Jump to content
IGNORERAD

JUST NU, PM Abhisit talar i TV


Jan L

Recommended Posts

Quote

Som om IL har det minsta lilla ansvar för det som händer.

mvh GD

Absolut inte, men jag tycker bara att vilsna själar skall få en chans att komma rätt i tänket.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    5

  • Phodee

    5

  • MaiChai

    5

  • Tommy

    4

Mest aktiva i denna tråd

För oss som sitter långt bort är det mer intressant att få reda på vad folket på gatan säger än en enskild svensk vars åsikter vi redan vet.

De röda verkar ha drabbats av totalt vansinne och har nu erövrat stridsvagnar. Hur är det möjligt? Helt otroligt!

Jag har svårt att se hur Thaksin ska kunna bättre på sin image nu. De som tidigare var neutrala bör inte ha så svårt att välja vem de tycker mest illa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den gode Dr T har ju verkligen bekännt färg och visat sin rätta sida för folket idag ! :diablo::grrrrrr: :girl_devil:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore otroligt bra för Thailand om marioneten tog sitt annsvar och ger Thaksin Amnesty.

Vissar att han också vill göra upp med gamla oförätter och ta ett annsvar för folkets vilja.

Militärens roll bör var att skydda landets gränser.

Varför innser ingen här på forumet att man skall respektera mäniskors vilja.

Eller ligger problemt i att tvätterskan är ute och demonstrera och ni är rädd att hon inte kommer tillbaka?

Thaksin kommer nog aldrig att bli premiär igen men han är som Gorbachev var för sovjetunionen.

Det är väl helt klart att de röd kommer få hem sin hjält igen.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För oss som sitter långt bort är det mer intressant att få reda på vad folket på gatan säger än en enskild svensk vars åsikter vi redan vet.

De röda verkar ha drabbats av totalt vansinne och har nu erövrat stridsvagnar. Hur är det möjligt? Helt otroligt!

TV-bilderna visar hur stridsvagnsbesättningar ler och skrattar med de röda under gemytliga former.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är RESPEKT att så många Thailändare öppet vågar viss vad de tycker.

Alla röd på gatorna vet att de kan få plikta med livet i vilken sekund som helst.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För oss som sitter långt bort är det mer intressant att få reda på vad folket på gatan säger än en enskild svensk vars åsikter vi redan vet.

De röda verkar ha drabbats av totalt vansinne och har nu erövrat stridsvagnar. Hur är det möjligt? Helt otroligt!

Jag har svårt att se hur Thaksin ska kunna bättre på sin image nu. De som tidigare var neutrala bör inte ha så svårt att välja vem de tycker mest illa om.

Var ute på Ratchadaphisek i samband med att de röda omringade domstolen här, de flesta vanliga thai vill vara neutrala men de som uttryckte en åsikt tyckte att de röda skulle fara dit pepparn växer för vad de gör emot Thailand. Det är dock farligt att uttrycka en sådan åsikt mot de rödtröjade då de obönhörligen går till våldsam attack med påkar och slag. Enligt rapporter har det förekommit på många ställen i Bangkok idag, folk är skiträdda för Thaksins pöbel på gatorna. 

Sen om det är RESPEKT får stå för andra här på forumet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

På the natios hemsida kan man läsa det här http://www.nationmul...-to-join-rallie

Former prime minister Thaksin Shinawatra [/]made a phone-in to the rally at the Government House at 6:30 pm, calling more people to join anti-government rallies in Bangkok.

He said it was the "golden time" now for the protesters to rise up against the government after soldiers were deployed to Bangkok streets.

He said it was now time for the people's revolution and he was ready to move into Thailand to lead the people's uprising.

The Nation

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra att säga vad man vill i Thailand om Thaksin men om hans motståndare får man inte lov att säga något över huvudtaget.

Man kan väl säga vad man vill men då hamnar man i fängelse detta bord ni som har varit i Thailand känna till.

Hur kan ni gå omkring där och tro på vad folk på gatan (tidningar skriver)säger när de enbart är tillåt med en åsikt.

Är själv helt övertygad om att de festa är rädd för vad som händer kommer att hända.

Åter igen RESPEKT för de som vågar.

Om nu bara om världen vågade. 

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det går bra att säga vad man vill i Thailand om Thaksin men om hans motståndare får man inte lov att säga något över huvudtaget.

Man kan väl säga vad man vill men då hamnar man i fängelse detta bord ni som har varit i Thailand känna till.

Hur kan ni gå omkring där och tro på vad folk på gatan (tidningar skriver)säger när de enbart är tillåt med en åsikt.

Är själv helt övertygad om att de festa är rädd för vad som händer kommer att hända.

Åter igen RESPEKT för de som vågar.

Om nu bara om världen vågade. 

Phodee

Va?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk Bangkokskola

Här är en liten videosnutt jag tog av demonstranter när jag var på väg hem från Pantip Plaza kl 5 i dag.

