Jump to content
IGNORERAD

Billigt boende Pattaya och Jomtien


broder tuk tuk

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev berlitz:

Möjligtvis på darkside med kortare kontrakt än ett år om du har tur. Sen är ju frågan om man ska leva eller bara överleva.

Googleva. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 264
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    55

  • Soengsang

    28

  • Alarik

    27

  • Mankan

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så här mycket kostar det nu att bo på Areca som jag rankar som ett lite enklare medelklasshotell. Bra läge längst ner på soi Diana.

2035895971_Prisbild002.JPG.e5335e6cfa1164e40c61a8e98f1000fd.JPG

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
41 minuter sedan, skrev Fritz:

Så här mycket kostar det nu att bo på Areca som jag rankar som ett lite enklare medelklasshotell. Bra läge längst ner på soi Diana.

2035895971_Prisbild002.JPG.e5335e6cfa1164e40c61a8e98f1000fd.JPG

 

 

 

Trevligt att du lade in ett foto på ett objekt men finns åtskilliga andra ställen bland annat i Naklua där man bor lika bra för mellan 5-10000 baht i månaden.

 

Finns ju lägenheter att hyra i exempelvis Jomtien för 6000 baht i månaden med pool och allt annat.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev berlitz:

Möjligtvis på darkside med kortare kontrakt än ett år om du har tur. Sen är ju frågan om man ska leva eller bara överleva.

 

Tja räknar man hembyn i Isan som darkside så........

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Mankan:

Vad man än kallar BTT som...…..

så är det i vart fall ett faktum att han, på sitt sätt, försöker att hålla igång och samtidigt höja stämningen på forumet

och det kan väl ses som lovvärt

och är därmed värt en eloge.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Alarik:

Vad man än kallar BTT som...…..

så är det i vart fall ett faktum att han, på sitt sätt, försöker att hålla igång och samtidigt höja stämningen på forumet

och det kan väl ses som lovvärt

och är därmed värt en eloge.

Ha ha ha det var nog det dummaste jag har hört. Skulle hans agenda skulle vara att lätta upp stämningen? Han lider uppenbarligen av en sjuklig form av mytomani och bekräftelsebehov. De är för mig inget som varken är lovvärt eller värt en eloge.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan vad många naiva idi*ter det finns 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigt resande till och från Pattaya/Jomtien?

28D98550-EB57-427F-B8B3-AB747833A796.jpeg.6435ead81b7f0342eafe257bdb2ff59c.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 timmar sedan, skrev Fritz:

Så här mycket kostar det nu att bo på Areca som jag rankar som ett lite enklare medelklasshotell. Bra läge längst ner på soi Diana.

2035895971_Prisbild002.JPG.e5335e6cfa1164e40c61a8e98f1000fd.JPG

 

 

 

Hur gammal är den bilden?

 

Går man in på deras hemsida kostar ett standard room 2300 baht natten under lågsäsong.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Hur gammal är den bilden?

 

Går man in på deras hemsida kostar ett standard room 2300 baht natten under lågsäsong.

 

BTT

Verkligheten är annorlunda än din virtuella värld, jag såg för en tid sedan skyltar där utanför som sade 800/natt, men nu tycks de ha justerat dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev Mankan:

Ha ha ha det var nog det dummaste jag har hört. Skulle hans agenda skulle vara att lätta upp stämningen? Han lider uppenbarligen av en sjuklig form av mytomani och bekräftelsebehov. De är för mig inget som varken är lovvärt eller värt en eloge.

 

Du skriver som du har vett till.

 

Kan du bevisa att jag skulle lida av mytomani?   Annars shut up dummy.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Hur gammal är den bilden?

 

Går man in på deras hemsida kostar ett standard room 2300 baht natten under lågsäsong.

 

BTT

Bilden är tagen i går morse!!  Lägga av nu för fan!!

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
11 timmar sedan, skrev Fritz:

Så här mycket kostar det nu att bo på Areca som jag rankar som ett lite enklare medelklasshotell. Bra läge längst ner på soi Diana.

