Jump to content
Rospigg

Maipenrai ett intelligensbefriande forum ?

Recommended Posts

Tommy
56 minuter sedan, skrev Fritz:

När en annan moderator, som jag aldrig träffat IRL, påstod att jag uppfostrats och hjärntvättats i ett kommunistiskt hem så funderade jag starkt på att lämna forumet. Men när han sen i en annan tråd skrev att Astrid Lindgren bidragit till vänstervridningen av SVT så förstod jag att allt inte stod rätt till däruppe och att det felet kanske var medfött så beslöt jag att stanna kvar på forumet. ;)

Astrid Lindgren!!!

Alla vet ju att det är Bamse som västervridit folkhemmet!

Vet inte om Bamse finns kvar? Mina barn har inte hört talas om denne...

MVH Krösus Sork

Edited by Tommy

HuaHindinnge
17 minuter sedan, skrev samet:

Är detta stora tråden för att gråta ut över allt som hänt på MPR genom tiderna? 

Då har jag några tårar också...

1. När @M33 skäller på mig för att jag dubbelpostat bilder

2. När @wUThai säger att han inte vill träffa mig för att jag verkar fin i kanten

3. När @clion för trettiosjunde gången blandar ihop mig med min far

4. När @Enis är för upptagen för att luncha

5. När @Stefan inte kollar sin telefon och missar en bra kväll i Fucktaya

6. När diverse MPR:are besöker min ö men inte berättar det förrän efteråt

Fler tårar kan jag inte komma på...

Internetforum är vad de är, det finns tangentbordsterrorister överallt, så även här. Visst är det tråkigt att få påhopp när man bjuder på sig, samtidigt får man inte ta allt och alla på så stort allvar!

Finns nog en del medlemmar som vill att forumet ska vara "perfekt" för att det är en så stor del av deras liv. 

• Ge karma 3

Tommy
33 minuter sedan, skrev Atom:

Är det intellektuell utmaning man är ute efter så finns det helt klart bättre forum att söka sig till. MPR har inga antagningskrav och det är inte en länk från Mensa’s hemsida som fört oss hit, utan bara ett allmänt Thailandsintresse. Allteftersom åren gått har det blivit allt mindre ett Thailandsforum och alltmer ett kompisforum som bara till viss del handlar om Thailand. Det kan man ha olika åsikter om men det står alla fritt att bidraga med Thailandsrelaterade trådar samt att ignorera/hoppa över de trådar man inte gillar.

Personligen tycker jag MPR nådde sin peak runt 2011 och sedan hade några klart sämre år innan det nu stabiliserat sig på en helt OK nivå de senaste åren. Sedan många av forumets bästa skribenter (i mitt tycke) lämnade / slutade skriva runt 2011, så tycker inte jag det finns inlägg nog för att vara inne varje dag, men en eller två gånger i veckan räcker det allt till, och det är bra nog för mig.

Jag får också trösta TS med att det nog är tur att det inte ställs några intelligenskrav för att få vara med på MPR, chansen att han då skulle få vara med är nog inte överdrivet stor att dömma av de senaste dagarnas alster. Jag fick nog inte heller vara med så jag nöjer mig med det MPR vi har.

Tror att du kanske hade klarat eventuella krav på intelligens!

Sen behöver man ju inte vara speciellt klok för att skriva intressanta inlägg!

Eller tvärtom, se tex på mej, klok som få men rätt trist...

MVH

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 1

Kötthandlarn

Fan, är det fortfarande lördag?.............:rotfl:

Nu skall vi vara, nu skall vi vara snälla.............

Å dessutom........:giggle:

Så då antar jag att inte varje inlägg måste handla om Thailand??....

image.png.27287ecb7f7ecbde3fcd8bd87482db94.png

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 1

Wangthong
12 timmar sedan, skrev koppar55:

Finns säkert forum där snillen spekulerar med djupa rynkor i pannan och dessa borde passa bättre om man inte gillar MPR.

1 timme sedan, skrev Atom:

Är det intellektuell utmaning man är ute efter så finns det helt klart bättre forum att söka sig till. MPR har inga antagningskrav och det är inte en länk från Mensa’s hemsida som fört oss hit, utan bara ett allmänt Thailandsintresse. Allteftersom åren gått har det blivit allt mindre ett Thailandsforum och alltmer ett kompisforum som bara till viss del handlar om Thailand. Det kan man ha olika åsikter om men det står alla fritt att bidraga med Thailandsrelaterade trådar samt att ignorera/hoppa över de trådar man inte gillar.

Personligen tycker jag MPR nådde sin peak runt 2011 och sedan hade några klart sämre år innan det nu stabiliserat sig på en helt OK nivå de senaste åren. Sedan många av forumets bästa skribenter (i mitt tycke) lämnade / slutade skriva runt 2011, så tycker inte jag det finns inlägg nog för att vara inne varje dag, men en eller två gånger i veckan räcker det allt till, och det är bra nog för mig.

Jag får också trösta TS med att det nog är tur att det inte ställs några intelligenskrav för att få vara med på MPR, chansen att han då skulle få vara med är nog inte överdrivet stor att dömma av de senaste dagarnas alster. Jag fick nog inte heller vara med så jag nöjer mig med det MPR vi har.

1 timme sedan, skrev Tommy:

Tror att du kanske hade klarat eventuella krav på intelligens!

Sen behöver man ju inte vara speciellt klok för att skriva intressanta inlägg!

Eller tvärtom, se tex på mej, klok som få men rätt trist...

MVH

Som flera redan varit inne på så behöver man inte vara så väldigt intelligent för att skriva intressanta inlägg. Man kanske bara behöver en annan slags intelligens. Man behöver bara titta lite grann på den här sidan, dvs sid 2 i denna tråd. De flesta av dessa finns det nog inte något krav på att man ska behöva vara medlem i Mensa för att få till. Däremot så ger de en ledtråd till vilken intelligens som saknas här på MPR. Ofta används ord som definitivt inte är positiva i sitt sammanhang.

Nu menar jag inte att man bara ska skriva positivt, att komma med kritik kan föra trådar framåt. Däremot så kan man med en onyansierad/otänksam kritik skapa mera och nya problem. Den intelligens som behövs här är en annan slags än den som trådskaparen påstår skulle behövas. Jag menar alltså EQ istället för IQ. Eller ska man rent av säga att det behövs en social kompetens. Finns det en speciell social kompetens för nätet så är det en sån som till stor del saknas på MPR.    

• Ge karma 1
  • Haha 1

Tommy
8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Som flera redan varit inne på så behöver man inte vara så väldigt intelligent för att skriva intressanta inlägg. Man kanske bara behöver en annan slags intelligens. Man behöver bara titta lite grann på den här sidan, dvs sid 2 i denna tråd. De flesta av dessa finns det nog inte något krav på att man ska behöva vara medlem i Mensa för att få till. Däremot så ger de en ledtråd till vilken intelligens som saknas här på MPR. Ofta används ord som definitivt inte är positiva i sitt sammanhang.

Nu menar jag inte att man bara ska skriva positivt, att komma med kritik kan föra trådar framåt. Däremot så kan man med en onyansierad/otänksam kritik skapa mera och nya problem. Den intelligens som behövs här är en annan slags än den som trådskaparen påstår skulle behövas. Jag menar alltså EQ istället för IQ. Eller ska man rent av säga att det behövs en social kompetens. Finns det en speciell social kompetens för nätet så är det en sån som till stor del saknas på MPR.    

Hade jag haft någon vidare social kompetens, så hade jag nog skrivit mindre här på MPR, istället hade jag nog umgåtts med folk "IRL".

MVH

• Ge karma 2
  • Haha 6

Wangthong
2 minuter sedan, skrev Tommy:

Hade jag haft någon vidare social kompetens, så hade jag nog skrivit mindre här på MPR, istället hade jag nog umgåtts med folk "IRL".

MVH

Visst, IRL är oslagbart! Tror du vågar dig på IRL också. De flsta här säger ju att medlemmarna är trevligare IRL än här på forumet. 🤔 

• Ge karma 2
  • Fint 1

Kötthandlarn
18 minuter sedan, skrev Wangthong:

Visst, IRL är oslagbart! Tror du vågar dig på IRL också. De flsta här säger ju att medlemmarna är trevligare IRL än här på forumet. 🤔 

Tommy är ju faktiskt ofta med IRL.........:thumbsup:

Han är en ofta deltagande person på Västgötaträffen och för mig en väldigt uppskattad person............💓

Edited by Kötthandlarn
  • Ge karma 1
  • Fint 1
  • Gilla 1