Jump to content
IGNORERAD

Paket


janne_z

Recommended Posts

Hej.

 

Ny här och behöver er hjälp var i Thailand för ett par månader sedan och lovade skicka ner ett par saker som gåvor till en i bkk. Min fråga vilket är det bästa och pålitligaste bolaget i Thailand. Vet att här hemma är det lite olika.

Någon som har bra erfarenheter. Är under ett kilo så går i en standardpåse brev.

TNT UPS EMS DHL. Vilket använder ni? Finns det risk med tull har förstått att de har mer resurser och älskar papper och stämplar. 555

 

Hoppas på lite bra råd

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag skickat värdefulla grejor som jag inte vill ska "få vingar" i allmänna postgången, så har jag skickat med DHL. Inte haft några problem med tull då  jag deklarerat att det är gåvor till mottagaren.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

frugan har skickat med postnord brukar ta 5-7 dagar till Buriram onrådet har alltid funkat

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Beroende på hur stor försändelsen är, men dom gånger jag har skickat dokument har det blivit rekommenderat brev med vanliga posten. Funkar även med jiffypåse eller liknande. Det har alltid kommit fram. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...