Dom blockerade Petchaburi Rd och där gick det lugnt till fast alla fick gå.

Två tre bussar hade dom tagit över

.

P4110003.jpg

P4110004.jpg

P4110005.jpg

P4110006.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det går bra att säga vad man vill i Thailand om Thaksin men om hans motståndare får man inte lov att säga något över huvudtaget.

Man kan väl säga vad man vill men då hamnar man i fängelse detta bord ni som har varit i Thailand känna till.

Hur kan ni gå omkring där och tro på vad folk på gatan (tidningar skriver)säger när de enbart är tillåt med en åsikt.

Är själv helt övertygad om att de festa är rädd för vad som händer kommer att hända.

Åter igen RESPEKT för de som vågar.

Om nu bara om världen vågade. 

Phodee

Som vanligt forstar jag inte riktigt vad du skriver men jag ar sa enbarmligt trott pa dessa ideer om att rod=fattig och Democrat=rik. Som socialdemokrat sedans barnsben gor det ont att betraktas som "hoger" nar man ar emot Thaksin nar jag sjalv betraktar TRT/PPP/PT som hogerextremister.

Utav alla jag kanner i var by sa ar det bara svarfar och grannfamiljen som stodjer de roda, alla andra stoder Demokraterna eller ar thailandskt ointresserade. Svarfar ar pensionerad medelhog militar med 30,000 Baht pension i manaden som gillar Thaksin for att han fatt for sig att Demokraterna ar militart eftergivna mot grannlanderna. Grannfamiljen, kommunens rikaste med ett fint "Na Provins-efternamn", ar roda darfor att de tror att det ar enda sattet att "stoppa korkade Isaanbonder" fran att ta makten. Deras syn ar att alla ledande TRT-politiker har forstatt Thailands demografi och darfor startade ett parti som genom att dela ur smulor till Isaans fattiga holl dem borta fran att starta det parti de egentligen behover.

Jag har tittat pa Thailandsk TV hela dagen och framforallt de rodas kanal innan regeringen slackte ned den i eftermiddags. De rodas ledare uppmanade de roda att tillfangata och valdta Abhisit's fru och barn; det kanns betydligt mer Zimbabwe an Sverige, men de ska ju vara snalla sager IL sa det maste vara att min, frugans och svarmors thailandska ar betydligt mycket samre an hans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom

Det beror väl på att du är sosse och skulle någon bli vara rik så är han atomatiskt ond svårt där för dig.

Det är nog många konstiga förklaringar där ute till varför Thaksin är bra då saningen inte kan sägas utan att hamna i fängelse.

Fråga en Nordkorean vad denne tycker om Kim Jong.

Är ju samma sak som att fråga en Thailändare vad denn tycker om marioneten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förfärliga bilder rullar på TV just nu, rena pöbelangrepp på folknsom bara gör sitt jobb som TV-tekniker, chaufförer, och militär/polis.

Det värsta är att DE FORTFARANDE LER! Fy F-n om detta skall representera det vi kallar LOS.

Och snälla Ni, det är tillräckligt illa som det är, sluta upp med att klämma in ovidkommande kommentarer om IL. Det gör ingen mer än Er själva någon tillfredställelse.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Atom

Det beror väl på att du är sosse och skulle någon bli vara rik så är han atomatiskt ond svårt där för dig.

Det är nog många konstiga förklaringar där ute till varför Thaksin är bra då saningen inte kan sägas utan att hamna i fängelse.

Fråga en Nordkorean vad denne tycker om Kim Jong.

Är ju samma sak som att fråga en Thailändare vad denn tycker om marioneten.

Du gar fran oklarhet till total dumhet. Beroende pa att jag ar sosse sa kan jag inte uppskatta Thaksin? Om inte arbetarklassen i Thailand kan uppskatta honom sa kan han val knappast fa folkligt stod, eller?

Ge mig ett, bara ett, exempel pa nagon som akt i fangelse for att han sagt att Thaksin ar bra. Om du inte kan det sa utgar jag fran att du erkanner att du an en gang ar ute och cyklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Kom precis tillbaka fran en langre rundtur runt Bangkok - ofrivillig kanske skall tillagtgas, men rutten fick laggas om pga av diverse avsparrningar.

Vid Rama 9 korsningen Lat Phrao-Ekamai gick det hett till och ett gang rodkladda hade klattrat upp pa tva stycken tanks och hindrade de bargningbilar som skulle flytta ett gang taxibilar som stod ivagen.  Manga irriterade bilister gick ur bilarna med falgkors etc. for att adressera problemet men blev stoppade av polisen! Tragiskt men sant, man undrar hur lite vett som faktiskt finns. Skit samma om man upplever att man blivit politiskt overkord etc. det cyniska vald och den allmanna bestraffningen som sker nu tyder pa att nagot ar mkt sjukt och ar aldrig motiverat.

Phodee,

Du ar en gata och det ar svart att avgora om du faktiskt ar pa riktigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...