Jump to content
IGNORERAD

Billigt boende Pattaya och Jomtien


broder tuk tuk

Recommended Posts

Ja det blev väl lite i melloyran:great:.
Av mello blir.man fan sjuk helt klart....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 264
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    55

  • Soengsang

    28

  • Alarik

    27

  • Mankan

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hahaha Jeltzin alla dagar i veckan istället för WT:s wannabe lyxWT skiten Absolut, det mest överskattade brännvinet som finns.

Tja det är möjligt, har för mig att absolut smakade bättre men det var länge sedan jag smakade på dessa vodkor.

190719.jpg.72876ffb5d4990aeb7ca14c26c44b3aa.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Bananen:

Tja det är möjligt, har för mig att absolut smakade bättre men det var länge sedan jag smakade på dessa vodkor.

190719.jpg.72876ffb5d4990aeb7ca14c26c44b3aa.jpg

Faktum är att Jeltzin är lika mycket underskattad som Absolut är övervärderad.

 

Här är enl mig den bästa vodkan som finns att tillgå, tror den finns på bolaget också.

Russian Standard Vodka Imperia.

7729CF58-A596-45AE-A128-DBEC991196B8.jpeg.6cac30883c19cf5f5dfc9ccc872bda9f.jpeg

 

442560E3-757B-467E-803A-397DDD31EF9F.jpeg.8bfe1a1889d7239f622b3a42b468e669.jpeg

 

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-09 at 08:43, skrev Mankan:

Vad är du för anonymt troll? Skulle du våga visa dig på en träff eller är du lika feg som BTT. 

Snälla nån,ta inte i så du spricker

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-03-08 at 17:52, skrev kenneth073:

Göteborgsmaffian (L64,Herr chang ,bibben mm )är ju för goa ,åker  bussiness class  flyg utan problem men på hemmaplan är det typ sofiero eller jeltsin vodka 3l  box som gäller .men det är ju ändå klassen över byfånen mankan som kör hembränt all the time

Nu citerar jag mig själv ,var riktigt bra i gasen och lyckades fasen imig skriva utan stavfel ,klarar jag inte av i nyktert tillstånd ,hehe.

Inget ont om göteborgarna som ju är goa gubbar och gett oss massa resetrådar som jag verkligen uppskattar.

Den torftiga maten och drickat kompenserar ju en annan Göteborgare Herr  Samet med råge .

Se om jag hinner skriva färdigt innan sloken mankan ger minuskarma ,hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
16 timmar sedan, skrev scorpio63:

CM apartments Kho Talo 4500Baht/mån fullt möblerat med tv och ac och balkong.

Jomtien soi 15 eller 16 4000baht/mån vid ett 12 månaders kontrakt

 

Finns ju massor att bo i om man har varit i området förut.

Jag förstår inte varför någon som ska kunna Pattaya måste ställa en sån fråga.

 

 

 

Jag vet nog var jag ska leta efter billiga rum men det kan ju finnas medlemmar som läser på forumet som inte har varit i Thailand tidigare som kanske vill veta.

 

Man skriver inte enbart för drevet eller dom kända medlemmarna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag vet nog var jag ska leta efter billiga rum men det kan ju finnas medlemmar som läser på forumet som inte har varit i Thailand tidigare som kanske vill veta.

 

Man skriver inte enbart för drevet eller dom kända medlemmarna.

 

BTT

Just det! Alla som åker till Thailand första gånger vill sova på madras i ett halvsmutsig rum i barkvarteren med barbrudar som grannar.

Spelar ingen roll hur dåligt det är bara det är billigast möjligt.

Du är smart du.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev JJC:

Du är smart du.

Uppenbarligen är det några BTT-groupies som tycker det 5555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev JJC:

Just det! Alla som åker till Thailand första gånger vill sova på madras i ett halvsmutsig rum i barkvarteren med barbrudar som grannar.

Spelar ingen roll hur dåligt det är bara det är billigast möjligt.

Du är smart du.

 

Eller som jag gjorde när jag var nybörjare.  Istället för att betala dyrt hotelrum gav jag tjejen lite pengar till hyra och mat och bodde hos henne.

 

Där sparade jag in mycket pengar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har aldrig förstått mig på varför betala dyra hotellrum där jag är så lite tid, bättre bo billigt roa sig grundligt och ha kul än att bo flott och inte kunna göra det jag vill.

 

På 80, 90-talet under mina 2-3 månaders resor bodde jag från 100 Baht på New Star till 325 Baht på Hasses men tog jag en 2 veckors resa så kunde jag lyxa till det med Diamond Beach Hotel  vid Soi Diamond för 6-800 Baht, var ju riktigt trevligt att sitta och snurra vid karusellbarerna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att Jeltzin är lika mycket underskattad som Absolut är övervärderad.

 

Här är enl mig den bästa vodkan som finns att tillgå, tror den finns på bolaget också.

Russian Standard Vodka Imperia.

