdefulla grejor som jag inte vill ska "få vingar" i allmänna postgången, så har jag skickat med DHL. Inte haft några problem med tull då  jag deklarerat att det är gåvor till mottagaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
soi covboy

frugan har skickat med postnord brukar ta 5-7 dagar till Buriram onrådet har alltid funkat

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
Inlagd (ändrad)

Beroende på hur stor försändelsen är, men dom gånger jag har skickat dokument har det blivit rekommenderat brev med vanliga posten. Funkar även med jiffypåse eller liknande. Det har alltid kommit fram. 

Ändrades av NiceBeaver

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Skriv inlägg som gäst.

Du kan skriva inlägg och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg.
Notera: Ditt inlägg kontrolleras av moderator innan det syns.

Oregistrerad
Svara på denna tråd

×   Du har klistrat in saker med egen formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har bäddats in automatiskt..   Visa som länk istället.

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa innehåll

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

NYTT INNEHÅLL

• Skapa ny...

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy