Jump to content
IGNORERAD

Aeroflot


Herluf

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev Herluf:

Någon som testat Aeroflot sista åren, är det acceptabelt? Priserna ligger alltid lägst.

Bra flyg, med kort resväg.

 

Finns även ok vattenhål i Moskva under väntetiden.

 

Dock torrlagt mellan Moskva och Bangkok, men det är av mindre betydelse för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, frogfish said:

Bra flyg, med kort resväg.

 

Finns även ok vattenhål i Moskva under väntetiden.

 

Dock torrlagt mellan Moskva och Bangkok, men det är av mindre betydelse för mig.

Inte mkt förseningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Reste Biz med dom för 2 år sedan. Klart Över förväntan. Jäkligt prisvärt då jag hittade kampanjbiljett för Under 10 000 med dom.

Ingen torrläggning mellan Moskva och Bangkok. ( det gäller bara i ekonomi )

Mycket bra service och fick även golfbils transport till loungen i Moskva.

 

Hittar jag dom priserna igen åker jag helt klart Biz med dom.

 

Frugan och jag åkte oxxå ekonomi med dom förra året och det var klart prisvärt det oxxå. ( 5400 sek)

Men frugan var föga imponerad av WIFI anslutningen på Moskva flygplats.

 

Inga förseningar på någondera resan.

Dock en jävla bit att gå i mellan de olika gaterna när man byter flyg.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min yngste son testade dom över jul och nyår. Hade bokat Göteborg till Pukhet.  Gbg till Moskva inga problem. 6 tim försening i Moskva. Planet mellan Moskva -Bangkok var ett äldre Ryskt plan med jävligt sura flygvärdinnor,mycket dålig service. Alla skyltar i planet på ryska så ingen tvekan att det var ryskt. Landade försent i Bangkok. Missade flyget till Pukhet. Blev transfer och övernattning på halsunkigt hotell nära flygplatsen. (en kul grej med hotellet var att dom  hade varken bärs eller alkohol att sälja, svaret var att det hade muslimska ägare) Flyg till Pukhet på morgonen.

Hemresan däremot kanon. Nytt plan från Pukhet direkt till Moskva. 

 

Hans betyg: Aldrig mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, thomas001 said:

Min yngste son testade dom över jul och nyår. Hade bokat Göteborg till Pukhet.  Gbg till Moskva inga problem. 6 tim försening i Moskva. Planet mellan Moskva -Bangkok var ett äldre Ryskt plan med jävligt sura flygvärdinnor,mycket dålig service. Alla skyltar i planet på ryska så ingen tvekan att det var ryskt. Landade försent i Bangkok. Missade flyget till Pukhet. Blev transfer och övernattning på halsunkigt hotell nära flygplatsen. (en kul grej med hotellet var att dom  hade varken bärs eller alkohol att sälja, svaret var att det hade muslimska ägare) Flyg till Pukhet på morgonen.

Hemresan däremot kanon. Nytt plan från Pukhet direkt till Moskva. 

 

Hans betyg: Aldrig mer!

Det räcker med en skräckupplevelse, det finns ju som tur är andra flygbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev thomas001:

Min yngste son testade dom över jul och nyår. Hade bokat Göteborg till Pukhet.  Gbg till Moskva inga problem. 6 tim försening i Moskva. Planet mellan Moskva -Bangkok var ett äldre Ryskt plan med jävligt sura flygvärdinnor,mycket dålig service. Alla skyltar i planet på ryska så ingen tvekan att det var ryskt. Landade försent i Bangkok. Missade flyget till Pukhet. Blev transfer och övernattning på halsunkigt hotell nära flygplatsen. (en kul grej med hotellet var att dom  hade varken bärs eller alkohol att sälja, svaret var att det hade muslimska ägare) Flyg till Pukhet på morgonen.

Hemresan däremot kanon. Nytt plan från Pukhet direkt till Moskva. 

 

Hans betyg: Aldrig mer!

 

Den flygningen borde blivit gratis. €600 i ersättning för en sådan försening. 

 

Alltid surt att bli sen. Men jag brukar njuta av förseningar när man får betalt för dem... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar åka med Qatar, de kostar 7800 när jag ska åka i april, medan Aeroflot kostar 5400. Hmm, är det värt det, lite gambling käns det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herluf:

Inte mkt förseningar?

Inte när jag åkte. Har bara hört bra om dem från andra också.

 

Jag skulle utan tvekan åka med dem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Herluf:

Jag brukar åka med Qatar, de kostar 7800 när jag ska åka i april, medan Aeroflot kostar 5400. Hmm, är det värt det, lite gambling käns det som.

2400 pix e ju ganska mycket att ha annat roligt för... restiden är ju ganska snarlik?

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Torrlagt även mellan Sverige och Ryssland. Jag flyger dem gärna, fräscha plan, bra tidtabell, bra mat, rätt ok med filmer ombord, härligt med nostalgiskt byte på shermetovjy ! Köp med ett par små flaskor med rödtjut i Moskva tax free för att dricka till maten bara!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte för 3 års sedan i ekonomi. Finns väldigt många andra jag skulle resa med innan jag väljer Aeroflot igen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem i december och i januari och immigration och säkerhetskontrollen suger verkligen i Moskva!!!  Men när du väl kommer förbi så finns det riktigt goda burgare att köpa till bra pris för at vara på en flygplats. Flygen var av nyare snitt och de hade nya filmer att kolla på. Åkte premium till Thailand och ölen smakade bra, beställde tre gånger och jag fick öl tre gånger. Vet ej om de hade limit då jag var nöjd efter den tredje. Ekonomi på vägen hem hade det torrlagt men såg en del som öppnade medhavd vin. Maten var faktiskt över förväntan i båda riktningarna.

 

Jag kan åka med dem igen om priset är det rätta...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Mankan said:

Åkte för 3 års sedan i ekonomi. Finns väldigt många andra jag skulle resa med innan jag väljer Aeroflot igen.

Jo, men om det är stor skillnad på priset, sparar man 2000 så kanske man kan stå ut? Spec nu när kronan är kass.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Mankan said:

Åkte för 3 års sedan i ekonomi. Finns väldigt många andra jag skulle resa med innan jag väljer Aeroflot igen.

Jo, men om det är stor skillnad på priset, sparar man 2000 så kanske man kan stå ut? Spec nu när kronan är kass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår son åkte med dom i november, 4000 SEK tor vilket var väldigt billigt. Dom tyckte det var helt ok förutom maten som var helkass. 1,5 timmes försening på vägen hem i Moskva, berodde på väderproblem sas det.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Herluf:

Jo, men om det är stor skillnad på priset, sparar man 2000 så kanske man kan stå ut? Spec nu när kronan är kass.

Tveksamt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...