7729CF58-A596-45AE-A128-DBEC991196B8.jpeg.6cac30883c19cf5f5dfc9ccc872bda9f.jpeg

 

442560E3-757B-467E-803A-397DDD31EF9F.jpeg.8bfe1a1889d7239f622b3a42b468e669.jpeg

 

 

Har för mig att Kronvodka och absolut är samma i olika förpackningar men kan ju ha fel.

Tittade i Limmared när de gjorde absolutflaskor och J----r vad flaskor det pratades om miljoner i veckan.

Hade en box Jeltsin i höstas men vete f_n var den tog vägen för jag kan inte ha klarat den på helg?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att Jeltzin är lika mycket underskattad som Absolut är övervärderad.

 

Här är enl mig den bästa vodkan som finns att tillgå, tror den finns på bolaget också.

Russian Standard Vodka Imperia.

7729CF58-A596-45AE-A128-DBEC991196B8.jpeg.6cac30883c19cf5f5dfc9ccc872bda9f.jpeg

 

442560E3-757B-467E-803A-397DDD31EF9F.jpeg.8bfe1a1889d7239f622b3a42b468e669.jpeg

 

 

Ja, finns det inget annat än vodka att dricka så är den klart bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja jag har aldrig förstått mig på varför betala dyra hotellrum där jag är så lite tid, bättre bo billigt roa sig grundligt och ha kul än att bo flott och inte kunna göra det jag vill.

 

På 80, 90-talet under mina 2-3 månaders resor bodde jag från 100 Baht på New Star till 325 Baht på Hasses men tog jag en 2 veckors resa så kunde jag lyxa till det med Diamond Beach Hotel  vid Soi Diamond för 6-800 Baht, var ju riktigt trevligt att sitta och snurra vid karusellbarerna.

 

Det enda kruxet med jättebilliga ställen i Pattaya var ju det att många tjejer rynkade på näsan när man kom dit med dom för att köra en short time.

 

Fast jag brukade tänka så kan dom bo i råtthål normalt och k**lla thailändare där så nog fan kan dom stå ut nån timme på ett 500 bahts hotelrum.

 

Minns när jag bodde i Naklua för 2000 baht i månaden och enbart hade en madrass på golvet och en gammal tv från 60 talet och jag raggade upp tjejerna utanför seven eleven.

 

Vissa tjejer backade ur när dom såg hur jag hade det men andra dom pippade så stod härliga till på min gamla slitna madrass.

 

Fast det värsta var att dom tvingades åka från soi 7 eller 8 ut till Naklua och sen dessutom gå ca en kilometer till mitt rum.

 

Många bartjejer är jävligt lata.

 

Bästa är om gubben bor i hotellet bredvid baren

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Var lite kul på den tiden när dom stora barområdena fortfarande fanns kvar och tio barer kunde ligga tätt inom ett område.

 

Tjejerna lärde ju sig att känna igen stammisarna.

 

Minns särskilt när han som luktade illa kom. Då brukade det gå ett sus genom alla barerna redan innan han trädde in i området och tjejerna brukade antingen passa på att gå och äta eller gå på toan.

 

Eller när papa kom. En raggig, skäggig gubbe mellan 70-80 år som på fyllan sprang och löste ut yngre tjejer. Han var dessutom lite bakom flötet.

 

Själv bodde jag ju High Five hotell för det mesta under den tidsperioden så mig var dom inte rädda för.

 

Annars var det dom gubbarna som hade dåligt ölsinne som var minst poppis,

 

Dom fick ofta sitta ensamma.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det enda kruxet med jättebilliga ställen i Pattaya var ju det att många tjejer rynkade på näsan när man kom dit med dom för att köra en short time.

 

Fast jag brukade tänka så kan dom bo i råtthål normalt och k**lla thailändare där så nog fan kan dom stå ut nån timme på ett 500 bahts hotelrum.

 

Minns när jag bodde i Naklua för 2000 baht i månaden och enbart hade en madrass på golvet och en gammal tv från 60 talet och jag raggade upp tjejerna utanför seven eleven.

 

Vissa tjejer backade ur när dom såg hur jag hade det men andra dom pippade så stod härliga till på min gamla slitna madrass.

 

Fast det värsta var att dom tvingades åka från soi 7 eller 8 ut till Naklua och sen dessutom gå ca en kilometer till mitt rum.

 

Många bartjejer är jävligt lata.

 

Bästa är om gubben bor i hotellet bredvid baren

 

BTT

Ska ju inte spela någon roll hur rummet är eller ser ut, det var ju inga mäklare jag tog dit, de var på sin höjd sängförsäljerskor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja jag har aldrig förstått mig på varför betala dyra hotellrum där jag är så lite tid, bättre bo billigt roa sig grundligt och ha kul än att bo flott och inte kunna göra det jag vill.

 

På 80, 90-talet under mina 2-3 månaders resor bodde jag från 100 Baht på New Star till 325 Baht på Hasses men tog jag en 2 veckors resa så kunde jag lyxa till det med Diamond Beach Hotel  vid Soi Diamond för 6-800 Baht, var ju riktigt trevligt att sitta och snurra vid karusellbarerna.

Det där ligger betydligt över BTT:s prisnivå, 100bht -85 motsvarar ca 165 bht idag.

 

I övrigt håller jag faktiskt med dig, reser jag själv har jag inget behov av flotta hotellrum, duger gott med typ 2-3, ibland givetvis kul med lite bättre, åker jag med ungarna så blir det oftast 4

 

Men helt klart går det att hitta bra ställen för 6-10000/mån, särskilt på andra sidan sukkan

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det där ligger betydligt över BTT:s prisnivå, 100bht -85 motsvarar ca 165 bht idag.

 

I övrigt håller jag faktiskt med dig, reser jag själv har jag inget behov av flotta hotellrum, duger gott med typ 2-3, ibland givetvis kul med lite bättre, åker jag med ungarna så blir det oftast 4

 

Men helt klart går det att hitta bra ställen för 6-10000/mån, särskilt på andra sidan sukkan

 

Nja under 500 baht har jag enbart bott en gång. En övernattning i närheten av Khao San Road när dåvarande flickvännen skulle åka hem till Samut Songkram

 

Fick inte en blund i ögonen på hela natten.

 

Fanns enbart en gammal knarrig säng i rummet som var rejält skitigt. Delad toalett i korridoren där det luktade apa. Stället låg dessutom precis bredvid en livligt trafikerad gata.

 

Kostade 65 baht har jag för mig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja under 500 baht har jag enbart bott en gång.

Där lyser din okunskap och oerfarenhet igenom.

Är man på resande fot, så kostar många resorter efter vägen inte mer än 300-500bht, och de är oftast helt ok, rena, stabil säng och bra toa......vatten och kaffe ingår.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker mig märka att det blir fler och fler så kallade Hostels, typ vandrarhem, här i Pattaya. Väldigt billigt men man får ofta dela rum med flera andra. Jag läste om en som åkte ut efter sin första natt eftersom han tagit med en tjej till rummet på natten och ägnat sig åt ljudliga aktiviteter som hans rumskamrater inte alls uppskattade.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Där lyser din okunskap och oerfarenhet igenom.

Är man på resande fot, så kostar många resorter efter vägen inte mer än 300-500bht, och de är oftast helt ok, rena, stabil säng och bra toa......vatten och kaffe ingår.

 

 

Det är möjligt i avkrokarna ja men du får inget hyfsat hotelrum i Pattaya för 300 baht natten.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
31 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tycker mig märka att det blir fler och fler så kallade Hostels, typ vandrarhem, här i Pattaya. Väldigt billigt men man får ofta dela rum med flera andra. Jag läste om en som åkte ut efter sin första natt eftersom han tagit med en tjej till rummet på natten och ägnat sig åt ljudliga aktiviteter som hans rumskamrater inte alls uppskattade.

Det var nog meset för att han inte ville dela med sig som han åkte ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag vet nog var jag ska leta efter billiga rum men det kan ju finnas medlemmar som läser på forumet som inte har varit i Thailand tidigare som kanske vill veta.

 

Man skriver inte enbart för drevet eller dom kända medlemmarna.

 

BTT

Härligt att du liksom fixar lite guidetrådar.

 

Det ultimala vore om tex du och Boa gjorde några tuber, typ "En stark resa med BTT och Boa" ni båda har ju olika kunskaper och erfarenheter, skulle bli en succé.

 

Ni påminner ju lite om killarna nedan.

en-stark-aventyrsresa-med-morgan-och-ola-conny-kanal-5-play-tv.jpg.a66e4b356df727f5c045562bb6251f71.jpg

 

 

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Härligt att du liksom fixar lite guidetrådar.

 

Det ultimala vore om tex du och Boa gjorde några tuber, typ "En stark resa med BTT och Boa" ni båda har ju olika kunskaper och erfarenheter, skulle bli en succé.

 

Ni påminner ju ite om killarna nedan.

en-stark-aventyrsresa-med-morgan-och-ola-conny-kanal-5-play-tv.jpg.a66e4b356df727f5c045562bb6251f71.jpg

 

 

 

 

Ha ha ha!!

 

Får man då fråga vem av oss som är Ola-Conny och vem som är Molgan?

 

Jag vill nog helst inte liknas vid någon av dom:))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ha ha ha!!

 

Får man då fråga vem av oss som är Ola-Conny och vem som är Molgan?

 

Jag vill nog helst inte liknas vid någon av dom:))

 

BTT

Är väl sjäkvklart, ni är ju till och med lik dem.

 

Naturligtvis du den långe.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter



 
Ha ha ha!!
 

 
Jag vill nog helst inte liknas vid någon av dom:))
 
BTT

Det vill nog inte de heller, skulle jag tro...




Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...