Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways stoppar flygningar till Europa


stjp8729

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Bor man i en kåta utan internet och papperstidningar så är den enda infon man får , är från de obildade renarna som i vissa falla har högre intelligens än de som bor i närheten, med kanske ännu mindre utbildning.

 

 

 

 

Visste inte du bodde i en kåta och utan nåt , sorry. men supa kan du inte dåligt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    9

  • MaiChai

    8

  • Mankan

    8

  • Bibben

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

Nyhetsmässigt är det ganska irrelevant varifrån de fått sina vapen - vi har sålt vapen till både Indien och Pakistan och skulle förmodligen göra det igen oavsett vem som rattar det här landet. Pengar och industrijobb i Sverige väger upp en hel del.

Absolut tvärtom tycker jag. När vi nu har en lag om att vi skall var världens samvete, inte minst ang. vapenexport.

Att vi inte skall exportera vapen till krigförande länder är ju själva grundbulten i vår vapenexportlag.

Tänk tanken att Moderaterna hade varit styrande (eller hemska tanke SD) när de största affärerna gjordes, hur skulle reaktionen på vänstermedia då sett ut tror du?

Nu är ju detta en mycket komplicerad fråga, och jag har ingen bestämd uppfattning hur vi borde göra.

Men detta fruktansvärda hyckleriet kring svensk vapenexport är riktigt motbjudande.

Där kan ju Frankrike å ena sidan framstå som föredöme, de säljer ju allt åt alla, men hycklar inte heller om det.

Å andra sidan borde ju all vapenexport förbjudas helt, men då skall det ju gälla ALLA länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Sakhon:

Absolut tvärtom tycker jag. När vi nu har en lag om att vi skall var världens samvete, inte minst ang. vapenexport.

Att vi inte skall exportera vapen till krigförande länder är ju själva grundbulten i vår vapenexportlag.

Tänk tanken att Moderaterna hade varit styrande (eller hemska tanke SD) när de största affärerna gjordes, hur skulle reaktionen på vänstermedia då sett ut tror du?

Nu är ju detta en mycket komplicerad fråga, och jag har ingen bestämd uppfattning hur vi borde göra.

Men detta fruktansvärda hyckleriet kring svensk vapenexport är riktigt motbjudande.

Där kan ju Frankrike å ena sidan framstå som föredöme, de säljer ju allt åt alla, men hycklar inte heller om det.

Å andra sidan borde ju all vapenexport förbjudas helt, men då skall det ju gälla ALLA länder.

 

jasså, vilken lag är det specifikt?

 

För att få bärighet i att producera inhemskst försvarsmaterial så måste man exportera det, naturligtvis med villkor. Men som är ganska lätta att runda. Vi exporterar till exempel JAS 39 gripen till Thailand trots en usel "demokrati" och ett lågintensivt inbördeskrig i södra delen av landet. Sen oavsett vad du inbillar dig så pågår vapenexport från Sverige till tveksamma länder både när sossarna styr och moderaterna styr.

 

Sen var mitt inläg relaterat till nyhetsvärderingen i Svensk media och hur jag hade agerat som redaktör och då hade det varit irrelevant att skriva om att båda parterna har svensk tillverkad materiel som förklaring till konflikten.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen är jag för fri export om det inte förbjuds internationellt.

Så tycker jag också att det skall byggas 5-6 superkärnkraft till så laxen kan vandra fritt och energikrävande exportvaror kan tillverkas billigt.

Sedan tycker jag inte om miljöpartiet för de vill ju inte att vi fattiga skall komma ut till naturen genom att höja bränslepriset.(har de någon annan agenda?)

Mamma måste ha tappat mig som liten?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärnkraft "nej tack" ännu ett feltramp av vänstern

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

34 minuter sedan, skrev Mankan:

Kärnkraft "nej tack" ännu ett feltramp av vänstern

Det är nog inte en vänsterfråga😉hur tänkte du?

Frankrike och Finland satsar på sådant!

Säkerheten med antalet gånger faktor och år är mycket bättre nu.

Satsa på det.

Dessa MP are som förstör alla inlägg🤔

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Skulle vara intressant att se vad Ringhals "elmätare" står på kl 17:00 varje dag efter jobbet när alla ska ladda sina elbilar och elcyklar.  Jag tror inte vindkraften räcker till riktigt för det.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
22 timmar sedan, skrev Mankan:

Pytt och köttbullar var det länge sedan jag åt men jag är glad ändå. Att du bott i Thailand någon längre tid är väl ungefär lika troligt som du någonsin kommer att ordna någon forumträff. 

Har bott både I loei, Kampaengphet, Bangkok nonthaburi plus då massor av år i Pattaya.

 

Tror inte du ens har bott på hälften så många ställen.

 

Och forumfesten kommer att äga rum i feb-mar 2021.

 

Tid och plats återkommer jag med längre fram men vi räknar med någonstans utmed Naklua Road.

 

Kan även bli vid Wongamat någonstans.  Kanske ett strandparty där folket tar med sig mat och stolar eller filtar.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Har bott både I loei, Kampaengphet, Bangkok nonthaburi plus då massor av år i Pattaya.

 

Tror inte du ens har bott på hälften så många ställen.

 

Och forumfesten kommer att äga rum i feb-mar 2021.

 

Tid och plats återkommer jag med längre fram men vi räknar med någonstans utmed Naklua Road.

 

Kan även bli vid Wongamat någonstans.  Kanske ett strandparty där folket tar med sig mat och stolar eller filtar.

 

BTT

Jag har bott i Ankeborg och Gotham City i massor av år. Nästa år ska jag ha forumträff och då kommer både stålmannen och självaste kalle Anka dyka upp. Har du lust att komma?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har bott i Ankeborg och Gotham City i massor av år. Nästa år ska jag ha forumträff och då kommer både stålmannen och självaste kalle Anka dyka upp. Har du lust att komma?

Jag kommer ;) Låter mer spännande än att BTT:s drömmar om nåt 2år fram i tiden när det kanske inte ens finns MPR och man får 2bht för 1skr.

Han kommer nog fortsätta resa med Google Air.

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Sakhon:

Absolut tvärtom tycker jag. När vi nu har en lag om att vi skall var världens samvete, inte minst ang. vapenexport.

Att vi inte skall exportera vapen till krigförande länder är ju själva grundbulten i vår vapenexportlag.

Tänk tanken att Moderaterna hade varit styrande (eller hemska tanke SD) när de största affärerna gjordes, hur skulle reaktionen på vänstermedia då sett ut tror du?

Nu är ju detta en mycket komplicerad fråga, och jag har ingen bestämd uppfattning hur vi borde göra.

Men detta fruktansvärda hyckleriet kring svensk vapenexport är riktigt motbjudande.

Där kan ju Frankrike å ena sidan framstå som föredöme, de säljer ju allt åt alla, men hycklar inte heller om det.

Å andra sidan borde ju all vapenexport förbjudas helt, men då skall det ju gälla ALLA länder.

 

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

jasså, vilken lag är det specifikt?

 

För att få bärighet i att producera inhemskst försvarsmaterial så måste man exportera det, naturligtvis med villkor. Men som är ganska lätta att runda. Vi exporterar till exempel JAS 39 gripen till Thailand trots en usel "demokrati" och ett lågintensivt inbördeskrig i södra delen av landet. Sen oavsett vad du inbillar dig så pågår vapenexport från Sverige till tveksamma länder både när sossarna styr och moderaterna styr.

 

Sen var mitt inläg relaterat till nyhetsvärderingen i Svensk media och hur jag hade agerat som redaktör och då hade det varit irrelevant att skriva om att båda parterna har svensk tillverkad materiel som förklaring till konflikten.

Jo, jag såg nu att du nog avsåg den av dig fetade meningen, och jag medger att det var alltför starkt förenklat (klumpigt) skrivet av mig. Men tror nog ändå du förstår innehållet. Men för att förtydliga lite: Vi har ju en hel massa lagar som syftar till att vi skall framstå som "världens samvete". Men som sammantaget istället medfört att vi har ställt till med mer elände i världen än många andra länder, som inte hycklar så som vi gör.

En av dessa lagar utgörs av vår "vapenexportlag", som i sig ju innehåller en hel massa lagar som reglerar vår vapenexport. (Och som vi bryter mot mest hela tiden) Du kan inte ha missat detta.

 

Hur du kunde få mitt inlägg till att vår leverans av vapen, till två inbördes krigförande länder, skulle vara en förklaring till deras konflikt, det förstår jag inte.

Och det var denna sista meningen som jag markerade som "snurrig".

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
48 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har bott i Ankeborg och Gotham City i massor av år. Nästa år ska jag ha forumträff och då kommer både stålmannen och självaste kalle Anka dyka upp. Har du lust att komma?

 

Med andra ord så är du ett troll?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jag har bott i Ankeborg och Gotham City i massor av år. Nästa år ska jag ha forumträff och då kommer både stålmannen och självaste kalle Anka dyka upp. Har du lust att komma?

Försökte med BTT-googling på Ankeborg och Gotham City, Fan! Finns inga street view på detta ställe.

Nu kommer BTT ha bekymmer med att berätta att han också bodde där.

869579898_hmtning.jpg.9f61c9f30dfe9a059c256226d6d8f60b.jpg1210155122_hmtning(1).jpg.1ff998fcd26d09a710c129b7e5c6ba98.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Sakhon:

 

Jo, jag såg nu att du nog avsåg den av dig fetade meningen, och jag medger att det var alltför starkt förenklat (klumpigt) skrivet av mig. Men tror nog ändå du förstår innehållet. Men för att förtydliga lite: Vi har ju en hel massa lagar som syftar till att vi skall framstå som "världens samvete". Men som sammantaget istället medfört att vi har ställt till med mer elände i världen än många andra länder, som inte hycklar så som vi gör.

En av dessa lagar utgörs av vår "vapenexportlag", som i sig ju innehåller en hel massa lagar som reglerar vår vapenexport. (Och som vi bryter mot mest hela tiden) Du kan inte ha missat detta.

 

Hur du kunde få mitt inlägg till att vår leverans av vapen, till två inbördes krigförande länder, skulle vara en förklaring till deras konflikt, det förstår jag inte.

Och det var denna sista meningen som jag markerade som "snurrig".

 

Hur du kunde få svensk inrikespolitik och vapenexport de senaste 50 åren att relatera till mediernas bristfälliga kunskap om konflikten rörande kashmir förstår inte jag, men du kanske kan förklara det lite tydligare för oss? 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Hur du kunde få svensk inrikespolitik och vapenexport de senaste 50 åren att relatera till mediernas bristfälliga kunskap om konflikten rörande kashmir förstår inte jag, men du kanske kan förklara det lite tydligare för oss? 

Men nu snurrar du väl till det här mer än nödvändigt?! För det förstår inte jag heller. 😉

Jag skrev: "De hade ju ändå inte kunnat skriva sanningen på ett PK-sätt. "

Jag skrev ingenting om en sådan relation som du beskriver.

I vilken mån medierna har kunskap om Kashmir-konflikten är nog mer upp till respektive "murvel" och vederbörandes intresse att läsa in sig på ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-02-28 at 23:04, skrev Sakhon:

Det hade ju inte gjort nån större skillnad om de hade haft en "korre" där som till äventyrs förstått "bakgrund och relevanta fakta från konflikten".

De hade ju ändå inte kunnat skriva sanningen på ett PK-sätt. T.ex. att det är med till stor del svenska vapen som båda sidor skjutit ihjäl varandra under flera årtionden.

Och att det var vår "fredshjälte" Olof Palme som drev igenom den enorma affären med i alla fall Indien.

 

8 timmar sedan, skrev Sakhon:

Men nu snurrar du väl till det här mer än nödvändigt?! För det förstår inte jag heller. 😉

Jag skrev: "De hade ju ändå inte kunnat skriva sanningen på ett PK-sätt. "

Jag skrev ingenting om en sådan relation som du beskriver.

I vilken mån medierna har kunskap om Kashmir-konflikten är nog mer upp till respektive "murvel" och vederbörandes intresse att läsa in sig på ämnet.

 

Det är du som hävdar att "sanningen" är att båda sidorna har svensktillverkade vapen och då följdaktligen är en orsak till konflikten när jag i ett tidigare inlägg förklarar varför vi inte får se någon bakgrund till konflikten i svensk media utan att de fokuserar på Bosse och det faktum att han missar sin frisörtid på grund av  flygstoppet.

 

Jag begriper att det kan vara svårt för de flesta att skilja på nyhetsjournalistik och opinionsjournalistik vilket du ju tydligt bevisar. Huruvida Palme var en "fredsängel" eller Sverige exporterat vapen till Indien/Pakistan är helt ointressant i en nyhetsartikel.

 

Så jo, det hade gjort skillnad om svenska medier hade haft en korrespondent på plats med kunskap om konflikten, det hade kunnat förklara de bakomliggande faktorerna men man har inte det så nu får vi istället veta att nån som heter Kissie ska byta namn och all någon i Mellon blev knäckt på scenen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
5 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

 

Det är du som hävdar att "sanningen" är att båda sidorna har svensktillverkade vapen och då följdaktligen är en orsak till konflikten när jag i ett tidigare inlägg förklarar varför vi inte får se någon bakgrund till konflikten i svensk media utan att de fokuserar på Bosse och det faktum att han missar sin frisörtid på grund av  flygstoppet.

 

Jag begriper att det kan vara svårt för de flesta att skilja på nyhetsjournalistik och opinionsjournalistik vilket du ju tydligt bevisar. Huruvida Palme var en "fredsängel" eller Sverige exporterat vapen till Indien/Pakistan är helt ointressant i en nyhetsartikel.

 

Så jo, det hade gjort skillnad om svenska medier hade haft en korrespondent på plats med kunskap om konflikten, det hade kunnat förklara de bakomliggande faktorerna men man har inte det så nu får vi istället veta att nån som heter Kissie ska byta namn och all någon i Mellon blev knäckt på scenen...

Jag vill hylla dig för sista stycket. Så jävla rätt. Min fråga till dig är. Hur hamnade vi där. Frågan är det vad folk verkligen vill läsa . Jag tror vi fördummar oss själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev koppar55:

Fick ett mail nu på morgonen från Thai.

Förbättrad kundservice eller?🤔

1281110013_Skrmklipp.JPG.935c76d84632c495976ff30d05169181.JPG

Trevlig resa. 

Du får se fram mot att landa senare än vad det står på biljetten,,

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2019-03-02 at 14:05, skrev Mankan:

Jag har bott i Ankeborg och Gotham City i massor av år. Nästa år ska jag ha forumträff och då kommer både stålmannen och självaste kalle Anka dyka upp. Har du lust att komma?

 

Skulle tippa på att du mest bott i gnällbältet

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wanchai:

Har Thai Airways återgått till att flyga över Pakistan?

Inte dagens flygning från Arn iaf.  https://uk.flightaware.com/live/flight/THA961

 

C;D

Ändrades av C-dude

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Så här gick resan hem idag 

 

20190308_105440.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Så här gick resan hem idag 

 

20190308_105440.jpg

Hoppas de fortsätter med denna rutt då det alltid dyker upp problem med muslimska länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Så här gick resan hem idag 

 

20190308_105440.jpg

Tar denna rutt längre tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
4 minuter sedan, skrev Wanchai:

Tar denna rutt längre tid?

Det tog 11 timmar ... så c:a 1 timme längre

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...