2035895971_Prisbild002.JPG.e5335e6cfa1164e40c61a8e98f1000fd.JPG

 

 

De där "rummen" som utannonseras till det priset är små fönsterlösa skrubbar. Före detta förråd, eller nåt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Abercrombie:

De där "rummen" som utannonseras till det priset är små fönsterlösa skrubbar. Före detta förråd, eller nåt. 

Ok.

 

Jag hade tänkt testa dem flera hånger, då det tidigare stod 800bht.

Men fönsterlös skrubb får nog vara.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Abercrombie:

De där "rummen" som utannonseras till det priset är små fönsterlösa skrubbar. Före detta förråd, eller nåt. 

OK, ca: 1500 THB för ett standard dubbelrum såg jag på Booking, men det såg ganska fullt ut.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Abercrombie:

De där "rummen" som utannonseras till det priset är små fönsterlösa skrubbar. Före detta förråd, eller nåt. 

Gamla maid rum utan fönster

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Fritz:

Bilden är tagen i går morse!!  Lägga av nu för fan!!

Rätta mig gärna om jag har fel, men visst fan tillhör Farbror Fritte den skaran som mer eller mindre idi*tförklarat de som börjat diskutera med Brodern .Och dessutom tycker att allehanda ting liknande detta borde hålles borta från MPR...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Benriach:

Rätta mig gärna om jag har fel, men visst fan tillhör Farbror Fritte den skaran som mer eller mindre idi*tförklarat de som börjat diskutera med Brodern .Och dessutom tycker att allehanda ting liknande detta borde hålles borta från MPR...

När det påstås eller insinueras att jag ljuger kan det hända att jag blir på dåligt humör och tillfälligt frångår mina principer och ger svar på tal. Jag är inte bättre än så.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Fritz said:

När det påstås eller insinueras att jag ljuger kan det hända att jag tillfälligt frångår mina principer och ger svar på tal. Jag är inte bättre än så.

Jaa, Mr Clitt har ju träffat Brodern på Riktigt, Stort!!

Inga Lögner där...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev judazzz:

Jaa, Mr Clitt har ju träffat Brodern på Riktigt, Stort!!

Inga Lögner där...

 

HC:s gamla spis o vattenkokare har ju också träffat på "brodern", om det nu var brodern och inte någon random uteliggare de bjöd upp för att hålla fasaden av trollet vid liv :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När det påstås eller insinueras att jag ljuger kan det hända att jag tillfälligt frångår mina principer och ger svar på tal. Jag är inte bättre än så.
Men då gick du ju rätt i fällan!

Jösses, jag trodde faktiskt att du var smartare än BTT, men där hade tydligen fel...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minutes ago, Soengsang said:

HC:s gamla spis o vattenkokare har ju också träffat på "brodern", om det nu var brodern och inte någon random uteliggare de bjöd upp för att hålla fasaden av trollet vid liv :)

Göteborgs fyllon finns  ju i drivor, kolla bara utanför steins maskade fönster, måste varit hårt att clitte var före i råttan

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

De där "rummen" som utannonseras till det priset är små fönsterlösa skrubbar. Före detta förråd, eller nåt. 

 

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Ok.

 

Jag hade tänkt testa dem flera hånger, då det tidigare stod 800bht.

Men fönsterlös skrubb får nog vara.

Jag bodde i ett fönsterlöst rum i ett Tyskägt guesthouse vid 2nd road i Pattaya rakt upp från Soi8 sen första stället åt höger, 400Thb med AC, kompisen fick ett lika stort rum med fönster mot gatan för 600.

Vi singlade slant om vem som skulle få det finare rummet, jag förlorade, men vem bryr sej vi var ju inte där för utsikten?

Nästa morgonen vaknade jag vid 10-tiden utvilad efter en sen kväll på byn, kompisen såg ut som en urvriden tvättrasa...

 

Han hade väckts av fyrverkerier innan 6 på morgonen, och de höll på hela morgonen, det var Kinesiskt nyår!

Ibland har man tur!

Så fönsterlöst var en klar bonus, den gången!

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...